  • 1. Data: 2009-10-17 09:29:09
    Temat: jaki plyn do co?
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mam zaprojektowane co z kominkiem z plaszczem i kotlem zwyklym - hydraulik
    zalal wszystko woda - czy jest jakas wyzszosc plynu chlodniczego
    poniewaz nie ma jeszcze kotla ani gazu a do kominka brakuje kasy powstaje
    pytanie czy nie usunac wody i nie zalac wszystkiego plynem chlodniczym o ile
    sie da

    i tu pytanie do zorientowanych czy sie da ?

    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-10-17 11:52:44
    Temat: Re: jaki plyn do co?
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    rt pisze:
> [...]
    > pytanie czy nie usunac wody i nie zalac wszystkiego plynem chlodniczym o ile
    Da się, ale po co? Jezeli chcesz żeby woda nie zamarzała to ją wylej.

  • 3. Data: 2009-10-17 13:19:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Qwerty" <k...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Da się, ale po co? Jezeli chcesz żeby woda nie zamarzała to ją wylej.

    Pod warunkiem, ze nie ma stalowych grzejników, bo te zaczną wtedy korodować.

  • 4. Data: 2009-10-20 08:29:03
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Kiedy zaczną korodować? Jak wodę wylejesz?

  • 5. Data: 2009-10-20 14:53:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy zaczną korodować? Jak wodę wylejesz?

    Tak.

  • 6. Data: 2009-10-25 15:16:14
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > ile
    > sie da
    >
    > i tu pytanie do zorientowanych czy sie da ?

    Da się.
    Ja zalałem 60l specjalnego płynu z Boryszewa Ergolid. Trochę drogi, dlatego
    drugie tyle wlałem zwykłego płynu do chłodnic samochodowych, na bazie tego
    samego glikolu. Trzy lata, nic się nie dzieje.

  • 7. Data: 2009-10-25 20:45:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "_chab_" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja zalałem 60l specjalnego płynu z Boryszewa Ergolid. Trochę drogi,
    > dlatego drugie tyle wlałem zwykłego płynu do chłodnic samochodowych, na
    > bazie tego samego glikolu. Trzy lata, nic się nie dzieje.

    To nie jest ten sam glikol.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-10-26 15:34:38
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > drugie tyle wlałem zwykłego płynu do chłodnic samochodowych, na bazie tego
    > samego glikolu. Trzy lata, nic się nie dzieje.

    A jest toto niepalne ?

  • 9. Data: 2009-10-26 15:51:39
    Od: mk <d...@t...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > A jest toto niepalne ?
    Poczytaj
    http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/index.php?menu=
    ergolid&strona=343&plyn=ergolid
    Jedynym problemem są chyba ewentualne wymiany (nikt mi na to pytanie
    jeszcze nie odpowiedział, nawet dział tech. z Boryszewa-Trzeba czy nie
    trzeba wymieniać?)
    Na etykiecie stoi "termin przydatność 5 lat".
    Pdr. M

  • 10. Data: 2009-10-26 16:20:35
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > To nie jest ten sam glikol.

    Przed zakupem porównywałem czy to jest ten sam i był ten sam: bodajże glikol
    monoetylenowy, nie jestem pewny. Różniły się tylko stężenia.