  • 41. Data: 2011-01-04 12:02:16
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    news:ifv05j$rek$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdzies tam pewnie są legendy :) Ale jak ktos podaje odczyty licznika to są
    > fakty. Wątpie zeby zmyslał. Dzis bardzo sie zwraca uwage na ocieplenie
    > budynku - jeszcze 5lat temu jak ktos kładł 10cm styro to był w górnej
    > granicy. Dzis kładzie sie 15 w standarcie, 20 jako lux. Dwa razy wiecej
    > niz jeszcze pare lat temu!! To i rachunki mogą być mniejsze.
    > Ja buduje kanadyjczyka: będzie sciana drewniana 15cm wełny i dam jeszcze
    > 20cm styro. Styro jest tanie.

    Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Porotherm 25+15cm styropianu, na
    podłodze 18cm twardego, na stropie 30cm wełny. Dom parterowy, bez poddasza
    uzytkowego. Pow. uzytkowej jakieś 136m2 + nieogrzewany garaz w bryle budynku
    20m2. Roczne zużycie węgla to około 4t*800=3200zł, w tym CWU, zbiornik 250l,
    przy temp. w pomieszczeniach z podłogówką (około 80m2) 24stopnie, w
    pozostałych około 22 stopnie. Rejon dosyc zimny, przedgórze sudeckie, w
    grudniu dochodziło do -22stopni.
    Po doświadczeniach z gazem na starym mieszkaniu, nawet gdyby była taka
    mozliwość (brak sieci gazowej w pobliżu) chyba nie zdecydowałbym sie na
    ogrzwanie gazowe, a ponieważ PC i prąd odpada, został mi wegiel. Jesli w
    przyszłości przymierze sie do solarów, koszty ogrzewania spadną, nie bez
    znaczenie tez jest fakt, że budynek ma dopiero drugi sezon, a spusty rynny
    założyłem pod koniec lata, więc budynek nie jest do końca suchy.

  • 42. Data: 2011-01-04 12:14:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "severin" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 24stopnie, w pozostałych około 22 stopnie. Rejon dosyc zimny, przedgórze
    > sudeckie, w grudniu dochodziło do -22stopni.

    Gdybyś zamienił styropian na podłodze z tym na ścianie, zużycie węgla by
    zapewne znacznie spadło.
    Na podłogę nie ma sensu dawać więcej niż na ścianę, bo pod podłogą -20
    stopni nigdy nie będzie.
    Podejrzewam, że sporo ciepła ucieka Ci przez garaż, bo budynek masz niemal
    idealny dla domu energooszczędnego.

> [...]
    > znaczenie tez jest fakt, że budynek ma dopiero drugi sezon, a spusty rynny
    > założyłem pod koniec lata, więc budynek nie jest do końca suchy.

    To rynny wpływają na zużycie opału? :)
    U mnie rynien i rur spustowych na razie brak, gdy je założę, moze zejdę do
    200zł miesięcznie..

    --
    Bartek

  • 43. Data: 2011-01-04 12:16:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > budynek parterowy 120m^2 plus garaz 20 m^2 w bryle budynku nieogrzewany
    > ale odizolowany wełną od pozostałej części,na podłodze 10cm styro, na
    > stropie 11, poddasze ocieplone 15 cm wełny a ściany 10 cm styro , zużycie
    > dobrego polsiekgo groszku na poziomie 600 kg miesiąc czeskiego dobre 800
    > kg

    Marek 4CX250 (cokolwiek to znaczy :-) ) - podawałeś zużycie gazu - to i
    podaj dane swojego budynku.

    b.

  • 44. Data: 2011-01-04 12:20:00
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    0,83 kWh/dobę/m2
    0,22 zł/dobę/m2 (ceny 2011)

    Bierzcie pod uwagę koszt na m2 albo kWh/m2 i opisujcie izolację.

    U mnie. Grzanie prądem piecami akumulacyjnymi w II taryfie i powyżej -5
    klimą w II taryfie. Temperatura utrzymywana w dzień 20 w pomieszczeniach
    mało używanych, 22 w pracowni. W nocy ogrzewanie wyłączone i temperatura
    spada do 19-20. Brak ocieplenia, za wyjątkiem jednej ściany. Bardzo duże
    okna.
    Próba z ostatnich dni, gdzie temperatura waha się od +2 do -15.

    Zużycie energii w II taryfie (ogrzewanie + CWU + oświetlenie + lodówki
    zamrażarki + kilka komputerów działających całą dobę) wyniosło 0,83
    kWh/dobę/m2. Cena w 2010 0,25 zł, w 2011 0,2715 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 45. Data: 2011-01-04 12:51:05
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    jest do końca suchy.

    > To rynny wpływają na zużycie opału? :)
    > U mnie rynien i rur spustowych na razie brak, gdy je założę, moze zejdę do
    > 200zł miesięcznie..

    heh, no same rynny może ciepła nie dają, ale jeśli woda z dachu spływa
    bezpośrednio pod fundament, a nie jest odprowadzana po za budynek to budynek
    nie ma szans dobrzy wyschnąc, a co za tym idzie szybciej sie wychładza.

  • 46. Data: 2011-01-04 12:56:51
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    > Podejrzewam, że sporo ciepła ucieka Ci przez garaż, bo budynek masz niemal
    > idealny dla domu energooszczędnego.

    Tez o tym myślałem, może wystarczyłoby na wewnetrznej ścianie garażu
    przylegającej do sypialni położyć 5cm styropianu??? Czy może 10cm??

  • 47. Data: 2011-01-04 12:58:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >

    > Marek 4CX250 (cokolwiek to znaczy :-) ) - podawałeś zużycie gazu - to i
    > podaj dane swojego budynku.

    Powierzchnia niecałe 150m2 z czego 18m2 to nieogrzewany garaż w bryle
    budynku.
    Posadzka 10cm styro "Dalmatyńczyk", ściany 12cm styro austroterm, skosy
    20cm isover supermata, okna k1,0, pustak poryzowany piuro wpust 30cm
    Bielowice, fundament 5cm styro, ściana garażowa oraz sufit od domu
    dodatkowo 5cm styro, wokół budynku drenaż opaskowy i chodniczek z kostki
    szeroki 1,3m na żwirku 30cm - wiem że to ma znaczenie dlatego podałem.

    Marek

  • 48. Data: 2011-01-04 13:16:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tez o tym myślałem, może wystarczyłoby na wewnetrznej ścianie garażu
    > przylegającej do sypialni położyć 5cm styropianu??? Czy może 10cm??

    ja tej jesieni położyłem 5cm na wewnetrzych scianach garazu. Moze wiosną
    bede umial zrobic jakies porównanie czy to cos dało.

    b.

  • 49. Data: 2011-01-04 13:18:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowo 5cm styro, wokół budynku drenaż opaskowy i chodniczek z kostki
    > szeroki 1,3m na żwirku 30cm - wiem że to ma znaczenie dlatego podałem.

    No to jestem pod wrazeniem zużycia - bo ocieplen wcale nie masz tak dużo.

    b.

  • 50. Data: 2011-01-04 13:26:50
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości news:ifv6js$hb0>
    > ja tej jesieni położyłem 5cm na wewnetrzych scianach garazu. Moze wiosną
    > bede umial zrobic jakies porównanie czy to cos dało.

    Dla mnie ta informacja byłaby cenna, bo troche z tym styropianem trzeba by
    sie bawić, a może gra nie warta zachodu. Swoją drogą nawet gostek od
    certyfikatu energ. w dokumentacji umieścił notke o dociepleniu tej ściany.