    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Date: Thu, 31 May 2012 18:59:04 +0200

    Kris wrote:
    > \
    >
    > Kompletna instalację hydrauliczną dla inwestora prywatnego zrobisz
    > powiedzmy za 10tys zł.

    > Jak masz dobre układy z urzednikami to za taką samą instalację
    > robiona dla "urzędu" dostaniesz 30tys. Oczywiścioe będziesz sie
    > musiał podziałkowac z tym i owym ale i tak będziesz do przodu.
    > Kumpel od juz chyba kilkunastu lat świadczty rózne usługi spółkom
    > molejowym. I chociaz na kasę za faktury czeka czasami i pół roku to
    > jak mówi i tak jest to dla niego kura znoszaca złote jajka.

    Ciekawe jak? bo bez przetargu raczej ciężko jest zlecić prace.

    w przetargu to prawdopodobnie efekt byłby taki że ty byś dał sensowna cenę
    10 000 a wygrał by wariat z Białegostoku który to zrobi za 5000. :) przy
    cenie materiałów ok 6000 :)

    > inwestora prywatnego nigdy by tyle nie dostał.
    > Przykład drugi- jakiś czas temu wpadło mi w ręce ogłoszenie o
    > wynikach przetargu na okna podczas rozbudowy urzedu miasta.
    > Podzieliłem sobie z grubasz kwote przez ilość okien, porównałem z
    > cenami za które ja kupoowałem swoje okna.

    a sprawdziłeś co było do wykonania jeszcze poza dostawą okien?

    > Te "urzedowe" były droższe 2,5 raza tak mniej wiecej.
    > W zeszłym roku chyba pisałem o tzw półszlabanach na przejezdzie
    > kolejowym. Koszt to ok miliona zł. Bardzo podobne szlabany na
    > osiuedla strzeżone np kosztują kilka tysięcy. Wiem że na przejezdzie
    > kolejowym trochę bardziej niezawodny sprzet wypada zainstalowac ale
    > żeby az 100 razy drożej?

    tylko pewnei do tego półszlabanu trzeba było postawić kontener bombardiera z
    autoamtyką, pociągnąć zasialnie, przebudowac przejazd, może wymienić tory
    itd...

    powtarzasz obiegowe głupoty...

    jak jestem w tym systemie i staruję do przetargów czasem i wiem jakie są
    ceny któe wygrywają, to sa bardzo często ceny kompletnie chore za które
    nikt normalny by nie robił roboty.