  • 11. Data: 2012-05-31 14:27:58
    Temat: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "medly" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie mówię o Orliku, to w ogóle są megawały, tylko niewymiarowym boisku
    > wśród bloków.
    > No co tam niby jest? Wylanie betonu, na to nawierzchnia ze sztucznej
    > trawy, płot, dwie bramki. To jest naprawdę tyle warte??

    Nie wiem, jakie masz wymiary. Niech będzie 30 x 50m dla równego rachunku
    czyli 1500 m2
    Z grubsza licząc (ceny z wykonaniem):
    - Zdjęcie humusu 5 zł / m2
    - podbudowa z tłucznia 20 zł / m2
    - beton i zbrojenie 25 zł /m2
    - sztuczna trawa 40 zł / m2

    razem 90 zł / m2 pomnożone przez 1500 daje już 135 tys.

    - płot minimum 50zł / mb. Przy 300 mb daje to kolejne 15 tys.

    Już jest 150 tys. Do tego trzeba doliczyć jakiś projekt, nadzór, koszt
    zabezpieczenia terenu itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-05-31 15:09:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 14:27:58 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie wiem, jakie masz wymiary. Niech będzie 30 x 50m dla równego rachunku
> [...]

    Do tego dolicz drenaz co 5 metrow przez cale boisko, czyli przy boisku 30x50 -
    wykopanie 350mb rowka plus koszty materialu. Bez drenazu nie ma boiska :) Sama
    maszyna do wypoziomowania tlucznia to 2-3k pln za pare godzin roboty ;) (lasery na
    lyzce). Do tego dolicz krawezniki, oswietlenie, ogrodzenie, jakis parking przed...
    Wszystko kosztuje ;)

  • 13. Data: 2012-05-31 16:38:17
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "medly" <h...@t...org> wrote in message

> [...]
    > No co tam niby jest? Wylanie betonu, na to nawierzchnia ze sztucznej
    > trawy, płot, dwie bramki. To jest naprawdę tyle warte??

    To są wylęgarnie marginesu społecznego. Lepiej było zapłacić za nauczyciela
    angielskiego albo sale komputerowe.

  • 14. Data: 2012-05-31 17:02:28
    Od: "medly" <h...@t...org>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > "medly" <h...@t...org> wrote in message

    > To są wylęgarnie marginesu społecznego. Lepiej było zapłacić za
    > nauczyciela angielskiego albo sale komputerowe.

    Margines zawsze będzie stał pod blokiem z piwkiem i pluł na chodnik, nie
    skusisz ich ani boiskiem, ani tymbardziej angielskim.

  • 15. Data: 2012-05-31 17:04:44
    Od: "medly" <h...@t...org>

    ps.com...
> [...]

    >godzin roboty ;) (lasery na lyzce). Do tego dolicz krawezniki,
    >oswietlenie, ogrodzenie, jakis parking przed... Wszystko kosztuje ;)

    Panowie!! Ja mówię o placyku pomiędzy blokami, jakie oświetlenia, jaki
    monitoring, jakie parkingi? Moze jeszcze szatnie i prysznice?
    To jest wielkość parkingu przed dyskontem, budowa takiego też kosztuje te
    200.000?

  • 16. Data: 2012-05-31 18:52:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Myślisz że papierek zatytułowany certyfikat zabobiegnie złamaniu?

    hm. sa dwie teorie...

    tak bo certyfikat dostaje firma której produkty spełniają pewne normatywy.

    nie bo certyfikat dostaje sie za łapówkę

    > Certyfikat tu nic do rzeczy nie wnosi

    jak mam do wyboru dwa produkty to wezmę jednak ten z atestem szczególnie
    jeśli chodzi o czyjeś bezpieczeństwo.

    tak całkiem na marginesie montując sprzęt z certyfikatem instalator nie
    ponosi odpowiedzialności za wady produktu tylko za ewentualny zły montaż.

  • 17. Data: 2012-05-31 18:59:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > \
    >
    > Kompletna instalację hydrauliczną dla inwestora prywatnego zrobisz
    > powiedzmy za 10tys zł.

    > Jak masz dobre układy z urzednikami to za taką samą instalację
    > robiona dla "urzędu" dostaniesz 30tys. Oczywiścioe będziesz sie
    > musiał podziałkowac z tym i owym ale i tak będziesz do przodu.
    > Kumpel od juz chyba kilkunastu lat świadczty rózne usługi spółkom
    > molejowym. I chociaz na kasę za faktury czeka czasami i pół roku to
    > jak mówi i tak jest to dla niego kura znoszaca złote jajka.

