  • 61. Data: 2015-02-14 18:21:46
    Temat: Re: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-14 18:09, Adam wrote:

    > Nie wiem Kiki czy masz racje czy nie - zaufalem elektrykowi z duzym
    > doswiadczeniem i jego sprzetowi pomiarowemu za paredziesiat k pln :-)
    > pozdr.

    Tak paredziesiąt kilo PLN :-) Może za milion :-)

  • 62. Data: 2015-02-14 21:32:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A przy TN-C mamy PEN i trzeba go rozdzielić w skrzynce ZE za płotem na
    > PE i N więc i tak od płotu musi być bednarka do naszego pomieszczenia z
    > rozdzielnią.

    Ja wiem, że co zakład energetyczny to inne wymagania ale u nas przy TN-C
    skrzynki licznikowe wiszą na słupach a punkty rozdziału są w domach w
    rozdzielni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 63. Data: 2015-02-14 21:35:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Licznik 16m dalej przy bramie. O ile pamietam to tak - do domu leci kabel
    > 4 zylowy, a rozdzial PEN na PE + N jest w skrzynce rozdzielczej w domu.

    No właśnie, u nas tak samo robią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2015-02-15 01:01:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-14 o 16:50, KIKI pisze:

    > To właśnie źle.
    > Rozdział powinien być w skrzynce licznikowej 16m dalej i tam powinien
    > być pierwszy ochronnik przepięciowy.

    Czy to się aby nie kłuci z tym?
    http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?t=7772&postdays
    =0&postorder=asc&start=15
    Poza tym gdzie ma być zamontowany ten ochronnik przepięciowy w skrzynce,
    przed licznikiem czy za? I kto ma to zrobić ZE czy właściciel domu/posesji?
    Bo ja oglądam moją skrzynkę to tam nie mogę nic zamontować, cała
    skrzynka licznikowa i złącze są oplombowane nie ma w ogóle dostępu do
    kabli. Jest tylko licznik i jakiś rozłącznik, i tak to wygląda na całym
    osiedlu.

  • 65. Data: 2015-02-15 03:38:40
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-14 21:32, Ergie wrote:

    > Ja wiem, że co zakład energetyczny to inne wymagania ale u nas przy TN-C
    > skrzynki licznikowe wiszą na słupach a punkty rozdziału są w domach w
    > rozdzielni.

    To postaw skrzynkę przejściową przy płocie, żeby tam zrobić punkt
    rozdziału i dać pierwszą linię ochrony przepięciowej.

  • 66. Data: 2015-02-15 03:48:01
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-15 01:01, nadir wrote:
> [...]
    > skrzynka licznikowa i złącze są oplombowane nie ma w ogóle dostępu do
    > kabli. Jest tylko licznik i jakiś rozłącznik, i tak to wygląda na całym

    Ciekawe. Nam dali klucze do szafek licznikowych i tam część zaplombowana
    to jedno, a za licznikiem jest rozłącznik już dostępny i dużo miejsca.
    Ja sobie wsadziłem tam odgromniki sam. Za licznikiem oczywiście.

    Są bezpieczniki----LICZNIK-----moje-ochronniki--------k
    abel do mnie
    A równocześnie dowiązałem się moją bednarką do ich bednarki i
    rozdzieliłem PE-N

    Przeważnie jak wali piorun to w linie lub w sąsiadów i udar przychodzi
    kablem. Każde 10m to 30ns opóźnienia. jak będzie 15-20m to będzie
    optymalnie. W domu dasz drugi taki ochronnik. Ale ważne żeby bednarka
    była między skrzynką i domem i ten uziom fundamentowy złączony pod
    ziemią i ze wspólnego punktu wąs do swojej rozdzielni. Ale musi być
    prosto z ziemi.

    Jak skrzynka na słupie to jeszcze gorzej, bo w słupy wali.

  • 67. Data: 2015-02-15 16:45:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 12:15, Lisciasty pisze:
    > W Kanadzie żółtki, w Argentynie krach, chyba lepiej już
    > na swoich śmieciach siedzieć :]
    Akurat w Kanadzie, przy ich gęstości zaludnienia, nie powinno być
    żadnych problemów z sąsiadami. No chyba, że ktoś musi się budować przy
    samej granicy ze Stanami ;-)

    Maciek

  • 68. Data: 2015-02-16 09:20:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To postaw skrzynkę przejściową przy płocie, żeby tam zrobić punkt
    > rozdziału i dać pierwszą linię ochrony przepięciowej.

    Po co?

    Elektrycy którym ufam byli zgodni że jeśli kabel do domu idzie w ziemi i ma
    10-15m to nie ma sensu. Wystarczy ochrona typu B w rozdzielni. Po prostu im
    dłuższy kabel tym większe następuje "spłaszczenie" fali przepięciowej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 69. Data: 2015-02-16 14:11:23
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-16 09:20, Ergie wrote:

> [...]
    > ma 10-15m to nie ma sensu. Wystarczy ochrona typu B w rozdzielni. Po
    > prostu im dłuższy kabel tym większe następuje "spłaszczenie" fali

    Im się pomyliło i chcieli powiedzieć 100-150m :-) Na razie miałeś
    szczęście, że piorun nic nie popsuł :-)

  • 70. Data: 2015-02-16 14:48:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Im się pomyliło i chcieli powiedzieć 100-150m :-)

    Ja nie twierdzę że tak jak mam jest dobrze. Ja nie wiem. Uczyłem się o tym
    lata temu i jakoś szczególnie nie uważałem na zajęciach. Z tego co widzę
    inni maja tak samo. Osobiście nie znam nikogo kto miałby ochronniki klasy A,
    a pioruny jak waliły tak walą. W ogóle ochronnik klasy B (jak ja) ma jakieś
    10% a może jeszcze mniej w nowo budowanych domach. W starych to w ogóle nikt
    o tym nie słyszał.

    > Na razie miałeś
    > szczęście, że piorun nic nie popsuł :-)

    Pioruny waliły, wala i będą walić a jeszcze nie słyszałem by komuś padł
    sprzęt w domku. W blokach to bywało że tak (od anteny, albo kabla sieciowego
    rozpiętego między blokami), ale nie w domku. Więc nie wiem, czy to kwestia
    szczęścia - bo to by znaczyło że wszyscy mają szczęście, ja bym raczej
    odwrócił tezę i napisał że trzeba ogromnego pecha by piorun coś uszkodził
    gdy masz przyłącze w ziemi, a ogromnego pecha do kwadratu gdy dodatkowo masz
    odgromnik klasy B.

    Pozdrawiam
    Ergie