  • 21. Data: 2012-05-10 21:21:24
    Temat: Re: kto wykonać częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 13:45:12 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Piwnica, zwlaszcza pelniaca glownie role kotlowni i magazynu wegla, nie
    > musi miec wejscia z wnetrza domu...

    No pewnie! I do tego slawojka na zewnatrz zeby pasowalo! Wracamy do sredniowiecza :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2012-05-10 23:18:24
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > pompa ciepla wyjdzie cie tyle samo albo mniej niz ta piwnica.

    no właśnie pełne podpiwniczenie zapewne dlatego zastanawiałem się
    nad częściowym aby ograniczyć koszty.

    > Tym sie nie martw -płacisz i masz piwnice.

    no tu jednak się nie mogę zgodzić, gdyby wystarczyło zapłaciś i mieć
    gwarancję że mam to życie było by piękne.

    > A tak w ogóle to problem powiększyć dom o te kilka m2 na kotłownię?

    no jest, ponieważ to będzie powiększenie domu nie o 10 czy 15m a wyjdzie
    pewnie
    z 30-40m2 a tego mój budżet nie przewiduje.
    jak powiększe dom o 15, to jest zbyt mało, ponieważ w dom 120m2 + 15 nie
    jest łatwo
    wkomponować kotłownie która zaburza cały rozkład pomieszczeń.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 23. Data: 2012-05-10 23:20:11
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Odpowiem zbiorczo.

    Bardzo dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi.
    Chyba jednak tą piwnicę sobie odpuszczę.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 24. Data: 2012-05-11 08:26:18
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Odpowiem zbiorczo.
    >
    > Bardzo dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi.
    > Chyba jednak tą piwnicę sobie odpuszczę.
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    A ja powiem tak. Nigdy bym nie wybudował domu bez piwnicy!!! Jesli są
    warunki to przemyśl pełne podpiwniczenie. Ci co jej nie mają wcześniej czy
    póżniej stawiaja domki gospodarcze bo sie po prostu nie mieszczą (rowery,
    kosiarka, taczka, stoliki, krzesełka itd., itd..) Ja mam w piwnicy garaż 30
    metrowy, kotłownie, spiżarke, pokoj bilardowy, saune + siłownie, łazienkę :)
    Gdzie ja bym sie z tym wszystkim pomiescił :) Podsumowujac...zyskujesz
    powierzchnie użytkową ktora jest pod wspolnym dachem. W moim przypadku
    300m/kw łacznie z garażem i 200 m/kw dachu. I jeszcze jedno...piwnicy nie
    nalezy kojarzyć z brudem i graciarnią. Uwierzcie że można ją fajnie
    zagospodarować.

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2012-05-11 08:41:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze jedno...piwnicy nie nalezy kojarzyć z brudem i graciarnią.
    > Uwierzcie że można ją fajnie zagospodarować.

    w obecnym domu mam pełne podpiwniczenie. Garaz jest potrzebny - w porządku.
    Wszystkie inne pomieszczenia to rupieciarnia.
    Dzieki temu mialem miejsce na zbiornik odzysku ciepła bo niepotrzebnego
    miejsca jest od cholery.
    Zeby w ogóle zagospodarowac przestrzeń z jednego zrobiłem biuro gdzie
    urzęduję teraz - pomieszczenie wyszło bez okien i o wysokosci 1,8m.

    W nowobudowanym piwnicy nie będzie - poza miejscem pod klatka schodową, tyle
    zeby piwo stało w chłodniejszym miejscu. A dla rowerów i samochodów postawie
    garaz wolnostojący, wyjdzie zdecydowanie taniej niz piwnica.

    b.

  • 26. Data: 2012-05-11 09:10:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 08:41:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > zeby piwo stało w chłodniejszym miejscu. A dla rowerów i samochodów postawie
    > garaz wolnostojący, wyjdzie zdecydowanie taniej niz piwnica.

    Jeśli masz miejsce na działce to duży garaz jest jak najbardziej ok. Jednak jak ktoś
    buduje na działce o wymiarach 20*30 mkw to cięzko gdzies tam przyzwoity garaz
    postawic.
    No i ataki garaz wolnostojący to kilkakrotnie wiekszy podatek jak za dom wyjdzie. Aby
    tego uniknąć nie wiem czy nie przeszedł by my polegający na połaczeniu garazu z domem
    przejściem. Ale to już wtedy chyba lepiej garaż przyklejony do budynku

  • 27. Data: 2012-05-11 09:17:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 08:26, Adam pisze:

    > A ja powiem tak. Nigdy bym nie wybudował domu bez piwnicy!!! Jesli są

    Śmiałe stanowisko. Wręcz odważne ;) (ci, co znają "Tak jest, panie
    ministrze", zrozumieją ;) )

    > warunki to przemyśl pełne podpiwniczenie. Ci co jej nie mają wcześniej czy

    No właśnie - jeśli.

