  • 11. Data: 2010-10-07 13:35:58
    Temat: Re: kociol dla domu 175m2
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Druid29 wrote:
    > Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zapotrzebowanie na moc grzewczą budynku masz w projekcie budynku.
    > Dodaj do tego kilka kW na grzanie ciepłej wody.

    wiesz ze głupoty piszesz.

    praktycznie wystarczy najbliższy większy niż zapotrzebowanie

    grzanie wody w zasobniku nie wymaga jakiś kosmicznych mocy.

    20kW wyatrczy z zapasem na 300 litrowy zasobnik.

  • 12. Data: 2010-10-07 13:38:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    >
    > Taka grubość styropianu jest nonsensem.

    > Wszystko zależy od tego jak wygląda zakres modulacji mocy.
    > Przy duzej modulacji mocy (np. kotły gazowe) nie ma
    > problemu z przewymiarowaniem, gdyż moc minimalna jest niska.
    > Ponadto nie podajesz informacji jaką temp. lubią domownicy, w tym są
    > też spore rozbieżności. Dach ocieplony dobrze
    > (choć byłbym pewien dopiero po parametrach wełny)
    > IMHO 35 KW to spora przesada. Ale poniżej 26 KW hmmm bym się
    > mocno zastanowił, jest tu na tej grupie Grupowcz Igus który
    > ma takie same mury (z tym że na zaprawę ciepłochronną)

    taki dom ma zapotrzebowanie poniżej 20W/m3 strzelał bym że nawet 15W/m3
    kubatury wystarczy.

  • 13. Data: 2010-10-07 14:06:32
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > dlaczego?dużo
    > czy mało?
    >
    > W projekcie było 10cm styropianu,

    Porotherm 38 cm na zapr. ciepłochronną kiedyś nie wymahał
    wcale docieplenia jako mur 1W.
    Tylko do sylikatów warto stosować grubości ponad 12
    cm, przy porothermie 38 to 8-10 cm dla Waszej
    ciepłopubności.
    T.

  • 14. Data: 2010-10-09 21:04:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przed adaptacją dom był bez piwnicy i w oryginalnym projekcie
    > był 20KW,
    >
    > te 6 KW więcej niz zakładał pierwotny projekt dla Piwnicy będzie ok?
    >
    > Znajomemu zamontował tez piec 35KW (dom ok 300m2) i teraz
    > w domu ma albo za gorąco, a jak chce ustawić mniejszą temp to piec
    > zagasa, tego się obawiam.

    Na poczatku tego roku montowałem ogrzewanie u klienta. Klient wszystko sobie
    kupił- grzejniki i kocioł. Obiekt miał ponad 400 m.kw. powierzchni.
    Grzejników było trzydzieści kilka, do tego bojler 200 l. Wszystko to zasila
    kocioł na ekogroszek o mocy 25 kW (prod. Pleszew). Instalacja mieszana:
    kocioł i bojler w układzie otwartym, reszta instalacji w układzie
    zamknietym,. Układy spięte wymiennikiem płytowym. Przy odpowiedniej
    regulacji palenia, kocioł spokojnie daje radę i w całym obiekcie jest
    ciepło.

  • 15. Data: 2010-10-11 09:59:10
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    u mnie dom200m
    i piec funke econo sterownik RK2006
    i nie daje rady
    juz mam dosyc zabawy z ustawianiem i bawieniem sie.
    jak sie rozpali piec to zanim osiagnie temp 50-60 stopni
    to trzeba czekac jakas godzine jak nie wiecej
    jak juz ma te 60 stopni daje grzanie wody i wylewanie do kaloryferow to temp
    szybko spada i zeby wylac drugi raz musi znowu dlugo chodzicc ...
    wegiel kupuje przewaznie najdrozszy ( 725zl tona BOBREK)

    na palenisko czesto wrzucam kawalki drewn wtedy jest troche lepiej z
    wydajnoscia ale chyba nie o to chodzi :/

    probowalem roznych ustawien
    podawania , nadmuchu , temp kotla, temp wylewania
    :/

    HELP ME

  • 16. Data: 2010-10-11 12:36:08
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>