  • 21. Data: 2009-07-09 22:31:19
    Temat: Re: karcher - jaki kupic ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej,

    Widze ze wywolalem niezla dyskusje ;) Ja od zawsze bylem zwolennikiem
    kupowania rzeczy markowych i drozszych - choc w ostatnim czasie widze,
    ze nawet te markowe rzeczy schodza na psy i bardziej oplaci sie kupic
    cos "marketowego" i wymienic 2 x w ramach gwarancji, a jak sie zepsuje
    - kupic nowe, niz 5 x drozsze markowe.. Niestety takie czasy ze
    wszystko robia Skosnoocy ;)

    Co do marketowego B&D - dorwalem jakis czas temu ulotke i tez sie
    napalilem ale sprawdzilem i na Allegro da sie spokojnie kupic ten sam
    zestaw z akcesoriami w okolicy wlasnie 320 pln i to mnie
    zniechecilo :) Choc moj kumpel jak sie okazalo kupil jakis czas temu
    ta myjke i bardzo sobie chwali..

    Maniek i reszta -> czyli z Karchera polecacie np cos w tym guscie:

    http://www.allegro.pl/item672951145_k_5_55_karcher_m
    yjka_pianownica_gratis_diler.html

    ?

    + akcesoria pewnie z 1k pln wyjdzie.. Zastanawiam sie caly czas czy
    poki co nie wziasc sobie tego marketowego B&D - poki mam jeszcze
    budowe na karku, na budowie to sie wszystkie rzeczy jakos szybko
    zuzywaja i starzeja :-)) Na bledach sie czlowiek uczy - porzadny
    karcher z wyzszej polki moze bedzie jak dostane nauczke po marketowym
    "badziewiu" ;))) Musze przemyslec sprawe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-07-09 22:53:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Mam najtanszego Karchera jaki byl dostepny pol roku temu i wymylem tym
    > chodnik z mchu blyskawicznie.

    Jasne..

    >Targa tak, ze szkoda mowic. Nie wierze, ze drozsza zrobisz szybciej bo to
    >fizycznie nie mozliwe :)

    Niemozliwe powiadasz??
    A wiesz, ze nieumiejetny operator wiekszej myjki moze pociac w ciagu chwili
    uszczelke w drzwiach samochodu?? Taka myjka bez problemu porozcina skore na
    nodze jak sie nie uwaza, sprobuj tak swoja. :-) Nie bedzie to co prawda
    K5.20 tak od razu, ale chyba jeszcze malo myjek widziales poza swoja.

    > Jedyne co ma sens to myjka z metalowa pompa bo nia mozna pracowac bez
    > przerwy... Ale to juz jest inny pulap cenowy.

    O prosze bez przerwy, czyli jest jakas roznica. :-) Ile czasu Twoja myjka
    moze byc wlaczona non stop?? Patrzyles w instrukcji?? Umyjesz tym 100m^2
    kostki nie narazajac sie na uszkodzenie myjki do mycia roweru? Jezeli komus
    sie wydaje, ze np. Karcher po takich zabiegach uzna kazda reklamacje tylko
    dla tego ze gwarancja jest na dwa lata to niech mu sie wydaje. Kazdemu co
    prawda wg. potrzeb, ale jak myslisz czemu niektore myjki sa drozsze od
    innych?? Bo sa? Bo maja metalowe pompy a nie plastikowe?? Pojedz kiedys do
    myjni i niech pan szerokim strumieniem "pociagnie" Ci po brudnych drzwiach,
    nie jakas tam dysza rotacyjna, ale normalnym szerokim strumieniem, potem
    sprobuj swoja i zobaczysz roznice. Wieksza myjka takie drzwi oblecisz na dwa
    razy a ta swoja bedziesz sie bawil i bawil w przekonaniu ze dobrze daje, bo
    cisnienie wieksze jak z weza. Jasne ze to inny pulap cenowy, dla tego to
    dobre myjki a reszta bywa ze jest przyzwoita. Inna sprawa, ze moze byc
    wystarczajaca do mycia samochodu raz w tygodniu, ale nie kazdy tak ma.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-07-09 23:16:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Maniek i reszta -> czyli z Karchera polecacie np cos w tym guscie:
    >
    > http://www.allegro.pl/item672951145_k_5_55_karcher_m
    yjka_pianownica_gratis_diler.html

