  • 51. Data: 2011-01-04 13:30:46
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:ifv6mu$hie$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > No to jestem pod wrazeniem zużycia - bo ocieplen wcale nie masz tak dużo.

    Bardzo dużo wysiłku włożyłem w jakość ocieplenia skosów. Ściany kolankowe na
    poddaszu oraz szpalety nie są wykańczane tradycyjnie tynkiem lecz płytą GK
    na plackach. Juz w Austrii zauwazyłem że tak wykończone są cieplejsze w
    dotyku niż tradycyjnie obrobione tynkiem. Wszystko na poddaszu robiłem sam.
    Istotna jest także bryła budynku i powierzchnia okien.
    Dodam że dach kryty dachówką która ma lepsze parametry niż cienka blacha. 2
    balkony ocieplone z góry dołu i boków 3cm styro.
    Glina z przestrzeni między fundamentami została wybrana i zastapiona
    zagęszczaną pospółą. Każdy szczegół pracuje na efekt końcowy.

    Marek

  • 52. Data: 2011-01-04 13:31:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > sie bawić, a może gra nie warta zachodu. Swoją drogą nawet gostek od
    > certyfikatu energ. w dokumentacji umieścił notke o dociepleniu tej ściany.

    Wow
    Nareszcie ktos komu certyfikat w miare normalnie zrobili- był u Ciebie
    oglądał budynek i jakies uwagi naniósł;))?. To się nieczesto zdarza

    Krzysiek

  • 53. Data: 2011-01-04 13:36:26
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > sie bawić, a może gra nie warta zachodu. Swoją drogą nawet gostek od
    > certyfikatu energ. w dokumentacji umieścił notke o dociepleniu tej ściany.

    Ja ten styropian smarowałem klejem do styro pacą do płytek ceramicznych z
    grzebieniem. Ściany wymurowane była idealnie więc naklejałem i równałem
    długą łatą. Wyklejenie zajęło mi jeden dzień. Dopiero na wiosnę naciągnąłem
    siatkę na kleju co zajęło także jeden dzień i po wyschnięciu polamowałem.
    Jaki efekt? Obserwując kamerą termowizyjną przed i po, widać było wyraźną
    poprawę. Każdy z domowników zauważył też że ściana od garażu "nie ciągnie
    już zimnem"

    Marek

  • 54. Data: 2011-01-04 13:39:59
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    > Wow
    > Nareszcie ktos komu certyfikat w miare normalnie zrobili- był u Ciebie
    > oglądał budynek i jakies uwagi naniósł;))?. To się nieczesto zdarza

    Też sie zdziwiłem jak mi powiedziła, że przyjedzie obejrzec budynek.
    Przeprowadził ze mną nawet krótki wywiad, czego, gdzie i ile dałem:)

  • 55. Data: 2011-01-04 14:21:39
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisał w
    > wiadomości news:4d225c42$1@news.home.net.pl...
    > witam,
    >
    > macie opomiarowane ogrzewanie i możecie okreslić Wasze koszty za grudzień?
    >
    > mieszkam pod Szczecinem, dom nowy ok. 150m2 użytkowej, ogrzewam pompą
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    Ponawiam pytanie.

    Mozesz napisać jaki masz duży zbiornik wody (do kranów) i jakie
    temperatury wody w tym zbiorniku udaje uzyskać się samą pompą ciepła?

    Marek

  • 56. Data: 2011-01-04 15:15:04
    Od: " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl>

    Mariusz <m...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    A proszę,

    Pow uż: ok 200 m2
    Technologia: pustak żużel + cegła, w tym roku docieplony od 15-20 cm styro
    (trzeba było wyrównac gzyms) ale nie jak "kiki przykazał". Stropy ocieplone
    bardzo kiepsko (stara wełna szklana ok 10 cm), obróbki przy oknach spartolone
    Położenie: okolice Bielska-Białej
    Kocioł kondensacyjny DeDietrich + zasobnik CWU 160 l, kaloryfery stalowe.

    Stany licznika zaczłąem zapisywac we wrześniu po uruchomieniu centralnego.
    Termometr pod schodami na zewn., 1 metr nad ziemią, zawyąz w stosunku do
    tremometra sterującego kotlem o ok 2 st C. Pomiary zawsze o 8 rano.

