  • 1. Data: 2009-06-28 19:48:24
    Temat: klon palmowy - rozmnażanie?
    Od: "Fiora" <f...@g...pl>

    Czy klon palmowy - bo mam spory okaz i są chętni
    rozmnoży się przez ukorzenianie sadzonek?
    Pozdrawiam
    fiora

  • 2. Data: 2009-06-29 11:20:44
    Temat: Re: klon palmowy - rozmnażanie?
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Czy klon palmowy - bo mam spory okaz i są chętni
    > rozmnoży się przez ukorzenianie sadzonek?

    Acer palmatum.
    &#8230;&#8222;Klon palmowy i jego odmiany można rozmnażać z sadzonek zielnych,
    stosując
    substancje wzrostowe (ukorzeniacz do sadzonek zielnych &#8211; przypis własny).
    Sadzonki należy ciąć w końcu czerwca &#8211; na początku lipca, gdy tegoroczny
    przyrost pędów nie zostanie jeszcze całkowicie zakończony. Najlepiej wysadzać
    sadzonki do skrzyneczek, które ustawia się w dobrze uszczelnionym inspekcie. Na
    zimę przenieść skrzynki z ukorzenionymi sadzonkami do zimnej szklarni, a wiosną
    wysadzić do inspektu, gdzie pozostają przez dwa lata.&#8221;&#8230;
    Tyle na ten temat mówi Zygmunt Terpiński w książce: &#8222;Szkółkarstwo
    ozdobne&#8221;

    Możesz ją sobie kupić np.; tutaj:
    http://www.allegro.pl/item630717539_630717539.html
    Warto - nawet za takie pieniądze, bo dowiesz się znacznie więcej.

    Rzeczone skrzynki i uszczelniony inspekt można chyba zastąpić doniczkami i
    nakryć sadzonki bądź to słojami, bądź też butelkami typu &#8222;pet&#8221; z obciętym
    dnem.
    Zimną szklarnię zastąpi z powodzeniem chłodna piwnica/garaż z oknem.

    Pozdrawiam podpowiadająco
    Ps. Więcej z własnej praktyki powiedzieć mogą Grześ Sapijaszko lub Kresowiec o
    ile jeszcze czasem zaglądają na tę grupę. ;-)