    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kryminał budowlany
    Date: Thu, 17 Sep 2020 09:23:03 +0200
    <7...@g...com>
    <5...@g...com>

    2020-09-16 o 23:38 -0700, budynPL napisał:
    > porzuciłem akurat to zadanie. U ciebie jest podobnie - coś tam
    > liczysz, nie widzisz błędów w obliczeniach i doprowadziłeś do
    > absurdalnych wniosków. Bo nie ma pustych gwiazd

    Tylko fanatyk religijny może być tak pewny siebie - a ci są takim
    sobie wykładnikiem w świecie nauki. :)

    > - bo nie ma fizycznego zjawiska zapobiegającego podążaniu atomów gazu
    > do centrum masy.

    W przypadku pustego ciała, nie ma żadnej masy w "centrum masy", więc
    dlaczego te atomy (cząsteczki) miałyby tam podążać?

    > Wniosek jest prosty - w twoim dowodzie jest błąd, nawet nie muszę go
    > oglądać.

    Znane nam planety i gwiazdy, według wszelkich dostępnych badań puste
    nie są. Czy jednak taki teoretyczny twór mógłby istnieć? Pewnie mógłby,
    bo czemu nie. Masa byłaby rozłożona po całej jego powłoce. Być może
    potrzebna byłaby specyficznie dobrana prędkość obrotowa to zapewnienia
    equilibrium całego układu... Czy coś takiego jest w stanie powstać w
    "naturalnych" warunkach? Mam wątpliwości, no ale co ja tam wiem.
    Wszechświat jest ponoć nieskończony, więc i powinno być nieskończenie
    wiele istniejących możliwości i przypadków.

    Mateusz