  • 1. Data: 2009-04-07 07:42:17
    Temat: kontener mieszkalny - koszta i prawo
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Dzien dobry.
    Planuje ustawienie kontenerow mieszkalnych
    (sanitarny+mieszkalny+pracowniczy) na potrzeby warsztatu.
    interesuje mnie jak do tego podejsc od 'prawnej' strony, tzn:

    -jakie potrzebuje papiery w kontekscie posiadania gruntu?
    grunt bedzie zakupowany/dzierzawiony osobno, jednak nie chce zadnych
    niespodzianek (np. jesli bedzie potrzeba przestawic kontenery, dostawic
    kolejne, etc.

    -uzbrojenie/media. jak wygladaja koszty i procedura podlaczania elektryki,
    wody, kanalizacji? gazu ze wzgledow bezp. nie bedzie.

    -adres i telekomunikacja - 'firma' bedzie musiala miec adres i telefon :)

    zgaduje ze sa to pytania dosc 'podstawowe', tak wiec mile widziane sa strony
    www/literatura . bardzo zalezy mi na oszacowaniu (realnych) kosztow.

    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-04-07 18:51:04
    Temat: Re: kontener mieszkalny - koszta i prawo
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > Planuje ustawienie kontenerow mieszkalnych
    > (sanitarny+mieszkalny+pracowniczy) na potrzeby warsztatu.

    Nie na palcu budowy? Jak na placu jako zaplecze budowy to wolna wola.

    > interesuje mnie jak do tego podejsc od 'prawnej' strony, tzn:
    >
    > -jakie potrzebuje papiery w kontekscie posiadania gruntu?
    > grunt bedzie zakupowany/dzierzawiony osobno,

    W?as'ciwie sam odpowiedzia?es'.

    > jednak nie chce zadnych
    > niespodzianek (np. jesli bedzie potrzeba przestawic kontenery, dostawic
    > kolejne, etc.

    Przestawic', dostawic'...nie tak ?atwo, rozumiem, z.e nie na
    placu/terenie budowy, pozwolenie na budowe; jest wymagane na taka;
    impreze; - zarówno na budowe; (postawienie) czy dostawienie. W sprawie
    mediów nie chce; sie; nie wypowiadac', bo ceny zalez.a; od rejonu kraju -
    a na biez.a;co nie jestem ;), a procedura jak przy budowie bud.
    mieszkalnego jednorodzinnego. IMHO lepiej biura wybudowac' tradycyjnie,
    chyba z.e kontenery planowane sa; na np. 10 lat i masz je z Iraq od WP ;)

  • 3. Data: 2009-04-07 18:52:33
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    detektyw pisze:

    > W?as'ciwie sam odpowiedzia?es'.

    sorki za te krzaki...

  • 4. Data: 2009-04-08 09:57:30
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    detektyw wrote:

    > Nie na palcu budowy? Jak na placu jako zaplecze budowy to wolna wola.

    nie na placu, na normalnej dzialce

    > W?as'ciwie sam odpowiedzia?es'.
    czyli samo posiadanie/dzierzawienie gruntu wystarcza?
    bo zdaje sie ze jeszcze trzeba 'cel' okreslic, np. inne sa papiery na
    dzierzawe pod budowe domu, inne pod grunt rolny , inne pod kopalnie...
    a jakie papiery sa 'pod kontener' ? ew. pod barakowoz, bo kontener na
    koleczka nie jest trudno dac...

> [...]
    > mieszkalnego jednorodzinnego. IMHO lepiej biura wybudowac' tradycyjnie,
    > chyba z.e kontenery planowane sa; na np. 10 lat i masz je z Iraq od WP ;)

    kontenery prawie zgadles :) na 2-3 lata 'impreza', a kontenery 'po uzyciu'
    najprawdopodobniej da sie nawet sprzedac bez duzej straty (aluminiowe).
    budowa 'prawdziwego' domu wypada w porownaniu do nich troche
    nieekonomicznie - sam koszt wybudowania poraza, a pozniej jeszcze trzeba to
    wyburzyc...

    nie wiem jak to w kontekscie barakowozow wyglada, moze wlasnie z
    kontenerow 'zrobic' barakowozy , ale tez srednio mi swita gdzie szukac
    przepisow w tym temacie, no i kontenery jednak wygodniejsze, bo mozna je
    latwo laczyc zwiekszajac metraz , nie mowiac juz o opcji ukladania jeden na
    drugim.

    tak czy siak dziekuje za informacje, tak tez mi sie cos wydawalo ze
    rearaznacja bedzie problematyczna :(
    interesuja mnie w takim razie tez koszty 'biurokracji' zwiazane z kazda
    rearanzacja - wliczajac w to koszt czasu (tzn. ile urzad bedzie odpowiadal
    i po jakim czasie od zgloszenia mozna bedzie cos przestawic)

    i jeszcze jedno pytanie a'propos mozliwosci 'obejscia' tych przepisow, jesli
    np. nad caloscia terenu zbuduje sie lekka hale , to bedzie mozna olac te
    przepisy i przestawiac sobie w srodku tak jak sie podoba?

    co do mediow - okolice jeleniej gory/zgorzelca (dolnoslaskie)

  • 5. Data: 2009-04-08 11:32:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> writes:

    > Jak na placu jako zaplecze budowy to wolna wola.

