  • 11. Data: 2010-10-29 08:37:43
    Temat: Re: koszt układania styropianu pod posadzki
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 20:30:27 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Łooo, sam rozkladalem styro na 280m2 (piwnica + parter) i zajelo to
    > rzeczywiscie dwa popoludnia.
    Ja mam 2*po 5cm ułożone na mijankę i to już trochę roboty jnest,
    tym bardziej że miałem trochę rur schowanych w styropianie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-10-29 11:27:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Paź, 10:37, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ja mam 2*po 5cm ułożone na mijankę i to już trochę roboty jnest,
    > tym bardziej że miałem trochę rur schowanych w styropianie.

    Ja tez mam wszedzie dwie warstwy po 5 cm :-) To zalezy jak ktos do tej
    roboty podchodzi. Jak dochodzisz do skosnej rurki to co robisz?
    Biezesz miarke i liczysz, rysujesz, kombinujesz, glowisz sie, potem
    biezesz kawalek styropianu na bok, odrysowujesz, tniesz i
    przypasowujesz czy jak ? Bo ja poprostu przykladalem styropian i
    cialem nozem "na miejscu" - prawie zawsze wyszlo idealnie i ciecie
    trwalo pare sekund :) Fakt, ze ja za wiele rur nie mialem (tylko w
    paru miejscach wodne i akurat wychodzily w miare prostopadle /
    rownolegle do scian :) Robota bajecznie prosta i szybka - na moje oko
    z 5 razy szybsza niz np. ukladanie paneli :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-10-29 11:35:42
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > ja wiem ile zajmuje ułożenie 120m2 styropianu więc mi nie pitol o dwóch
    > popołudniach

    tylko, ze to to ja pytałem a nie pitoliłem

  • 14. Data: 2010-10-29 14:17:56
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-28 15:56, Amir pisze:
    > Witam,
    > czy 1k za
    >
    > Piwnica:
    > Izolacja dysperbitem 90m2
    > klejenie papy na goroąco
    > układanie styropianu pod wylewki 5cm XPS 90m2,
    > ułożenie foli
    >
    > Parter, piętro
    > układanie styropianu podłogowego 170m2 łacznie
    >
    > to w normie cena?

    Rzuć swoją dotychczasową pracę, załóż firmę, daj ogłoszenia i szukaj
    robót, wtedy będziesz wiedział czy to jest w normie cena. Zapewniam Cię,
    że nie jest to cena w normie, bo rynek stoi w miejscu. Tak naprawdę
    powinni skasować za to dwa razy tyle, ale ceny spadają w dół na łeb na
    szyję.. Jeszcze niedawno za układanie paneli brało się 40-60 zł za metr
    kwadratowy.. Dzisiaj ceny są na poziomie od 7 zł (!!!!!!) do 20 zł za
    metr kwadratowy. Śmiechu warte. Zatankuj samochód, jedź kilka razy do
    sklepu, siedź u kogoś kilka dni w robocie i rób to za 7 zł za metr,
    powodzenia...

  • 15. Data: 2010-10-29 14:24:53
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-29 08:06, Kris pisze:

    > U mnie chcieli za rozłozenie styro+folia 400zł. Odmówilem w dwa
    > popołudnia zrobiłem to sam.

    Za jaką powierzchnię, przepraszam?

    Odlicz Vat, to jest ca. 312 zł na rękę. (nie odliczam podatku
    dochodowego) Zatankuj samochód, załóżmy za 60 zł żeby dwa razy dojechać
    do klienta. To już masz 252 zł. Podziel się ze wspólnikiem i zostaje Ci
    126 zł za 2 dni roboty. Chciałbyś tyle zarabiać za taką pracę? Nie
    sądzę. Teraz pomyśl ile takich robót ktoś musi znaleźć, żeby zarobić na
    zusy, podatki, utrzymanie firmy, samochodu, rodziny, domu...

