  • 1. Data: 2010-09-24 14:41:50
    Temat: kocioł niekondensacyjny z zamkniętą komorą spalania
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Może mi ktos doradzić mały dwufunkcyjny kocioł z zamkmnięta komora spalania
    do ogrzania małego, ale zimnego (35 m2-stare budownictwo- trzy ściany
    zewnętrzne) mieszkania. Problem jest w długośoc komina: mam 9 metrów, a za
    scianę nie moge spalin wyprowadzić, bo to budynek wielorodzinny.
    Aktualnie mam kocioł atmosferyczny beretta mynute 13/20+ wkład kominowy z
    blachy kwasoodpornej 9 metrów.

    Szukałem w necie i mam:
    D Dietrich: max. długość 6- 8 metrówe
    Beretta: 20 m, ale w układzie rozdzielonym.

  • 2. Data: 2010-09-25 13:26:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Szukałem w necie i mam:
    > D Dietrich: max. długość 6- 8 metrówe
    > Beretta: 20 m, ale w układzie rozdzielonym.

    Jeśli chodzi o sam kocioł to każdy będzie dobry jeżeli mieścisz się w
    warunkach brzegowych dotyczących długości komina i masz dostęp do sprawnego
    serwisu pogwarancyjnego.
    Jeżeli chodzi o tak małe mieszkania to np junkers produkuje kotły o mocy 16
    kW. Nie wiem jakie w tym przypadku są wymagania dot. komina.
    Stadardowe moce kotłów naściennych to 21-24 kW. Jeżeli masz berettę i jesteś
    z niej zadowolony to bierz berettę. Zadadnicza korzyść wyboru tej marki to
    fakt że jest produkowana w Polsce (RUG Riello w Toruniu) i wszystkie
    podzespoły powinny być dostępne w kraju bez konieczności sprowadzania. W
    mojej okolicy beretta ma dobry serwis i klienci są raczej zadowoleni, co
    piszę z autopsji bo trochę kotłów tej marki zamontowałem i współpracuję z
    lokalnym serwisantem beretty.
    Jeżeli dostęp do serwisu jest w Twojej oklicy utrudniony to po rozpoznaniu
    wymagań kominowych brałbym termeta lub viadrusa. Viadrusem handluje i
    serwisuje Klimosz i ludzie (z tego co mi wiadomo) są ze sprawności serwisu
    Klimosza bardzo zadowoleni.
    Spaliny puść kominem - innego wyjścia nie masz. Powietrze sobie podłącz
    drugą rurą.