  • 1. Data: 2010-08-12 07:58:03
    Temat: jaki piec gazowy + inne pytania
    Od: "HM" <h...@o...eu>

    Przymierzam sie powoli do zakupu pieca gazowego.
    Zapotrzebowanie to ciepla woda dla rodziny 5 osób + orzewanie podlogowe
    ok 180m2. Nie używamy wody w nadmiarze (co nie znaczy ze sie nie myjemy ;) )
    Korzystamy z prysznica nie wanny.

    Chce by ciepla woda byla z recylkulacja. Z zasobnikiem (jak duzym?) czy
    podgrzewac "na zadanie" tego jeszcze nie wiem. Wskazowki mile widziane
    ;) Sam sklaniam sie ku zasobnikowi ...
    Dom dobrze ocieplony (15cm styro, 30cm welna). Mostkow raczej nie ma
    choc w projekcie je zalozylem na wszelki wypadek wychodzac z zalozenia
    ze lepiej przewymiarowac niz niedoszacowac
    OZC pokazuje mi ze zapotrzebowanie mam ponizej 6,5KW przy zalozeniu temp
    21 stopni wewnatrz i piatej strefie klimatycznej (-24).
    Jaka moc pieca bedzie wlaściwa ?

    Przy ogrzewaniu lepiej miec duzy zasobnik do c.o czy w przypadku gazu nie miec
    go wcale ?

    Chodzi mi tez o producenta. Co sklep czy hydraulik to marka ma
    ogromne znaczenie...
    Nie chodzi mi o to by kupic marke najdrozsza tylko by byl to kociol na
    miare potrzeb ;)
    Wiekszosc odradza vaillanta czy viessmanna bo wbrew pozorom sa awaryjne
    a namawia na junkersa i (o dziwo jak dla mnie) De Ditricha.

    Poradzcie prosze najlepiej z uzasadnieniem bym mial jakies argumenty w rozmowie
    z wykonawca ;)

  • 2. Data: 2010-08-12 21:23:24
    Temat: Re: jaki piec gazowy + inne pytania
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 12 Sie, 09:58, "HM" <h...@o...eu> wrote:
> [...]
    > a namawia na junkersa i (o dziwo jak dla mnie) De Ditricha.
    >
    > Poradzcie prosze najlepiej z uzasadnieniem bym mial jakies argumenty w rozmowie

    przy gazie i ogrzewaniu podlogowym to piec musi byc kondensacyjny gdyz
    masz niska temp na obiegach.
    Z drogiej strony piec musi zagrzac CWu do min 45 stopni.
    Recylkulacja to straty cieplej wody. Warto ja miec ale wlacac w
    odpowiednich porach w wraz z pogrzewaniem zasobnika
    Zasobnik im wiekszy tym wieksze koszty w jego podgrzaniu. Z tego co
    zauwazylem rano mniej cieplej wody niz wieczorem.
    Piec trzeba porownac pod aspektami:
    - serwis
    - cena
    - prostota
    Im wiecej czesci w srodku tym piec bardziej zawodny.

  • 3. Data: 2010-08-13 05:44:49
    Od: M <M...@o...pl>

    Kudlaty pisze:

    > Z drogiej strony piec musi zagrzac CWu do min 45 stopni.

    Ze względu na legionellę to więcej.

    > Recylkulacja to straty cieplej wody. Warto ja miec ale wlacac w
    > odpowiednich porach w wraz z pogrzewaniem zasobnika

    Są dwa aspekty:

    1. Odpowiednie docieplenie rur z wodą (co najmniej otulina i nie wolno
    kłaść rur na chudziaku; do tego rury ciepłej wody muszą przechodzić na
    rurami z zimną; rury ciepłe w sąsiedztwie ciepłych, zimne - zimnych;
    dobry byłby szacht pusty w środku /powietrze/ i włożone ocieplone rury)

    2. Włączanie obiegu tylko wtedy, gdy jest potrzebny

    a. połączenie pompy z włącznikiem światła w łazience
    b. połączenie dwóch włączników czasowych
    1. elektroniczny włączający np. po południu i rano
    2. mechaniczny - włączający np na 2 minuty co 15 minut
    c. włącznik na pilota

    M.

  • 4. Data: 2010-08-13 14:24:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > b. połączenie dwóch włączników czasowych
    > 1. elektroniczny włączający np. po południu i rano
    > 2. mechaniczny - włączający np na 2 minuty co 15 minut

    Jeszcze jedna dobra opcja - czujnik ruchu przed drzwiami łazienki.

  • 5. Data: 2010-08-13 19:38:46
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    On 2010-08-13 07:44, M wrote:
    > Kudlaty pisze:

    > b. połączenie dwóch włączników czasowych
    > 1. elektroniczny włączający np. po południu i rano
    > 2. mechaniczny - włączający np na 2 minuty co 15 minut
    > c. włącznik na pilota

    Myslisz zapewne odwrotnie: ja mam mechaniczny do duzych stref czasowych
    i elektroniczny, pozwlajacy na krótkie okresy np. 2 min. Mechaniczny, to
    z dokładnościa do 15 minut...

    --
    pzdr - Zyga

  • 6. Data: 2010-08-14 15:11:22
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze jedna dobra opcja - czujnik ruchu przed drzwiami łazienki.

    Przy dluzszych odcinkach to niestety nie dziala ze standardowa pompa.

    Pozdro.. TK