    No taaaak, ale ta pianownica to wiesz... taka sobie rzecz. Nie wiem jakie
    masz na mysli jeszcze akcesoria, szczotke do tarasu?? Te wszystkie dodatki
    beda Ci w zasadzie zbedne. Natomiast prawdziwa pianownica tworzaca
    utrzymujaca sie przez piec minut piane grubosci centymetra kosztuje jakies
    200 - 300zl, ma regulacje jak palnik acetylenowy i niestety najlepszy efekt
    daje z ciepla woda, a to urzadzenia dalekie od tych o ktorych rozmawiacie.
    Nie daj sie zwiesc jakims pistolecikiem do piany, myslac ze osisgnie taki
    efekt jak na myjniach bezdotykowych.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-07-10 05:38:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lip, 01:16, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No taaaak, ale ta pianownica to wiesz... taka sobie rzecz. Nie wiem jakie
    > masz na mysli jeszcze akcesoria, szczotke do tarasu?? Te wszystkie dodatki

    Eee chodzilo mi tutaj o samego karchera :) To jaki konkretnie model
    bys polecal ? Jestem w stanie wydac wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-07-10 05:46:38
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lip, 18:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > One sa te same tylko na pudelku.

    Nie wydaje mi się. Gdybyś kupował na bazarku, albo anonimowo w
    Internecie to może mogło by się tak trafić. Ale w sklepach to raczej
    się już nie zdarza. Producentowi i importerowi za takie oszustwo grożą
    poważne sankcje, a dodatkowo klient ma podstawę do zwrotu towaru i
    odzyskania 100% pieniędzy.

    > Roznica mniej wiecej taka, ze myjac chodnik
    > zmyjesz jakos piach, albo zmyjesz piach razem z mchem w polowie krotszym
    > czasie.

    Jakim "marketowym" sprzętem próbowałeś myć ten chodnik?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 26. Data: 2009-07-10 07:47:22
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Jasne..

    No w co nie wierzysz?

> [...]
    > nodze jak sie nie uwaza, sprobuj tak swoja. :-) Nie bedzie to co prawda
    > K5.20 tak od razu, ale chyba jeszcze malo myjek widziales poza swoja.

    I co? Wiekszym cisnieniem umyjesz szybciej? Nie badz smieszny...

> [...]
    > dobre myjki a reszta bywa ze jest przyzwoita. Inna sprawa, ze moze byc
    > wystarczajaca do mycia samochodu raz w tygodniu, ale nie kazdy tak ma.

    Ej czlowieku.. Czemu wmawiasz mi jakobym uwazal ze nie ma zadnej roznicy
    czy myjka tania czy z gornej polki. Przeciez roznice sa i sa one
    oczywiste. Rzecz w tym, ze do domowego zastosowania nie potrzeba myjki
    za 1000zl amen.
    I myjąc kostke 100m2 moją myjką umyje moze troche wolniej bo sobie
    zrobie jedna czy dwie przerwy na 5 minut. Bede mial 15 minut wolnego
    czasu...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 27. Data: 2009-07-10 07:48:21
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Krzemo pisze:

    > Jakim "marketowym" sprzętem próbowałeś myć ten chodnik?

    On tego nie czai... :)
    Do mycia chodnika z mchem trzeba myjke za 1000zl inna nie da rady ;)

  • 28. Data: 2009-07-10 08:43:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    h.googlegroups.com...

    > Eee chodzilo mi tutaj o samego karchera :) To jaki konkretnie model
    > bys polecal ? Jestem w stanie wydac wiecej :)

    Do domowych zaawansowanych rozwiazan K5.20, ale jak pisalem zostala zdaje
    sie zastapiona modelem jaki podales w linku. Na poczatek zastanow sie jednak
    do czego Ci potrzebna, bo moze jak koledzy pisza wystarczy Ci myjka byle
    jaka do mycia samochodu raz w tygodniu. Ogolnie cisnienia takie sobie i
    wydajnosc tez, no ale cos tam myja.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-07-10 09:11:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No w co nie wierzysz?

    Wierze wierze, ilu letni byl ten mech??

    > I co? Wiekszym cisnieniem umyjesz szybciej? Nie badz smieszny...