    Pamiętaj, że w większości przypadków z piwnicy będzie "ciągnęła" wilgoć
    - niezależnie od starań izolacyjnych ;)

  • 28. Data: 2012-05-11 09:28:51
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Uwierzcie że można ją fajnie
    > zagospodarować.

    Adam.... w pełni się z Tobą zgadzam, ale pod jednym warunkiem.

    Jak masz na budowę odpowiedni budżet !!!

    Pamiętaj, że jesteś w pewnego rodzaju elicie i nie równaj się z
    przeciętnym budującym.
    Miałeś pół bańki do wydania w ciągu trzech lat, to wydałeś i masz
    chałupę jaką masz. Kolega prawdopodobnie- tak wynika z jego wypowiedzi -
    nie ma takich pieniędzy do dyspozycji, zatem musi iść na kompromis i
    budowanie domu z pełną piwnicą może go zarżnąć finansowo.

    Ze swej strony powiem, że lepiej zbudować domek zgrabny i mniejszy,
    niepodpiwniczony, a jako-tako wylądować finansowo i po jakimś czasie
    dobudować sobie budyneczek gospodarczy nie zarzynając się, niż brać
    kredyt do granic możliwości i potem płakać, czy na gwołt sprzedawać, bo
    nie da rady spłacać.

    Ja też wybudowałem bez piwnicy i swej decyzji nie żałuję, chociaż mogłem
    i miałbym dodatkowo ok 100 m2 - czyli razem pewnie tyle ile Ty w swoim
    domu, ale nie miałem na to budżetu, a że działka wygodna, to za kilka
    lat strzelę sobie budyneczek na zgłoszenie, może z jakąś wiatą i będzie
    git, a ja nie zbankrutuję hehe...

    Nie mierz wszystkich swoją miarą, bo nie wszyscy mają miesięczne dochody
    liczone w równowartości tysięcy euro - żyjemy w Polsce :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 29. Data: 2012-05-11 09:38:45
    Od: szary <n...@x...pl>

    Darek wrote:

    > Witam,
    >
    > Czytam, czytam o częściowych podpiwniczeniach
    > i wychodzi, że się nie opłaca.

    Daj linka do projektu, z ciekawosci chcialem zernac.

    Ja takze analizowalem czesciowa piwnice ze wzgledu na kotlownie ale raz na
    10-14 lat wiosenne roztopy (glina) zalewaja piwnice do 1.2m od poz. zero i
    dla tego przypadku , raz na 10 lat powstaly komplikacje.
    Po przeliczeniu wyszlo ze pelna a czesciowa piwnica to podobny koszt - dla
    mnie mniejszym kosztem byla powierzchnia "do obrony" przed woda tzn. mniej
    drogich materialow na sciany ale to tylko teoretycznie (bo jeszcze nie
    buduje fizycznie).
    Normalnie poziom wody jest gdzies 2.20m pp, suchym okresem 3-6m.

    Wykoncypowalem dobudowe "ganku" 1,8 x 5m - ktory troche psuje el. wejsciowa
    ale nad nim bedzie taras (oddzielony-mostek) a wraz z przerobieniem okna w
    kotlowni (gazowej) 4m2 na przejscie da mi i kotlownie i spizarnie i szafy
    ubraniowe,buty (Rododendron 5W) i jeszcze rura na bufor wody 1,2t sie
    zmiesci.

    Teraz zamisat murowac z bloczkow (bo piwnica), krecic beton, wozic itd. moge
    wykopac fundamenty w glinie (50cm), oblozyc styro na grubosc 25cm i zalac w
    to beton z gruchy (w smarowanie maziami nie wierze) - wyszlo mi
    terotertycznie 3 tysiaki taniej niz bloczek i o wiele prosciej.

    ps. planowalem zejscie do kotlowni po zewnetrzej, schodami zaczynajacymi sie
    blisko wejscia do domu i zadaszonymi lekkim daszkiem.
    Sorki za PL literki, zaraz poszukam w ustawieniaach.

  • 30. Data: 2012-05-11 10:05:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-05-2012 o 09:28:51 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie ma takich pieniędzy do dyspozycji, zatem musi iść na kompromis i
    > budowanie domu z pełną piwnicą może go zarżnąć finansowo.
    Robert nie przesadzaj, mam piwnicę to wiem ile kosztowała,
    różnica to jest strop czyli jakieś 12-15tys, trochę bloczków wylewka, tynk
    bo mam otynkowaną, sądzę że w 30-35tys można się zmieścić, u mnie piwnica
    ma 87m2.
    Reasumując jeżeli komuś 35tys nie pozwoli skończyć domu to znaczy że w
    ogóle nie
    powinien się brać za budowę bo go nie stać.

    --
    Pozdr
    JanuszK