  • 16. Data: 2010-10-29 20:26:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > takich robót ktoś musi znaleźć, żeby zarobić na zusy, podatki, utrzymanie

    I co z tch Twoich wliczeń wynika? Że powinienem dac fachofcom 1000zł aby oni
    mieli z czego zapłacic zusy, podatki, samochód, rodzine itp.
    Robotę zrobiłem sam a zaoszczedzone 400zł przeznaczyłem na utrzymanie
    samochodu;))

  • 17. Data: 2010-10-29 20:36:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > szyję.. Jeszcze niedawno za układanie paneli brało się 40-60 zł za metr
    > kwadratowy..

    Jaja sobie robisz? Ulożenie paneli w pokoju 25mkw to pol dnia roboty. Nie
    słyszałem jeszcze aby ktos płacił za to 1500zł.
    Z 4000zl to murarze wymuruja Tobie całą kondygnację domu lub np strop zrobią
    itp.

    >Dzisiaj ceny są na poziomie od 7 zł (!!!!!!) do 20 zł za metr kwadratowy.
    >Śmiechu warte.

    Rynek zweryfikował ceny widocznie do rozsądnego poziomu..
    >Zatankuj samochód, jedź kilka razy do sklepu, siedź u kogoś kilka dni w
    >robocie i rób to za 7 zł za metr, powodzenia...

    Własnie dlatego ze ja tez musze zatankowac samochod, wyzywic rodzine itp to
    nie place "fachofcowi" 1500z za 4 godziny ukladania paneli.
    Ale to ja. Ty może płacisz. To każdego indywidualna decyzja. Tylko wtedy
    budowa domu pochłonie Tobie z 500-600tys min.

    Kris

  • 18. Data: 2010-10-29 22:39:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Paź, 16:24, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > sądzę. Teraz pomyśl ile takich robót ktoś musi znaleźć, żeby zarobić na
    > zusy, podatki, utrzymanie firmy, samochodu, rodziny, domu...

    Pieknie wykazales dlaczego u nas jest goowniano.
    Z tych 200zl na leb zostalo 125. A i pewnie jakies inne koszty by sie
    znalazly. A z tych 75zl to ponad polowa sa podaty a nie koszty.
    Zreszta od tych 125 pewnie jeszcze by trzeba pit zaplacic...

  • 19. Data: 2010-10-30 21:12:05
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > siedź u kogoś kilka dni w robocie i rób to za 7 zł za metr, powodzenia...

    a cos ty tak się nakręcił :)
    chyba to twoja branza, ze tak się spieniłes

    mnie te ceny cieszą wcześniej były po prostu przesadzone
    na szczescie bum budowlany mamy za sobą, ale to ty zawsze mozesz zmienic
    branze ja nie mam potrzeby

    niestety moj początek budowy przypadl na centrum bumu,
    i za robote placilem ponad 100% wiecej niz rok wczesniej
    za podobny dom siostra zony.
    ona budowala 2007 ja 2008

    tyle, ze ona za porotherm placila 11zł a ja juz ok 7zł, ona stal ok 4,5k ja
    ok 3k
    itp itd

    to byl okres, ze brakowało rąk do pracy a partacze naciagali
    i sciany mam, co wychodzi na wykonczeniach bezlitosnie.

  • 20. Data: 2010-10-31 22:14:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Paź, 15:24, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > sądzę. Teraz pomyśl ile takich robót ktoś musi znaleźć, żeby zarobić na
    > zusy, podatki, utrzymanie firmy, samochodu, rodziny, domu...

    Tyle ze w dwie osoby robiac to na codzien zajmie im to pol dnia, a nie
    dwa. Pracujac 20 dni w miesiacu i robiac takich robot 40 zarabiamy
    wiec po 5k pln na reke. Zle? Do tej roboty trzeba noza, nozyczek,
    miarke i skonczona podstawowke (zeby tam czasem cos dodac czy chocby
    wyliczyc powierzchnie za jaka nalezy sie oplata ;-))

    Oczywiscie wiem, ze nie znajdziemy takich 40-tu robot w miesiacu ale
    jak widac statystycznie mozna udowodnic, ze taka robota nie jest
    wiecej warta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.