  • 71. Data: 2011-01-04 23:17:34
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    W dniu 2011-01-04 21:34, 4CX250 pisze:

    > Ja si? pyta?em ile konkretnie jest u ciebie tych stopni C z samej pompy
    > bez wspomagaczy.

    Nie wiem, ile jest u autora wątku.
    U nas pompa potrafi zimą nagrzać wodę (200l) realnie do 45-48st. C. Robi
    to obecnie w 1,5 godziny, grzałka z tego co widzę nie pracuje. Latem,
    wiosną potrafiła zmieścić się w 20-30 minut.
    W czasie cotygodniowego przegrzewania zbiornika pozostawiona z wyłączoną
    grzałką we wrześniu nagrzała wodę do ok. 52 st. C.

    Szału nie ma, bałbym się o zdrowie dzieci, gdyby nie było możliwości
    wygrzania zbiornika wyższą temperaturą.

    > Marek
    Jarek.

  • 72. Data: 2011-01-04 23:25:36
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzien
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Biorac pod uwage, ze gazowiec zaplaci min. 3k pln to ja nie wiem, czy
    > polowa to nie taki zly interes :)

    Za 135m^2 trudno zaplacic 3000 z takim samym ociepleniem. Moim zdaniem
    roznica nie przekroczy 1000zl a i to pesymistycznie. Policz zuzycie energii,
    przyjmij cienko 8,5kWh z metra szesciennego, przemnoz przez 1,7zl/m^3 bez
    oplat i wyjdzie Ci rachunek gazowy.

    > Biorac pod uwage koszt przylacza,
    > komina, samego porzadnego piecyka etc. Inwestycyjnie moze wyjsc bardzo
    > podobnie. Eksploatacyjnie - znacznie taniej. Wiec - czemu "taka sobie"
    > alternatywa ? :)

    Bo nie wiem dla czego ma wyjsc inwestycyjnie podobnie przy podobnych
    kosztach ogrzewania. Zrycie calej dzialki zeby zakopac setki metrow rury jak
    dla mnie takie fajne nie jest i to nic, ze wykopanie kosztuje wzglednie
    malo. Pompa za 12 tys. no jakas super tania tez nie jest, bo kociol
    kondensacyjny kupisz za max 4000 a przeciez wiadomo, ze kondensacyjny nie
    musi byc. Komin do dzisiejszych kotlow konieczny wcale nie jest, ale tak czy
    tak wentylacje lepiej zrobic. Bufor ciepla, dodatkowe pompy, zycie z druga
    taryfa i koszt przylacza tez trzeba wziac pod uwage i tylko po to, zeby
    zaoszczedzic pare setek. Mowa oczywiscie o alternatywie.

    > Apropo - Adrian ma w granicy gaz, tyle ze ma dom polozony 100m od
    > granicy i przylacz wyszedlby go tyle co cala PC ;-)

    Eee tam. Plastikowa rura do gazu taka droga nie jest, a skoro mozna bylo
    zrobic wykop pod kolektor gruntowy to i pod rure gazowa tez mozna. Toz to
    jego wlasna instalacja gazowa i tego gazownia nie robi. Mnie z projektem,
    materialem, geodeta i wykonaniem kosztowalo ok. 1000zl., moze lekko powyzej,
    nie pamietam dokladnie.

    > Mieszka ~5km odemnie, dom ma podobny do mojego (20cm styro na
    > scianach) i nawet ten sam rekuperator ;-)
    > Bardzo zaluje ze nie wyrobilem sie z dolnym zrodlem u siebie na ten
    > sezon ale na przyszly to juz glowe daje obciac, jak nie zrobie. I
    > obiecuje wystawie kilka czujek temperatury (zew/wew/pompa/cwu) z
    > licznikiem zuzycia online + nawet kamerke na kotlownie, zeby Wam
    > niedowiarkom udowodnic, ze PC sie oplaca ha ;)

    Co tu udowadniac? Rachunki swidcza same za siebie. Ty nie masz gazu, wiec
    nie mowimy o Twoim przypadku.
    Jako ciekawostke podam, ze moj znajomy za propan w listopadzie zaplacil ok.
    1000zl i cieszy sie, ze tak tanio. :-) W takim przypadku chyba wolabym PC.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2011-01-04 23:28:43
    Od: Mariusz <m...@T...pl>

    hej,

    Dnia 2011-01-04 15:21 4CX250 napisał(a):
    > Mozesz napisać jaki masz duży zbiornik wody (do kranów) i jakie
    > temperatury wody w tym zbiorniku udaje uzyskać się samą pompą ciepła?

    wode grzeję do około 55 stopni, zbiornik mam ok. 180 ltr (wewnetrzny
    umieszczony w drugim wiekszym ok. 500 ltr, który pełni rolę bufora),

    pzdr

  • 74. Data: 2011-01-05 08:11:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Mariusz" <m...@T...pl> wrote:
    > witam,
    >
    > macie opomiarowane ogrzewanie i możecie okreslić Wasze koszty za grudzień?
    >
    > mieszkam pod Szczecinem, dom nowy ok. 150m2 użytkowej, ogrzewam pompą
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,
    >
    > jestem ciekaw Waszych wyników,

