  • 1. Data: 2011-03-31 18:41:42
    Temat: [kominy] kanal wentylacyjny od stropu
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Czy miałoby sens zacząć na parterze robić komin bez wentylacji, otwór w
    stropie na kratkę i od stropu komin z pustaczków z dodatkowym kanałem
    wentylacyjnym?

    Powód: komin wypada w miejscu w którym na parterze jest deficyt przestrzeni.

    bajcik

  • 2. Data: 2011-03-31 19:17:18
    Temat: Re: [kominy] kanal wentylacyjny od stropu
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-03-31 20:41, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
    > Czy miałoby sens zacząć na parterze robić komin bez wentylacji, otwór w
    > stropie na kratkę i od stropu komin z pustaczków z dodatkowym kanałem
    > wentylacyjnym?

    w katalogach producentów kominów systemowych jest to jedno z dwóch
    opisywanych rozwiązań...

  • 3. Data: 2011-03-31 19:44:47
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Tak apropo's wentylacji.
    Czy mogę połączyć pomieszczenie z kanałem wentylacyjnym w kominie za
    pośrednictwem rury (np. fi100mm) idącej kawałek w stropie?

    Inaczej. Wykonuję otwór w kanale wentylacyjnym komina, podłączam tam
    stosowną rurę a jej drugi koniec wypuszczam w suficie pomieszczenia
    (około 1m takiego połączenia).

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-04-01 05:08:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:
    > Czy mogę połączyć pomieszczenie z kanałem wentylacyjnym w kominie za
    > pośrednictwem rury (np. fi100mm) idącej kawałek w stropie?

    U mnie kominiarz stawiał na rury wentylacyjne fi 150 mm

    pozdr
    Robert G

  • 5. Data: 2011-04-01 18:41:23
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-01 07:08, robercik-us pisze:

    > U mnie kominiarz stawiał na rury wentylacyjne fi 150 mm.

    No OK, niech będą 150mm. Tylko czy mogę zrobić tak jak opisałem?

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-04-02 05:41:54
    Temat: Re: kanal wentylacyjny od stropu
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Kwi, 20:41, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > No OK, niech b d 150mm. Tylko czy mog zrobi tak jak opisa em?

    A nie bedzie Ci tamtedy woda kapala przy intensywnych opadach deszczu
    + wietrze ? Jakies krople tam wpadna, choc moze nim doleca to wsiakna
    w cegly (czy z czego masz kominy) i je wentylacja wysuszy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-03 21:51:01
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:

> [...]
    > + wietrze ? Jakies krople tam wpadna, choc moze nim doleca to wsiakna
    > w cegly (czy z czego masz kominy) i je wentylacja wysuszy :)

    Celna uwaga, chociaz to tylko kotłownia.

    W takim razie modyfikuję pomysł: pustaki "wentylacyjne" zaczynają się
    jeszcze na parterze, tuż pod stropem. Kratka normalna boczna, a dół
    kanału zaślepiony.

    da radę?

    bajcik

  • 8. Data: 2011-04-04 05:50:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Kwi, 23:51, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > W takim razie modyfikuję pomysł: pustaki "wentylacyjne" zaczynają się
    > jeszcze na parterze, tuż pod stropem. Kratka normalna boczna, a dół
    > kanału zaślepiony.
    >
    > da radę?

    A na czym te pustaki bedziesz murowal ? One musza na czyms stac -
    poprzednio to byl strop, teraz maja wisiec w powietrzu ? No chyba ze
    murowac od dolu. Tylko to juz w sumie normalny komin bez udziwnien! :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-04-04 07:05:59
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-04-04 07:50, Adam pisze:
> [...]

    > poprzednio to byl strop, teraz maja wisiec w powietrzu ? No chyba ze
    > murowac od dolu. Tylko to juz w sumie normalny komin bez udziwnien! :)

    Można murować na ścianie z bloczków betonowych - taki bloczek pewnie
    tańszy od systemowego wentylacyjnego.

  • 10. Data: 2011-04-04 07:28:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > poprzednio to byl strop, teraz maja wisiec w powietrzu ? No chyba ze
    > murowac od dolu. Tylko to juz w sumie normalny komin bez udziwnien! :)

    A ja myślę, że można dać wspornik pod pierwszy pustak, zamocowany do
    ściany, a ten przechodzący przez strop, przewiązać ze stropem i powinno
    się trzymać. W końcu pustaki wentylacyjne nie są jakieś ciężkie i jest
    ich maksymalnie kilkanaście.

    pozdrawiam
    Robert G