  • 1. Data: 2009-06-27 07:29:23
    Temat: jest pole uprawne ma być ogród ;-)
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Witam

    Na przyszłą wiosnę będę zaczynał pracę na własnej ziemi .
    W tej chwili jest to pole uprawne , po żniwach jestem już umówiony
    z rolnikiem że pomoże mi wykonać prace rolno/ziemne , tylko jak i co ???
    Czy dobrze kombinuję że należy dobrze przeorać jesienią , ładnie
    zabronować ( jakieś nawożenie ?????) i czekać do wiosny , wiosną
    delikatne bronowanie , zasianie trawy i zawałowanie .
    potem już czekanie na pierwsze koszenie ?????

    Podpowiedzcie jak to dobrze zrobic ???

    pozdrawiam

    MAYKY

  • 2. Data: 2009-06-27 08:50:56
    Temat: Re: jest pole uprawne ma być ogród ;-)
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Podpowiedzcie jak to dobrze zrobic ???

    klasa ziemi? w jakim jest dziś stanie? chwasty, nawozenie, sasiedztwo,
    dostępność wody, odległość od drogi rowów, sąsiadów?
    jako działka cołoroczna czy tylko lato?
    jaki dom, domek, przyczepa?
    oszczędnie czy rozrzutnie?
    szybko czy rozłozone na wiele lat?
    SJS

  • 3. Data: 2009-06-27 09:25:36
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    SJS pisze:

    > klasa ziemi?

    RIIIa tak opisana

    >w jakim jest dziś stanie? chwasty, nawozenie,

    dzis rosnie tam zborze ale nie wiem co chwilowo

    >sasiedztwo,
    > dostępność wody,

    najblizsze 2 lata brak

    >odległość od drogi rowów, sąsiadów?
    row w granicy - płytki - sąsiedzi jakies 50 metrow dalej
    ci żywi , bo sąsiedzi z cmentarza zaraz za droga ;-)

    > jako działka cołoroczna czy tylko lato?
    przez najbliższe 4-5 lat od wiosny do jesieni
    póżniej caloroczna

    > jaki dom, domek, przyczepa?
    planowana holenderka na wspomniane 4-5 lat

    > oszczędnie czy rozrzutnie?

    rozsądnie
    tzn zeby nie bylo przerostu formy nad trescia
    zeby wywazona byla cena z jakoscia w kierunku jakosci

    > szybko czy rozłozone na wiele lat?
    w miarę szybko
    chciałbym w pierwszym roku zamienic to pole w jeden wielki
    trawnik , do tego "obsadzic" juz granice dzialki zywotnikami
    zeby za te 4-5 lat kiedy byc moze powstanie dom byly juz podrosniete.
    Do tego "mini" las by sie przydał

    > SJS

    pozdrawiam
    Mayky

  • 4. Data: 2009-06-27 10:13:23
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "MAYKY" zaczyna gazdowanie:

    > Czy dobrze kombinuję że należy dobrze przeorać jesienią , ładnie
    > zabronować ( jakieś nawożenie ?????) i czekać do wiosny

    Źle! Jesienią głęboka orka i w ostrej skibie pozostawić pole do wiosny.
    Rzecz w tym, że mróz, a nie brona ma zrobić strukturę gruzełkowatą. Brona na
    wiosnę!

    Zdroofka Johnny

  • 5. Data: 2009-06-27 10:55:48
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    > trawnik , do tego "obsadzic" juz granice dzialki zywotnikami
    > zeby za te 4-5 lat kiedy byc moze powstanie dom byly juz podrosniete.

    Jeśli mini las to po kiego grzyba chcesz go otoczyć tfujami? Mało to pięknych
    rodzimych sosen, świerków, cisów, jałowców, leszczyn itp.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 6. Data: 2009-06-27 12:15:55
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > RIIIa tak opisana

    ziemia rolna to klasy od I do VI przy czym VI to praktycznie piach

    > dzis rosnie tam zborze ale nie wiem co chwilowo

    czy zboże jest gęste? tzn jeśli stoisz na jego brzegu widzisz ziemię 20 cm
    czy dwa metry od siebie
    czy zachwaszczone?

    > najblizsze 2 lata brak

    > row w granicy - płytki - sąsiedzi jakies 50 metrow dalej
    > ci żywi , bo sąsiedzi z cmentarza zaraz za droga ;-)

    czyli masz podstawowy i bardzo duży kłopot
    studnia może być 70 m od cmentarza

    SJS

  • 7. Data: 2009-06-27 12:45:08
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Jeśli mini las to po kiego grzyba chcesz go otoczyć tfujami? Mało to pięknych
    > rodzimych sosen, świerków, cisów, jałowców, leszczyn itp.

    gdzie napisalem ze miejsce w ktorym ma byc "lasek " beda tuje ???
    one beda w drugim koncu dzialki

    > Pozdrawiam pogodnie

    mayky

  • 8. Data: 2009-06-27 12:49:18
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > ziemia rolna to klasy od I do VI przy czym VI to praktycznie piach
    czyli jestem gdzies w polowie jak rozumie

    > czy zboże jest gęste? tzn jeśli stoisz na jego brzegu widzisz ziemię
    > 20 cm czy dwa metry od siebie
    > czy zachwaszczone?

    na te pytania bede mogl odpowiedziec za jakies 2-3 tygodnie

    > czyli masz podstawowy i bardzo duży kłopot
    > studnia może być 70 m od cmentarza

    powinienem się wyrobić bo drugi koniec dzialki jest dalej jak 70 metrow
    od cmentarza . Do tego tam mam w granicy wodociag , tyle ze w tej chwili
    nie mam jeszcze podpięcia.

    Jak pisalem wczesniej zalezy mi w tym roku jeszcze na jesieni dobrze
    przygotowac ta ziemie do robienia czego kolwiek na niej wiosna
    przyszlego roku

    pozdrawiam
    Mayky

  • 9. Data: 2009-06-27 13:18:45
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Rozplanować układ na działce, domek jak najdalej od cmentarza bo woda musi
    byc blisko a więc dojazd i zawracanie i miejsce dla gosci
    jesienią trzeba będzie drogę wytyczyć i wyorać po obu stronach rowy /rowki/
    już na jesieni obsadzić wytyczona drogą o szerokości szambiarki lub straży
    pożarnej jak kto woli
    najlepiej obsadzić drzewami, cień, stabilizacja drogi
    szambo - dojazd zapewnić o rozsączaniu lepiej nie myśleć
    chyba, że da się rozdzielić wodę ze zlewu i prysznica od toalety
    to tak na poczatek
    i nie czekac do przyszłego roku z nasadzeniami
    żadnych owocowych teraz bo dostana nóg

    SJS

  • 10. Data: 2009-06-27 15:57:45
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    Napisałeś przecież:
    "do tego "obsadzic" juz granice dzialki zywotnikami
    zeby za te 4-5 lat kiedy byc moze powstanie dom byly juz podrosniete.
    Do tego "mini" las by sie przydał"

    Odnoszę się wyłącznie do obsadzania granic działki żywotnikami.
    Uważam ten pomysł za najgorszy z możliwych.
    Każdy jednak postępuje tak jak chce.

    Pozdrawiam antytfujowo