    I potem stoja baraki na wieki - patrz budowa Palacu Kultury,
    Biblioteki Narodowej i setki innych...

    MJ

  • 6. Data: 2009-04-08 15:38:18
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

> [...]
    > dzierzawe pod budowe domu, inne pod grunt rolny , inne pod kopalnie...
    > a jakie papiery sa 'pod kontener' ? ew. pod barakowoz, bo kontener na

    Należałoby się zorientować, co przewiduje plan zagospodarowania
    przestrzennego - jeżeli jest, czy jest przewidziana taka funkcja
    zabudowy jaką planujesz, procent zabudowy.

    A kontener na kółeczkach musi być dopuszczony do ruchu, wtedy nie
    trzeba pozwolenia na budowę, same nie wystarczą. Całą masę takich
    cudów widziałem ;)ale najlepsze były namalowane z daleka całkiem
    całkiem to wyglądał ;)

    Jak spisać umowę dzierżawy? Przy notariuszu najlepiej, a co powinno w
    niej być: właściciel musi udowodnić, że to jego własność ;), np.
    wyznaczyć część dla Ciebie + dojazd, zgoda na ustawienie kontenerów,
    miejsce składowania odpadów, parking, Twoje zobowiązanie że po 3
    latach zabierzesz wszystko i doprowadzisz do pierwotnego stanu i
    najważniejsze - musi przewidywać uprawnienia do wykonania robót i
    obiektów budowlanych. Na szybko tyle mi przychodzi do głowy i warto to
    z kimś kto lepiej ode mnie się na tym zna ;)

    [...]

> [...]
    > latwo laczyc zwiekszajac metraz , nie mowiac juz o opcji ukladania jeden na

    Na barakowozy pozwolenie ;)

> [...]
    > np. nad caloscia terenu zbuduje sie lekka hale , to bedzie mozna olac te
    > przepisy i przestawiac sobie w srodku tak jak sie podoba?

    Zależy czy jest plan zagospodarowania

    [...]

  • 7. Data: 2009-04-08 15:43:37
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Michal Jankowski pisze:

    > I potem stoja baraki na wieki - patrz budowa Palacu Kultury,
    > Biblioteki Narodowej i setki innych...

    To nie mój rewir ;), u mnie nie ma baraków ;). Już skorodowały,
    spróchniały albo rozebrali z pomocą nadzoru ;). A może to obiekty
    tymczasowe na 120 dni, tylko nikt nie ściga po 120 dniach inwestora...

  • 8. Data: 2009-04-08 17:13:22
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisal w wiadomosci news:grf0p0$59p$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > strony
    > www/literatura . bardzo zalezy mi na oszacowaniu (realnych) kosztow.

    zapewne musisz miec zgloszenie na budynek tymczasowy i okreslic czas
    trwania - pozniej mozesz znowu zglosic ze budynek tymczasowy i tak do
    smierci
    posiadanie gruntu musisz miec wlasnosc najlepiej, jesli dzierzawa to i
    jakies pozwolenie od wlasciciela lub w umowie zawrzec taki punkt no
    najlepiej aby to byla dzilka budowlana lub rzemieslicza aby numer w
    ewidencji byl /adres do korespondencji/
    uzbrojenie bez problemow - prad, woda /tylko w studzience przylaczeniowej/,
    telefon, cokolowiek
    zarejestrowanie firmy bedziesz musial podac adres to podajesz na teren
    dzierzawy i tyle to samo z bankiem etc

    powodzenia
    P.S
    Zalatw papiery przed kupowaniem barakow dla zalogi.

  • 9. Data: 2009-04-09 11:59:14
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

    > zapewne musisz miec zgloszenie na budynek tymczasowy i okreslic czas
    > trwania - pozniej mozesz znowu zglosic ze budynek tymczasowy i tak do
    > smierci

    Nie da sie. Art. 30 ust.6 pkt.3 Nie mozna zglosic po raz kolejny w tym
    samym miejscu. Trzeba przestawiać co 120 dni.
    Od czasów Drzymały nic sie nie zmienilo :(