    Cisnienie ma wplyw na wydajnosc to oczywiste.
    Rozpyl szeroki strumien z cienkiego weza pod cisnieniem sieci wodociagowej i
    sprobuj to samo z myjka o podobnym przeplywie wody to moze zrozumiesz o czym
    jest mowa.

    > Ej czlowieku.. Czemu wmawiasz mi jakobym uwazal ze nie ma zadnej roznicy

    Ja Ci cos wmawiam?? Sam pisales ze drozsza niz Twoja myjka nie da sie
    szybciej umyc chodnika bo to niemozliwe. Opisalem podstawowe roznice, nie
    moja wina ze Ci sie nie podobaja.

    > czy myjka tania czy z gornej polki. Przeciez roznice sa i sa one
    > oczywiste. Rzecz w tym, ze do domowego zastosowania nie potrzeba myjki za
    > 1000zl amen.

    Jak komu. Jeden myje elewacje z kamienia, duzy podjazd i trzy samochody,
    drugi myje rower i kosiarke do trawy. Oba zastosowania sa domowe, a my obaj
    nie wiemy do czego Adam bedzie jej uzywal. Nie wspominajac o tym, ze
    wydajnosc najtanszych myjek z czasem bedzie spadac niewspolmiernie szybciej
    w porownaniu do tych nie podstawowych. Okaze sie ze mycie chodnika po roku
    intensywnego uzytkowania zajmjje juz dwa razy wiecej czasu.
    Moja zona widzi roznice piorac dywan, niektorzy moi znajomi tez na glupim
    dywanie ja zauwazyli a kupili sobie wczesniej myjki za 180zl, no ale obie
    piora.

    > I myjąc kostke 100m2 moją myjką umyje moze troche wolniej bo sobie zrobie
    > jedna czy dwie przerwy na 5 minut. Bede mial 15 minut wolnego czasu...

    I robote rozgrzebana przez pol dnia z przerwami technologicznymi na kawe.

    Dla mnie EOT, za bardzo zaczynacie pieniaczyc. Temat debilnej myjki urasta
    do zyciowego problemu. Zamiast skupic sie na roznichach pomocnych w podjeciu
    decyzji zaczyna sie piana.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-07-10 09:42:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Nie wydaje mi się.

    Mi sie nie wydaje, ja to znam z autopsji. Mam z myjkami do czynienia dosc
    czesto, zajmuje sie nimi poniekad troche zawodowo ale nie serwisem dla
    jasnosci.

> [...]
    >się już nie zdarza. Producentowi i importerowi za takie oszustwo grożą
    >poważne sankcje, a dodatkowo klient ma podstawę do zwrotu towaru i

    Producent moze sobie podawac co chce i jak chce. Sa sobie np. mloty
    wyburzeniowe, oba markowe, jeden ma 40J, drugi 25J przy czym ten z mniejsza
    wartoscia ma wieksza deklarowana moc. Co o tym pomyslisz na pierwszy rzut
    oka? Nie wpadlo by Ci pewnie do glowy, ze jeden z producentow podaje energie
    na koncowce grota, a drugi na tloku. Mi tez nie przyszlo to do glowy. Drugi
    przyklad: dwa akmulatory zwykle samochodwe, oba o podobnej pojemosci ale
    znacznie roznej mocy rozruchowej, nawet dwukrotnie. Jeden prad rozruchu
    podaje wg. norm EN a drugi DIN. Analogicznie, skad wiadomo w ktorym miejscu
    producenci myjek podaja wartosc cisnienia?? Mozna zrobic dysze o srednicy
    0,1mm i uzyskac bardzo duze cisnienie, ale co tym zrobisz??

    >Jakim "marketowym" sprzętem próbowałeś myć ten chodnik?

    Nie kupuje ich w markecie, ale widzialem i testowalem kilka nawet dla
    wlasnej ciekawosci, jedna obok drugiej w tym samym czasie myjac to samo. Jak
    umyjesz chlopu starego malucha tania myjka kilka razy a za ktoryms tam razem
    umyjesz to samo co wczesniej np. Karcherem K5.20 i podczas tego ostatniego
    mycia zaczyna fruwac odrywajacy sie lakier kladziony sprayem rok wczesniej w
    komorze silnika to co sobie pomyslisz??

    Pozdro.. TK