  • 51. Data: 2020-09-15 12:16:36
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Mam nieodparte wrażenie że rozmawiamy o różnych rzeczach. Opisz
    > precyzyjniej jak redagujesz odpowiedź na post, połączoną z cytowaniem
    > fragmentu tekstu twojego rozmówcy.

    Dopiero zmierzamy ku takiemu rozdwojeniu. Do tej pory zgodnie trzymaliśmy
    się tematu możliwości czytników. Moje działania redakcyjne były poza
    kręgiem zainteresowań.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2020-09-17 00:08:08
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 15 września 2020 10:29:42 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:

    > ależ ty zacząłeś od pustych gwiazd, te planety to ci później wyszły. Nie istnieją
    stabilne gazowe sfery. Nie ma żadnego zakazu aby cząsteczka gazu nie skierowała się w
    stronę wnętrza "pustej gwiazdy".
    > Ciekaw jestem dlaczego w to brniesz.
    >
    > b.

    Nie to forum.

    Napisz temat na fizyka, a ja podam dowody,
    które następnie będziesz musiał podważyć formalnie -
    bez rzucania pustych urojeń, jak geocentrycy za czasów Kopernika.

  • 53. Data: 2020-09-17 08:38:46
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 00:08:10 UTC+2 a...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > które następnie będziesz musiał podważyć formalnie -
    > bez rzucania pustych urojeń, jak geocentrycy za czasów Kopernika.

    nie ma juz grupy fizyka - jest fizyka.alternatywna. Kiedyś za dawnych czasów na
    maturze
    z matmy było zadanie, które rozwiązałem, ale wynik był nonsensowny. Coś jak ujemna
    objętość, nie pamiętam już. To były czasy, gdy nauczyciele jeszcze krążyli po sali -
    mój
    matematyk razem ze mną zadanie przejrzał - linia po linii było ok, a wynik zły. Więc
    porzuciłem
    akurat to zadanie.
    U ciebie jest podobnie - coś tam liczysz, nie widzisz błędów w obliczeniach i
    doprowadziłeś
    do absurdalnych wniosków. Bo nie ma pustych gwiazd - bo nie ma fizycznego zjawiska
    zapobiegającego podążaniu atomów gazu do centrum masy. Wniosek jest prosty - w twoim

    dowodzie jest błąd, nawet nie muszę go oglądać.

    b.

  • 54. Data: 2020-09-17 09:23:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-16 o 23:38 -0700, budynPL napisał:
    > porzuciłem akurat to zadanie. U ciebie jest podobnie - coś tam
    > liczysz, nie widzisz błędów w obliczeniach i doprowadziłeś do
    > absurdalnych wniosków. Bo nie ma pustych gwiazd

    Tylko fanatyk religijny może być tak pewny siebie - a ci są takim
    sobie wykładnikiem w świecie nauki. :)

    > - bo nie ma fizycznego zjawiska zapobiegającego podążaniu atomów gazu
    > do centrum masy.

    W przypadku pustego ciała, nie ma żadnej masy w "centrum masy", więc
    dlaczego te atomy (cząsteczki) miałyby tam podążać?

    > Wniosek jest prosty - w twoim dowodzie jest błąd, nawet nie muszę go
    > oglądać.

    Znane nam planety i gwiazdy, według wszelkich dostępnych badań puste
    nie są. Czy jednak taki teoretyczny twór mógłby istnieć? Pewnie mógłby,
    bo czemu nie. Masa byłaby rozłożona po całej jego powłoce. Być może
    potrzebna byłaby specyficznie dobrana prędkość obrotowa to zapewnienia
    equilibrium całego układu... Czy coś takiego jest w stanie powstać w
    "naturalnych" warunkach? Mam wątpliwości, no ale co ja tam wiem.
    Wszechświat jest ponoć nieskończony, więc i powinno być nieskończenie
    wiele istniejących możliwości i przypadków.

    Mateusz

  • 55. Data: 2020-09-17 10:11:11
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 09:23:06 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
    > Tylko fanatyk religijny może być tak pewny siebie - a ci są takim
    > sobie wykładnikiem w świecie nauki. :)

    a wątek religijny tu po co?

