  • 1. Data: 2011-10-29 09:51:43
    Temat: komin - jak ułozyć kanały
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Planuję komin, w którym potrzebuję: kanały do kominka, śmieciucha i pieca
    kondensacyjnego, odpowietrzenie kanalizacji i trochę wentylacyjnych (część
    na dole, część na poddaszu).

    Wstępnie zaplanowałem taki układ:
    http://imageshack.us/photo/my-images/37/komin.jpg

    Myślę raczej o kominach systemowych do kominka i śmieciucha. Do gazu
    kwasówkę koncentryczną, ew. zrobić komin z kształtek wentylacyjnych i w to
    wsadzić kwasową spalinową (co lepsze?).

    I pytanie czy, taki układ ma sens i jakie minimalne wymiary komina można
    osiągnąć zakładając, że będę go robił jako systemowy plus pustaki
    wentylacyjne.

    Dom ok. 140 m2 pow. użytkowej, piec zakładam nie większy jak 20kW. Wysokość
    komina 7m.

    Scruffty

  • 2. Data: 2011-10-29 19:03:58
    Temat: Re: komin - jak ułozyć kanały
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Objaśnij, co to "śmieciuch" bo nie kapuję.
    Jacek

  • 3. Data: 2011-10-30 06:57:25
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 29 Oct 2011 21:03:58 +0200, Jacek napisał(a):

    > Objaśnij, co to "śmieciuch" bo nie kapuję.

    chodziło mi o kocioł do CO dający sobie radę z prawie każdym paliwem
    (drewno, węgiel, miał, owies itp).

    scruffty

  • 4. Data: 2011-10-30 07:19:39
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    1) Wentylację salonu zaplanuj maksymalnie daleko od kanału spalinowego
    kominka bo musi ona wypaść już za obudową.
    2) Dwururowy zespół koncentryczny ma sens jeśli twój kanał jest brudny albo
    jeśli kanału kominowego nie masz i zespół leci np. przez poddasze. W twoim
    wypadku to marnotrawstwo pieniędzy. Wystarczy jedna rura w czystym kanale
    wentylacyjnym.

  • 5. Data: 2011-10-30 11:54:56
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 30 Paź, 08:19, "William Bonawentura" <w...@o...pl>
    wrote:
    > 1) Wentylacj salonu zaplanuj maksymalnie daleko od kana u spalinowego
    > kominka bo musi ona wypa ju za obudow .
    > 2) Dwururowy zesp koncentryczny ma sens je li tw j kana jest brudny albo
    > je li kana u kominowego nie masz i zesp leci np. przez poddasze. W twoim
    > wypadku to marnotrawstwo pieni dzy. Wystarczy jedna rura w czystym kanale
    > wentylacyjnym.

    zamień wentylację gospodarczego z kanałem dla kondensata. Ten zrób z
    2m rur PP najlepiej junkersa oczywiście stosując wszystkie składniki
    systemu kominowego. Odpowietrzenie kanalizacji usuń z komina i daj na
    dachu możliwie daleko od komina, jak się pojawi ciąg wsteczny to nie
    będzie zasysało smrodu.

    pozdrawiam Piotr