    Wczoraj dostałem fakturę za gaz, porównałem odczyty. Od 12 października do
    dziś rana poszło mi równo 300m3 gazu na grzanie domu i CWU. Z jednego z
    poprzednich odczytów wynika, że od początku maja do 12 października gazu
    poszło jakieś 500m3, głównie na CWU, bo c.o. uruchomiłem gdzieś pod koniec
    września/początek października.
    Wysokie zużycie gazu latem jest prawdopodobnie spowodowane tym, że do połowy
    października nie miałem w ogóle sterownika do kotła, a ten utrzymywał w
    zasobniku CWU stale 50 stopni. Ponadto czujnik temp. był włożony w miejsce
    sondy od solarów (w 2/3 zbiornika, zamiast na górze).

    --
    Bartek

  • 75. Data: 2011-01-05 09:30:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

> [...]
    > komina, samego porzadnego piecyka etc. Inwestycyjnie moze wyjsc bardzo
    > podobnie. Eksploatacyjnie - znacznie taniej. Wiec - czemu "taka sobie"

    Dla kogos, kto nie ma zadnej instalacji ani przylacza, to w sumie ciekawe.
    Np ja bym w takiej sytuacji chyba kupil.
    Ale jesli juz ktos ma gaz i kociol, to niekoniecznie. Potencjalna mozliwosc
    zaoszczedzenia 1000-1500 zl/sezon przy wydaniu 20 000 nie ma moim zdaniem
    sensu ekonomicznego.

    > Apropo - Adrian ma w granicy gaz, tyle ze ma dom polozony 100m od
    > granicy i przylacz wyszedlby go tyle co cala PC ;-)

    Co to jest "przylacz"?

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 76. Data: 2011-01-05 10:13:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 10:30, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Co to jest "przylacz"?

    Nie mam pojecia bo nie mam i nie mialem z gazem nic wspolnego ale
    gazownia wycenila to dosc grubo :)
    A co Twoim zdaniem znaczy "jak juz ktos ma gaz" ? W nowym domu nic nie
    mamy - wszystko musimy dopiero sami pociagnac, wiec mozna liczyc, czy
    oplaci sie ciagniecie gazu, czy budowa PC.

    Maniek -> przerycie ogrodka to 5 dni roboczych, przy budowie domu
    kiedy dookola i tak jest jeden wielki burdel to nie jest zadnym
    problemem :) Mozna to zrobic na kazdym etapie budowy. Fakt, ze po
    zimie, na wiosne, trzeba wziasc kopare i wyrownac caly teren ale to 2h
    za 200 pln ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2011-01-05 10:28:09
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    dom 230 m2
    ogrzewane ok 200m2
    temperatura w domu 22 st
    w łazience 24

    ocieplenie dachu 25 cm wełny, sciany poro 44cm na cieplochronnej

    ekogroczek - w tym roku czeski (380 za tonę nieworkowany)
    w grudniu spaliłem ok 28 worków - 0,84 tony
    cena: 320 zł

    kominkiem paliłem kilka razy bo mam małe dziecko, które powoli zaczyna
    człapać

    pzdr
    mar

  • 78. Data: 2011-01-05 10:33:27
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Szału nie ma, bałbym się o zdrowie dzieci, gdyby nie było możliwości
    > wygrzania zbiornika wyższą temperaturą.

    No w tym względzie to tez zależy ile chloru ładują w wodę lub czy masz ją po
    prostu ze studni.

    Marek

  • 79. Data: 2011-01-05 10:36:09
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > W czasie cotygodniowego przegrzewania zbiornika pozostawiona z wyłączoną
    > grzałką we wrześniu nagrzała wodę do ok. 52 st. C.

    No to nieźle jest ale jest tak jak kiedys twierdziłem że bez dogrzewania
    grzałką do tych 55stC się nie da.
    Z kims kiedyś tu dyskutowałem i brałem pod uwagę koszt za prąd na grzałkę
    czyli realnie jeszcze niższe COP.

    Marek

  • 80. Data: 2011-01-05 10:48:29
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    > Nie mam pojecia bo nie mam i nie mialem z gazem nic wspolnego ale
    > gazownia wycenila to dosc grubo :)

    Musze ich zapytac po ile sa u nich przylacze. Kupil bym sobie kilka, to moze
    je na Allegro sprzedam bo tam przylaczów chyba nie bylo jeszcze?

    > A co Twoim zdaniem znaczy "jak juz ktos ma gaz" ? W nowym domu nic nie
    > mamy - wszystko musimy dopiero sami pociagnac, wiec mozna liczyc, czy
    > oplaci sie ciagniecie gazu, czy budowa PC.

    Kiedy nic nie masz, to wszystkie koszty mozna rozpatrywac od zera.
    Kiedy juz masz np gaz, to dla NOWYCH decyzji uwzgledniasz koszt KRANCOWY.
    Ten koszt wypada dla gazu ZERO, a dla pompy 20 000 zl.