    > W przypadku pustego ciała, nie ma żadnej masy w "centrum masy", więc
    > dlaczego te atomy (cząsteczki) miałyby tam podążać?

    wyobraź sobie sferę z gazu. Wewnątrz pustej sfery grawitacja sumuje się do zera,
    tam panuje nieważkość. Ale cząsteczki gazu mogą mieć statystycznie dowolny kierunek
    również niektóre z nich mają kierunek do środka sfery i nie ma żadnej metody by się
    tam nie skierowały.
    A tam się zderzają, rośnie temperatura itd

> [...]
    > bo czemu nie. Masa byłaby rozłożona po całej jego powłoce. Być może
    > potrzebna byłaby specyficznie dobrana prędkość obrotowa to zapewnienia

    dopuszczalny jest jedyna stabilna sytuacja związana z prędkością cząstek - coś jak
    pierscienie saturna.
    Nie da sie z tego zrobić sfery.

    b.

  • 56. Data: 2020-09-17 10:26:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-17 o 01:11 -0700, budynPL napisał:
    > a wątek religijny tu po co?

    Religia jest i od zawsze była wrogiem ogólnodostępnej nauki, otwartości
    na nowe i zdrowego rozsądku - warto mieć to na uwadze, szczególnie
    rozmawiając z nawiedzeńcem.

    > wyobraź sobie sferę z gazu. Wewnątrz pustej sfery grawitacja sumuje
    > się do zera, tam panuje nieważkość

    To prawda wyłącznie w matematycznym centrum sfery, czyli w punkcie
    nieskończenie małym. Abstrahuję tu od mechanizmów o których nic nie
    wiem, ale które być może istnieją i być może też mogą mieć wpływ - jak
    grawitony, bozony i inne cuda.

    > Ale cząsteczki gazu mogą mieć statystycznie dowolny kierunek również
    > niektóre z nich mają kierunek do środka sfery i nie ma żadnej metody
    > by się tam nie skierowały.

    Do środka sfery (raczej) nie pójdą, z tego samego powodu dla którego
    nam nie zdarza się niechcący odfrunąć w kosmos. Bo grawitacja.

    > dopuszczalny jest jedyna stabilna sytuacja związana z prędkością
    > cząstek - coś jak pierscienie saturna. Nie da sie z tego zrobić sfery.

    Czyli temat już dawno ogarnąłeś na maturalnym zadaniu z matmy i wszystko
    wiesz co i jak w kosmicznej próżni piszczy. No to nie mam więcej pytań.

    Mateusz

  • 57. Data: 2020-09-17 10:58:54
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 10:26:07 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
> [...]
    > rozmawiając z nawiedzeńcem.
    > To prawda wyłącznie w matematycznym centrum sfery, czyli w punkcie

    no i tyle twojej wiedzy o fizyce, a mnie będziesz od religijnych nieuków pouczał.
    Nie, nie w matematycznym punkcie a w każdym punkcie wewnątrz sfery.
    "Pole wewnątrz czaszy mającej skorupę dowolnej grubości też jest zero"
    http://home.agh.edu.pl/~kakol/efizyka/w06/extra06b.h
    tml

    > . No to nie mam więcej pytań.
    I na tym zakończmy.

    b.

  • 58. Data: 2020-09-17 11:42:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-17 o 01:58 -0700, budynPL napisał:
    > no i tyle twojej wiedzy o fizyce, a mnie będziesz od religijnych
    > nieuków pouczał.

    Od nieuków? W żadnym razie. Od zadufanych fanatyków - już tak.

    > Nie, nie w matematycznym punkcie a w każdym punkcie
    > wewnątrz sfery. "Pole wewnątrz czaszy mającej skorupę dowolnej
> [...]

