  • 11. Data: 2010-12-06 11:27:38
    Temat: Re: koszt CWU z pradu
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 02 Dec 2010 12:07:17 +0100, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    >Banialuki - 79,39 i tego się będę trzymał

    za 1 m3 podgrzania ?????

    A gdy do tego celu uzyc malych bojlerow? Potrzebuje lokalnie cieplej
    wody w kuchni, bo zanim doplywa z pionu na klatce, to musi zlecie ze 3
    litry chlodnej/letniej. I myslalem, aby w kuchni zainstalowac wode na
    prad!.

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2010-12-06 18:08:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Witam,
    >
    > jaki bylby obecnie koszt grzania wody - z uzyciem elektrycznych
    > ogrzewaczy przeplywowych?

    Pytanie zadałeś bardzo nieprecyzyjnie i dlatego ludzie zaczęli sobie
    jaja robić, ale możesz to łatwo obliczyć:

    Każdy kilogram/litr wody do podgrzania o 1 st C potrzebuje 4,2 kJ
    energii. Tę energię jakoś musisz dostarczyć i jak bierzesz pod uwagę
    właśnie prąd, to masz ułatwione zadanie, bo elektryczne urządzenia
    grzewcze mają sprawność bliską stu procent.

    Załóżmy, że woda w wodociągu ma temp 8 st C, ale w bloku zanim dotrze do
    miejsca przeznaczenia to zdąży się ciut ogrzać. Bieżmy zatem te 10 st C.
    Docelowo w kranie chcesz mieć powiedzmy 40 st C, zatem ogrzewasz wodę o
    30 st C.

    Każdy litr zatem potrzebuje dostarczenie 30 x 4,2 kJ, by osiągnąć ządaną
    temp 40 st C.

    masz wynik dla litra wody 126 kJ, a dla 1000 l, czyli dla kubika 126 MJ.

    Jak chcesz sobie to przeliczyć na kWh, to wystarczy 126 MJ podzielić
    przez 3,6 MJ/kWh i otrzymujesz wyliczenie, że dla podgrzania kubika wody
    o 30 st C musisz zużyć 35 kWh energii elektrycznej.

    Teraz zerknij na ostatnią fakturę za prąd i dowiesz się ile płacisz za 1
    kWh.

    Ja płącę coś ok 53 gr, zatem dla mnie taki rachunek wyniósłby 35 kWh x
    0,53 zł = 18,55 zL.

    Ile będzie u Ciebie? Nie mam pojęcia :-). Musisz sobie już sam policzyć
    na podstawie swoich danych. Moje dane są bardzo szacunkowe...

    pozdr
    robercik-us