    From: szary <n...@x...pl>
    Date: Fri, 11 May 2012 09:38:45 +0200
    Subject: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    Darek wrote:

    > Witam,
    >
    > Czytam, czytam o częściowych podpiwniczeniach
    > i wychodzi, że się nie opłaca.

    Daj linka do projektu, z ciekawosci chcialem zernac.

    Ja takze analizowalem czesciowa piwnice ze wzgledu na kotlownie ale raz na
    10-14 lat wiosenne roztopy (glina) zalewaja piwnice do 1.2m od poz. zero i
    dla tego przypadku , raz na 10 lat powstaly komplikacje.
    Po przeliczeniu wyszlo ze pelna a czesciowa piwnica to podobny koszt - dla
    mnie mniejszym kosztem byla powierzchnia "do obrony" przed woda tzn. mniej
    drogich materialow na sciany ale to tylko teoretycznie (bo jeszcze nie
    buduje fizycznie).
    Normalnie poziom wody jest gdzies 2.20m pp, suchym okresem 3-6m.

    Wykoncypowalem dobudowe "ganku" 1,8 x 5m - ktory troche psuje el. wejsciowa
    ale nad nim bedzie taras (oddzielony-mostek) a wraz z przerobieniem okna w
    kotlowni (gazowej) 4m2 na przejscie da mi i kotlownie i spizarnie i szafy
    ubraniowe,buty (Rododendron 5W) i jeszcze rura na bufor wody 1,2t sie
    zmiesci.

    Teraz zamisat murowac z bloczkow (bo piwnica), krecic beton, wozic itd. moge
    wykopac fundamenty w glinie (50cm), oblozyc styro na grubosc 25cm i zalac w
    to beton z gruchy (w smarowanie maziami nie wierze) - wyszlo mi
    terotertycznie 3 tysiaki taniej niz bloczek i o wiele prosciej.

    ps. planowalem zejscie do kotlowni po zewnetrzej, schodami zaczynajacymi sie
    blisko wejscia do domu i zadaszonymi lekkim daszkiem.
    Sorki za PL literki, zaraz poszukam w ustawieniaach.