  • 1. Data: 2010-09-03 13:29:22
    Temat: kolejnosc - obrzeza i zageszczanie podjazdu
    Od: franc <f...@g...com>

    Mam proste pytanie do znawcow tematu.
    Robie podjazd z obrzezami betonowymi (6/20/75 cm) wtopionymi w gesty
    beton. Dalej ma byc ubity klniec i potem plytki/kostka.

    Jeszcze nie zaczalem prac, wiec wole sie upewnic.
    Czy kolejnosc jest prawidlowa?:

    1. zageszczam najpierw caly teren (wczesniej byl na nim podjazd zalany
    asfaltem)
    2. kopie rowki na obrzeza i wstawiam obrzeza w beton
    3. wysypuje i wyrownuje na calym podjezdzie kliniec i go tez
    zageszczam
    4. na koniec na cienka warstwe piasku/zwiru ukladam kostke/plytki

    Chodzi mi o to, czy grunt podstawowy najpierw zagescic i zrobic
    obrzeza a potem drugi raz zageszczac rozsypany na wytyczonym juz
    obrzezami terenie klieniec. Czy jest duze ryzyko ze popeka cement/
    beton utrzymujacy obrzeza? (maszyna 100 kg.)

    Jak zrobic to dobrze i nie za duzo razy ubijajac (zageszczarke
    wypozyczam). A moze zrobic to prosciej - zagescic od razu z rozsypanym
    klincem i wtedy wykopac rowki i wstawic obrzeza w beton.

    Pozdrawiam
    franc