  • 41. Data: 2009-06-20 21:01:11
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:h1jhbf$4n9$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h1icqt$sfu$1@news.onet.pl...

    > A gdzie to drzewo liściaste po ~50 PLN sprzedają ?

    Warzywa kupuje sie w warzywniaku a drewno w nadleśnictwie;))
    Wiekszość sób kupuje drożej bo kupuje od pośedników a bez problemu moża
    kupićw nadleśnctwie.
    Kupuję tam drewno, kupiłem sadzonki ligustra, berberysa czerwonego i ałyczy
    na żywopłot, kupowałem sadzonki drzew iglastych. Wszystko legalnie z
    fakturą(vat jakiś śmieszny 3% mają)

    Kris

  • 42. Data: 2009-06-20 21:41:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanko odnośnie siekier do łupania drewna- jakie polecacie.
    > Podejrzewam że np Fiskars 1500PRO będzie ok ale może są jakieś w o
    > podobnej jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?
    > A może jakis inny producent?

    Ja mam fiskarsa, 1500 i 2400. 1500 nadaje się do łupania niewielkich
    pniaków, na dębowe powyżej 20cm to tylko 2400. Jesionowe wszystkie łupię
    2400.
    Sąsiad ma jakąś siekierę "no-name", ale z klinem i też daje radę. Ale waży
    również ponad 2kg.
    Kolega zrobił sobie siekierę do łupania z młota 4kg, wyklepanego w klin. W
    to rura stalowa.
    Ciężkie jak diabli, ale nie ma na nią bata. Praktycznie każdy klocek pęka po
    1 uderzeniu.

    --
    Bartek

  • 43. Data: 2009-06-20 21:45:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    >i kup koniecznie kliny, najlepiej dwa i do tego ciężki młotek min 2 kg

    Kliny tak, ale drewniane. Kolega łupał kiedyś z ojcem, używali klinów
    stalowych. W pewnym momencie ojciec poczuł jak mu się krew do buta leje.
    Okazało się, że kawałek klina odprysnął i wbił mu się w nogę.

    --
    Bartek

  • 44. Data: 2009-06-20 22:24:20
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Warzywa kupuje sie w warzywniaku a drewno w nadleśnictwie;))

    Konkretnie w którym rejonie ?
    Z tego co się orientowałem, w rejonie Zachodniej Małopolski
    od dłuższego czasu "indywidualny" nie ma szans nawet
    na stemple - wszystko sprzedają na przetargach
    i stąd jakieś chore ceny (słyszałem nawet o 250 PLN / m).

    Pzdr

    JKK

  • 45. Data: 2009-06-20 22:44:38
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Mam pytanko odnośnie siekier do łupania drewna- jakie polecacie.

    Kup tak ciężką i na tak długim stylu na ile Twoje siły Ci pozwolą taką
    pracować.
    Znacznie skrócisz czas pracy w stosunku do 1,5 kilowej "popierdółki".
    Bo drewno można też połupać taką 0,5 kg, tylko ile to będzie trwać :)
    Sam mam siekierę do łupania 3,5 kg na metrowym stylu. Dodatkowo ma takie
    specjalne "łapki" które zahaczając o krawędzie łupanego drewna obracają się
    i rozciągają szczelinę. Dzięki nim szczelina robi się szersza niż od samego
    ostrza no i siekiera nigdy się nie klinuje.
    Kosztowała 50 zł na allegro, a już pożyczali ją ode mnie goście ze składu
    budowlanego gdzie rąbią na codzień i pytali: "panie gdzie to można kupić" :)

    Ale jak zdobywanie krzepy masz jeszcze przed sobą to 2 kg romanik będzie
    lepszy od 1,5kg fiskarsa
    Np ten model:

    http://www.allegro.pl/item651235768_siekiera_rozlupu
    jaca_2kg_romanik_hit_aj.html

    Znajdziesz je też w marketach.

  • 46. Data: 2009-06-20 22:55:55
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    ałyczy
    > na żywopłot, kupowałem sadzonki drzew iglastych. Wszystko legalnie z

    A to ciekawe, gdzie taki smieszny VAT -3% mają - u Ciebie Kris?? zdradż
    nam gdzie.. Jakowoż my też w nadlesnictwie kupujemy i takiego "smiesznego
    VAT-u ani śmiesznych" cen nie widzę. Cena 1 m 3 brzozy (kl.S4(Vat 7&)- 168
    zł. Jak dla nie zqa nadto śmieszna.Sąb, buk i grab po 178zł/m3.Też raczej
    mało smieszne. No, za 50zł/m3 to mógłbym lichych gqałązek w nadlesnictwie
    kupic uprzednio je pracowicie po lesie zbierajac..

  • 47. Data: 2009-06-21 06:51:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mało smieszne. No, za 50zł/m3 to mógłbym lichych gqałązek w nadlesnictwie
    > kupic uprzednio je pracowicie po lesie zbierajac..

    3% vat na sadzonki żywopłotu był i sadzonki drzewek. Nie chcesz to nie wierz
    ja sprawdziłem na fakturze.
    Kupowane wiosną tego roku.

    Kris

  • 48. Data: 2009-06-21 07:25:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > :)
    >
    > Ale jak zdobywanie krzepy masz jeszcze przed sobą to 2 kg romanik będzie

    Bardzo podobną mam. Świetnie się nadaje do łupania dużych, pokręconych
    pniaków z twardego drewna. Ale do pniaków o średnicy 20-50cm to niewygodny
    sprzęt. To armata na wróbla.

    Kris

  • 49. Data: 2009-06-21 07:36:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 3% vat na sadzonki żywopłotu był i sadzonki drzewek. Nie chcesz to nie
    > wierz ja sprawdziłem na fakturze.
    > Kupowane wiosną tego roku.

    A ceny drewna sprawdziłem. Kupowane wiosną tego roku- 55zł- 65zł za m3+
    vat.Na drewno vat nie jest 3% to prawda.
    Cena zależna od gatunku i rozmiaru. Ja kupuje sosne, modrzew i brzoze
    przeważnie.
    Drewno tzw. małowymiarowe. Teraz ceny troche wyższe ale nadal poniżej 100zł.
    A ktoś jak wyżej pisał że 250zł za m3 to przesada jest.

    Kris

  • 50. Data: 2009-06-21 07:54:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > na stemple - wszystko sprzedają na przetargach
    > i stąd jakieś chore ceny (słyszałem nawet o 250 PLN / m).

    Nie wiem jak jest w Małopolsce.
    A jak sie orientowałeś?
    Zadzwoń do kilku nadleśnictw, wejdż na ich strony, pogadaj z leśniczym.
    Pytaj o drewno opałowe.
    Na przetargach sprzedają wielkowymiarowe, sredniowymiarowe, steple,
    papierówke itp.
    Podjedz do nadleśnictwa pogadaj z leśniczym to opał kupisz taniej- i
    legalnie bez kombinacji.
    No chyba że w Małopolsce to inaczej jak u nas.

    Kris