    Ciekawe jak? bo bez przetargu raczej ciężko jest zlecić prace.

    w przetargu to prawdopodobnie efekt byłby taki że ty byś dał sensowna cenę
    10 000 a wygrał by wariat z Białegostoku który to zrobi za 5000. :) przy
    cenie materiałów ok 6000 :)

    > inwestora prywatnego nigdy by tyle nie dostał.
    > Przykład drugi- jakiś czas temu wpadło mi w ręce ogłoszenie o
    > wynikach przetargu na okna podczas rozbudowy urzedu miasta.
    > Podzieliłem sobie z grubasz kwote przez ilość okien, porównałem z
    > cenami za które ja kupoowałem swoje okna.

    a sprawdziłeś co było do wykonania jeszcze poza dostawą okien?

    > Te "urzedowe" były droższe 2,5 raza tak mniej wiecej.
    > W zeszłym roku chyba pisałem o tzw półszlabanach na przejezdzie
    > kolejowym. Koszt to ok miliona zł. Bardzo podobne szlabany na
    > osiuedla strzeżone np kosztują kilka tysięcy. Wiem że na przejezdzie
    > kolejowym trochę bardziej niezawodny sprzet wypada zainstalowac ale
    > żeby az 100 razy drożej?

    tylko pewnei do tego półszlabanu trzeba było postawić kontener bombardiera z
    autoamtyką, pociągnąć zasialnie, przebudowac przejazd, może wymienić tory
    itd...

    powtarzasz obiegowe głupoty...

    jak jestem w tym systemie i staruję do przetargów czasem i wiem jakie są
    ceny któe wygrywają, to sa bardzo często ceny kompletnie chore za które
    nikt normalny by nie robił roboty.

  • 18. Data: 2012-05-31 18:59:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    medly wrote:
    > No pięknie. To cała Polska, więc jednak miałem rację z przesacowaniem
    > kosztów. Dla takiego dużego budynku okna powinny być przecież tańsze
    > niż do prywatnego mieszkania, z powodu zakupu hurtowego! U mnie w
    > bloku spółdzielnia wymieniała okna na klatkach schodowych, wolę nie
    > wiedzieć nawet ile to kosztowało, żeby się nie denerwować, ale powiem
    > o fachowości: każde okno ma niby ten sam kształt prostokątu, ale na
    > jednym piętrze otwierają się od góry, na innym od prawej lub od
    > lewej, super co nie? :)

    wybrali najtańszą ofertę i efekt masz jak na dłoni...

  • 19. Data: 2012-05-31 19:02:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "medly" <h...@t...org> wrote in message

    > To są wylęgarnie marginesu społecznego. Lepiej było zapłacić za
    > nauczyciela angielskiego albo sale komputerowe.

    że co???

    wiesz co kiki zaczynasz gadać coraz większe głupoty...

  • 20. Data: 2012-05-31 20:20:08
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-05-31 05:52, Marek Dyjor pisze:

    > tylko kto potem beknie jak sie huśtawka złamie albo zjeżdżalnia zawali?

    To jest właśnie sedno sprawy. U nas w pierwszej kolejności szuka się
    winnego więc jak już ktoś ma kark podkładać to tanio go nie odda.
    Stąd kosmiczne ceny za byle co - taka polsko-UE paranoja.

    Rok temu byłem w Bernie i niedaleko centrum na widok placu zabaw szczęka
    mi opadła.
    Kawałek ogrodzonego terenu, na nim różne konstrukcje na oko wyspawane
    przez domorosłych spawaczy, wszystko pomalowane farbami olejnymi i sprajem.
    Nawet mini "rolercaster" był (taki bez pętli) - trzeba było sobie
    ręcznie wózek wciągnąć na wysokość około 2m i zjeżdżać.
    Do kompletu stare łóżka, materace...

    Przy wejściu był nawet program zabaw w danym dniu :-)

    Żałuję, że nie zrobiłem dokładnych zdjęć a już tą drogą nie wracałem.
    Tylko dwa zdjęcia:
    https://picasaweb.google.com/skimi/DoCERNuIZPowrotem
    #5636017965466663810
    https://picasaweb.google.com/skimi/DoCERNuIZPowrotem
    #5636018014850940418

    Na jego widok przypomniały mi się stare dobre czasy - była super zabawa
    na podwórku, bez atestów, norm...
    Widać gdzieś się jeszcze da, u nas już nie.

    --
    M.