  • 21. Data: 2009-06-19 22:23:40
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:h1gc63$7kh$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Fiskars to oczywiscie pierwsza liga. Jezeli chcesz siekiery uzywac czesto,
    > a skoro palisz drzewem to pewnie tak bedzie kup Fiskarsa bez dwu zdan.
    > Fiskars to siekiera po ktorej mozna jezdzic ciagnikiem stad miedzy innymi
    > ich cena. Oczywiscie Kuznia to dobre siekiery, ale zdaje sie nie robia z
    > trzonkiem plastikowym a to wazne jezeli nie chce sie ciagle czegos
    > dobijac. Na tronku z wlokna szklanego dobra siekiera bedzie np. Coval, ale
    > ja na Twoim miejscu kupil bym Fiskarsa. Nie powinno byc drozej jak 200zl.

    Za 150zł obiecalui mi sprowadzić Fiskars1500 Pro+ ostrzałka- w lokalnym
    skladzie.
    I zamówiłem
    Ale jak ktoś mi coś innego podpowie to wycofam zamówienie;))

    Kris

  • 22. Data: 2009-06-19 22:25:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > podobnej
    >>

    > jeżeli chodzi o siekierę to najlepsza jest ciężka około 5-6kg no i trzonek

    5-6 kg do łupania klocków- nie przeginaj. Trochę drewna w życiu porabałem
    ale 5-6 kg siekera to przesada.
    1,5kg- takąkupić chcę.

    Kris

  • 23. Data: 2009-06-19 22:29:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > szeroka do niej 70-80 cm trzonek potem trzeba przeciąć rurę stalową ok 10
    > cm
    > wzdłuż szwu dospawać ten kawałek do siekiery od strony ostrza tak aby
    > półrura obęła trzonek potem trzeba wziąć wiertarkę przewiercić rurę i
    > trzonek wiertłem 6mm wziać śrubę z płaskim łbem skręcić rurę z trzonkiem a
    > ci niemyślący siekierę fiskars wsadzić w dupę
    > ta rura chroni trzonek kiedy siekiera cała wchodzi w drewno a zarazem
    > przedłużony uchwyt siekiery uniemożliwia jakikolwiek ruch trzonka w
    > stosunku
    > do siekiery

    Wiesz co-np fiskars kosztuje 150zł- spawać, wiercić, skręcac lubię ale
    sensowne czynności. Z siekeira nie będe kombinował bo to bez sensu . Kupię
    gotową i bede rąbał. 10-12 metrów drzewa rocznie(w pierwszym roku wiecej bo
    robie "zapasy") w ramach rozrywki;))

    Kris

  • 24. Data: 2009-06-19 22:43:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h1gm3v$uv$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ty, skad sie wziales? Gdzie to takie oryginaly chodza po ziemii piszacy
    > jak zza krat wieziennych i majacy dostep do usenetu?
    > Sam sobie rab siekiera 6kg nawet przez caly dzien z trzonkiem oprawionym
    > rura stalowa a pluca bedziesz mial jak mamut, rece jak jego noga, skura na
    > rekach jak na krokodylu, a w glowie nadal ciasno. Jedz gdzies moze do
    > jakiejs cywilizacji i zobacz jak ludzie zyja.

    Oj Maniek Maniek- zwijam się jeszcze ze śmiechu- komentarz celny na
    100%;))))
    Ten Olob to chyba nigdy w zyciu drewna nie rabał skoro pisze o 5-6kg
    siekierze.
    Np Fiskars ma model 2,4kg za ok 220zł ale nawet jej pod uwage do moich
    zastosowań nie brałem.
    A ten mi tu pisze o 5-6kg+ rura stalowa + cos tam jeszcze.
    Ale ok prosiłem o opinie i rady to mam i za wszystkie dziękuje.

    Kris

  • 25. Data: 2009-06-19 23:27:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Oj Maniek Maniek- zwijam się jeszcze ze śmiechu- komentarz celny na
    > 100%;))))
    > Ten Olob to chyba nigdy w zyciu drewna nie rabał skoro pisze o 5-6kg
    > siekierze.

    Siekiera 5-6kg batman chyba jakis w rurze stalowej buhahaha.
    Chcialbym go widziec jak tak ze dwie godziny rabie. :-))))

> [...]
    > A ten mi tu pisze o 5-6kg+ rura stalowa + cos tam jeszcze.
    > Ale ok prosiłem o opinie i rady to mam i za wszystkie dziękuje.

    W psychiatrykach jak widac tez maja enternet. :-)
    Kup 1,5 kg i powinno wystarczyc.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-06-19 23:28:43
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Kris pisze:

    > Za 150zł obiecalui mi sprowadzić Fiskars1500 Pro+ ostrzałka- w lokalnym
    > skladzie.
    > I zamówiłem
    > Ale jak ktoś mi coś innego podpowie to wycofam zamówienie;))

    Ostrzałkę Fiskarsa sobie odpuść. O dupę potłuc to coś. Dwa trzy razy
    naostrzysz a później kamyki sie wytrą i ostrzałka do śmieci.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 27. Data: 2009-06-19 23:30:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A ten mi tu pisze o 5-6kg+ rura stalowa + cos tam jeszcze.
    > Ale ok prosiłem o opinie i rady to mam i za wszystkie dziękuje.

    Przyszla kiedys do mnie babina na oko 70 lat. Wziela siekiere 1,5kg do rei i
    pyta: panie a ciezszych to pan nie masz?? :-)
    Zdziwilem sie troche, moze nieco wiecej, ale zalatwilem babie siekiere
    2,25kg. Kupila rzecz jasna, podobno do rabania wlasnorecznie. :-))

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-06-19 23:32:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale jak ktoś mi coś innego podpowie to wycofam zamówienie;))

    Nie no, wycofaj. Po tej rurze rozcinanej odebralo mi glos. :-))

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-06-19 23:53:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Ostrzałkę Fiskarsa sobie odpuść. O dupę potłuc to coś. Dwa trzy razy
    > naostrzysz a później kamyki sie wytrą i ostrzałka do śmieci.

    Ja noze kuchenne ostrze juz drugi rok ta ostrzalka, no ale siekiery to
    pewnie inna bajka.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-06-20 04:59:30
    Od: "Helios" <h...@a...com>

    > Za 150zł obiecalui mi sprowadzić Fiskars1500 Pro+ ostrzałka- w lokalnym
    > skladzie.
    > I zamówiłem
    > Ale jak ktoś mi coś innego podpowie to wycofam zamówienie;))

    Nie wycofuj, ale ostrzałkę weź do kuchni.