  • 1. Data: 2010-09-03 08:00:53
    Temat: sprawdzenie działania pomp-czym?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    kiedyś u hydraulika widziałem takie coś, wygląda jak mały wiatraczek z
    magnesem w osi, przykłada się do pompy i jak ona kręci, to wiatraczek
    też... proste, szybkie i skuteczne :-), ale nie wiem jak to się nazywa
    i pod jakim hasłem szukać, a przydało by się na początku sezonu...
    może ktoś wie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-09-03 08:12:14
    Temat: Re: sprawdzenie działania pomp-czym?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    m.googlegroups.com...
    kiedyś u hydraulika widziałem takie coś, wygląda jak mały wiatraczek z
    magnesem w osi, przykłada się do pompy i jak ona kręci, to wiatraczek
    też... proste, szybkie i skuteczne :-), ale nie wiem jak to się nazywa
    ----------

    Sygnalizator przepływu. Np łopatkowy, elektroniczny.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-09-03 10:57:01
    Od: Marcin <m...@i...com.pl>

    Witam,
    Nie wiem jak się to fachowo nazywa bo pewnie się nie nazywa :) ale
    rozwiązanie to ma jedną zasadniczą wadę, ponieważ działa na zasadzie
    magnesu wskaźniczek obracać się będzie /po przyłożeniu w pobliżu osi
    silnika pompy / kiedy tylko pompa jest pod napięciem.
    Inaczej : nieważne czy wirnik pompy stoi - bo na przykład zastała się po
    długim jej nieużywaniu w lecie czy się kręci to i tak kiedy na silnik
    podawane będzie napięcie ten "werzeug"- wskaźniczek będzie się obracał.
    pozdrawiam,
    Marcin
    ps. Takie COŚ grundfos rozdawał kiedyś w formie breloczków jako gadżecik
    reklamowy.