    O, i to już jest fajne, krytyczne podejście. Dodam link wyjaśniający to
    w szerszym zakresie: https://en.wikipedia.org/wiki/Shell_theorem

    Było tak od razu, zamiast pisać "niedasie bo mi na maturze zadanie
    nie wyszło". Reasumując: wg. obecnie przyjętej newtonowskiej fizyki,
    grawitacja wewnątrz pustej sfery jest zerowa, zatem cząsteczki samej
    czasza mogą swobodnie poruszać się wewnątrz - rozpuszczając,
    odparowując lub po prostu mieszając samą czaszę. I do tego alsor mógłby
    się ustosunkować, podając swoją teorię. Pytanie również jak to się ma do
    ew. wirującej czaszy (gazowej lub nie).

    Z mojej strony ciekaw jestem, o jakim okresie czasu mówimy. Tj. ile
    czasu zajęłoby takiej gazowej czaszy wielkości planety, aby się zapaść.
    Bo ostatecznie nic przecież nie trwa wiecznie - wszystko kwestią skali.

    No i pozostaje też możliwość, iż dane zjawisko może występować, ale my
    nie znamy jeszcze praw którym się to kieruje - jednak nie sądzę by
    alsor to miał na myśli.

    Mateusz

  • 59. Data: 2020-09-18 08:36:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jesteś głupszy niż przewiduje ustawa. To jest "wina" każdego czytnika.

    Mój czytnik jakoś bez najmniejszych problemów sobie z tym radzi.

    Poza tym widać, że zakumplowałeś się z kogutkiem zenkiem, który także
    wyzywa ludzi od głupków, idiotów i debili, kiedy nie ma argumentów, aby
    bronić swoje błędne, urojone tezy.

  • 60. Data: 2020-09-19 19:18:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    dodatek
    właśnie kolega w innym wątku pyta o listwy przypodłogowe w cenie 21zł za
    metr. (plus rogi) Oczywiście nic absolutnie nie mam do kolegi - jego
    pieniądze jego sprawa. także listwa jak listwa, choć istnieją tańsze.
    Tyle że ja przez całe dzieciństwo żyłem bez listew. potem miałem
    takie... jakieś z gumy z metra cięte. Gdyby takie starodawne listwy dać
    do nowych mieszkań, to byłoby źle? Może odstawały by od reszty, ale z
    drugiej strony, do mojego 57m? mieszkania potrzeba było około 63metry
    listew, które w tym przypadku kosztowałyby 1323złote! kaman! ja za całą
    konstrukcje podłogi, (legary + deski) zapłaciłem dużo mniej niż gość
    chce dać za same listwy!
    Czy coś w tym złego ze ON chce takie listwy? NIE, złe jest to, ze jako
    naród, ba społeczeństwo świata, nie zastanawiamy się czy jest nam to
    potrzebne. PAtrząc na innych, na reklamy, utrwalamy przekonanie że
    inaczej się nie da. wiec kupujemy to co jest, budujemy tak jak nam
    projektanci sugerują i płacimy. a żeby płacić musimy zapierdzielać do
    roboty. zamknięte koło. Nie wiem czy jako gatunek ludzki uda nam sie to
    przerwać. Tracę nadzieje. Dzisiejszym ludziom łatwiej jest znaleźć
    usprawiedliwienie na to ze wydają fortunę na cokolwiek, niż przekonać
    samego siebie do rezygnacji z 5% wygody. (pozornej z resztą ale to inna
    bajka)
    Nie odpisujcie, nie ma sensu. Ja Was nie chce przekonywać, ja chce
    pokazać że istnieje inna droga.

    ToMasz

    PS. podczas mojego remontu, jak policzyłem że listwy, kawałki plastiku
    są dość drogie, kupiłem okleinę samoprzylepną, pociąłem na paski 8cm i
    okleiłem całe mieszkanie. na rogach dmuchnąłem suszarką do włosów -
    docisnąłem szmatą. mam wodoodporne połączenie z podłogą ze scianą,
    idealne przyleganie, idealnie zrobione rogi, łącznie z futrynami. z
    metrowego paska okleiny (w dowolnym kolorze drewna) za 7 zł, robię 6
    metrów "listwy" przyściennej.