    Data/Temperatura (C)/Stan licznika (m3)/Średnie zuzycie gazu (m3/dobę) (od
    początku)/Średnie zuzycie gazu (m3/dobę) (od ost. pomiaru)

    2010-09-06 6,5 813,873
    2010-09-13 13,5 837,831 3,42 3,42
    2010-09-20 4,7 864,577 3,62 3,82
    2010-09-27 11,5 887,865 3,52 3,33
    2010-10-04 4,1 934,862 4,32 6,71
    2010-10-11 0,5 978,552 4,71 6,24
    2010-10-18 5,2 1.038,815 5,36 8,61
    2010-10-25 6,7 1.098,604 5,81 8,54
    2010-11-01 12,2 1.155,998 6,11 8,20
    2010-11-09 7,8 1.202,473 6,07 5,81
    2010-11-29 -0,3 1.387,736 6,83 9,26
    2010-12-02 -4,1 1.433,733 7,12 15,33
    2010-12-03 -6,1 1.448,656 7,21 14,92
    2010-12-13 -3,1 1.597,831 8,00 14,92
    2010-12-20 1,4 1.712,914 8,56 16,44
    2011-01-04 -6,8 1.925,060 9,26 14,14

    Mam nadzieje zmieścić sie w średniorocznym zużyciu 9 m3/dobę CO+CWU.
    Przed gazem stal kocioł na eko-groszek (a dom nie miał w zasadzie ocieplenia)
    i schodziło go ok 8 ton.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 57. Data: 2011-01-04 15:20:13
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    g-jaro <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Stany licznika zaczłąem zapisywac we wrześniu po uruchomieniu centralnego.
    > Termometr pod schodami na zewn., 1 metr nad ziemią, zawyąz w stosunku do
    > tremometra sterującego kotlem o ok 2 st C. Pomiary zawsze o 8 rano.

    A jedna ważna uwaga ! Oczywiście zapisy nie pokazują - a trzeba o tym
    powiedzieć że przez ostatnie 2-3 tygodnie temperatura regularnie utrzymuje sie
    poniże -7st a spadała i do -15 st. Ale ja pomiary robiłem o 8 i tylko jak mi
    sie chciało nos wystawić a od świąt mi sie nie chciało :) . Więc prosze nie
    wyciągać pochopnych wniosków że aż 16 m3 przy temperaturze ok 0 .

    Pzdr,
    g-jaro

  • 58. Data: 2011-01-04 18:22:57
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > U mienia tez dom 150m2 z tym że w bryle jest 18m2 ogrzewanty ciepłem
    > budynku garaż.
    > Gaz GZ50 w taryfie W2:
    > Stan licznika na dzień:
    > 05.listopad.2010 5175m3
    > 01.styczeń.2011 5520m3
    > Zużycie za dwa miesiące 345m3
    > Koszt za gaz 631zł plus koszty stałe za dwa miesiące ~40zł.
    > Razem za dwa te miesiące mam do zapłacenia ~670zł.

    Grzanie 100 m2 temp. 20/18 oc (nocą)
    do tego 40 m2 nieużywane i dogrzewane do temp. 14-15 oC
    garaż w bryle domu 22m2 ogrzwany ciepłem domu
    Kocioł z komorą otwartą.
    Za listopad i grodzień (taryfa W2)
    Gaz 190 m3 (ok. 370 zl) plus drewno do kominka
    zużyte za ok. 150 zł. Łącznie ok. 520 zł.

    Zatem opłata za grzanie całości 150 m2 670 zł
    to wynik bardzo dobry.
    Tomek.

  • 59. Data: 2011-01-04 19:24:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

    >Rozumiem że jesteś jasnowidzem i wiesz, jaką facet ma wentylację,
    >ocieplenie ścian, dachu oraz jakie okna i drzwi.

    Nie lubie opryskliwych uwag, ale Ci odpowiem, ze ja nie mam nawet polowy
    ocieplenia dachu jakie ma byc, mam podobno wg. tej grupy strasznie niemodna
    sciane 1W. Ogrzewam bezposrednio ok. 120m^2 do temp. 20C z kawalkiem, do
    tego prawie drugie tyle mam na gorze powierzchni posadzki, zero ocieplenia
    stropu miedzy parterem i poddaszem za to w klatce schodowej wisi
    przescieradlo, garaz w bryle budynku z nieocieplona sciana przez kotlownie i
    spizarnie, brak drzwi do wiatrolapu, duzo duzych okien i zupelnie nie
    pasywna bryla domu. Za ogrzewanie gazem jak narazie w najwieksze mrozy tej
    zimy schodzace ponizej -20C zaplacilem nie wiele wiecej, a i jestem
    sceptykiem oszczednosci zwiazanych z wentylacja mechaniczna, wiec takowej
    nie posiadam.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2011-01-04 19:27:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 4 Sty, 11:23, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >Ależ skąd, ocenianie na podstawie braku danych nie ma absolutnie
    >żadnego znaczenia :>

    To na jakiej podstawie mamy udzielic autorowi rzeczowej odpowiedzi?

    Pozdro.. TK