  • 11. Data: 2014-06-07 10:17:23
    Temat: Re: ktory rekuperator?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > programiści. Surowiec tani, technologia tłoczenia tania. W książce
    > Inżynieria Chemiczna w rozdziale o wymiennikach ciepła napisane że
    > poniżej pewnej grubości ścianki w wymiennikach płytowych nie
    > uwzględnia się w obliczeniach grubości ścianki. Surowiec tani,
    > przerób tani to można dać 5 sekcji więcej i się nadrobi straty.
    > Odpowiednio dobrane tworzywo będzie lepsze od aluminium. Aluminium
    > koroduje, zwłaszcza jak jest duża wilgotność. Wymienników płytowych
    > do rekuperatorów nie robi się z blachy o grubości 1mm tylko z folii

    wykonuje przeglądy central wentylacyjnych ale raczej większych
    przemysłowych i nie ma mowy o korozji, nawet w środowisku ewidentnie
    agresywnym typu oczyszczalnie ścieków lub baseny
    w warunkach pracy porównywalnych z domowymi (hotele) wymiennik po np 5
    latach wygląda jak nowy
    oczywiście trzeba pilnować jakości (czystości) filtrów i nie można
    czekać aż zapali się lampka "wymień filtr"

    jeffrey

  • 12. Data: 2014-06-07 12:01:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-07 10:17, Jeffrey pisze:

    > oczywiście trzeba pilnować jakości (czystości) filtrów i nie można
    > czekać aż zapali się lampka "wymień filtr"

    A tego to nie rozumiem. Dlaczego mam wymienić filtr ZANIM faktycznie
    jest to potrzebne?

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-06-07 20:24:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > A tego to nie rozumiem. Dlaczego mam wymienić filtr ZANIM faktycznie
    > jest to potrzebne?

    to mniej więcej jak w odkurzaczu, czekasz aż zapali ci się lampka czy
    wymieniasz wcześniej bo już słabo ciągnie? w centrali spada wydajność
    a prąd ciągnie ten sam cały czas
    poza tym kiedy filtr stawia większy opór to powietrze coraz bardziej
    znajduje sobie przejście obok filtra (tam zawsze jest dziadowskie
    uszczelnienie) i zanieczyszcza wymiennik, spada sprawność itd

    jeffrey

  • 14. Data: 2014-06-08 12:07:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-06-07 00:51, Piotr wrote:
    > To dokladnie sprawdz jak wyglada plastikowy wymiennik ciepła.

    Póki co wyglada jak nowy.
    Po 2 latach go myłem ale w sumie nie było co myć bo był czysty.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2014-06-09 00:40:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 czerwca 2014 00:51:21 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:

    > Gdy wybieralem rekuperator do swojego dom(k)u szukalem z wymiennikiem aluminiowym.
    Renowent polegl po dokladniejszymw czytaniu sie w specyfikacje.

    Uzywam brinka od ~4 lat, myje wymiennik raz na rok z weza ogrodowego,
    nie stwierdzilem zadnych nieprawidlowosci - wyglada i zachowuje sie jak
    nowy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2014-06-09 07:50:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, June 5, 2014 4:34:30 PM UTC+2, Krzysztof Garus wrote:
    > Domek nieduzy, kubatura <500m^3

    Patrzyłeś na Jan-gaz? Nie wiem czy zmieści się
    w budżecie, ale wyglądają dobrze.
    Elmech-nikol też jest fajny, ale o ile nie zeszli z ceną
    w ciągu ostatnich 3 lat to raczej też będzie lipa.

    L.

  • 17. Data: 2014-06-09 08:27:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jun 2014 07:34:30 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Albo moze cos innego polecacie?

    Z jakim CO to będzie działać?

    Pasywne mają słabą efektywność, w zasadzie zakup nie ma szans na zwrot w
    naszych warunkach. Dlatego ja polecam standardowo rekuperator aktywny, tj.
    z pompą ciepła. Co prawda jak uzyskałem cenę tego to mi kapcie spadły
    (podstawa bez dodatkowych pierdół ~3500E), ale myślę że pomimo tej ceny to
    i tak lepsze rozwiązanie niż zwykły rekuperator:

    http://www.kliweko.com.pl/elfofresh2.html

    W zimie ma cały czas ponad 90% odzysk niezależnie od warunków (standardowy
    reku ma średnio 30-40%) co więcej jeszcze dodatkowo ogrzewa nawiewane
    powietrze. W lecie z kolei robi za klimatyzację. Można dokupić pierdy typu
    nawilżacz czy, dla alergików, filtr UV. Ale to piekielne koszty (w sumie z
    dodatkami dochodzi do 5000E -- sic!).

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-06-09 08:32:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, June 9, 2014 8:27:36 AM UTC+2, Myjk wrote:

    > http://www.kliweko.com.pl/elfofresh2.html

    - free-cooling,

    Znaczy się, że za darmo chłodzi?

    - zaspakaja nawet do 80% wymagań grzewczych budynku.

    Czyli praktycznie nie trzeba montować CO? :>

    Może to i fajne, ale albo jakiś głąb to tłumaczył
    i nie wie o co chodzi, albo ściemniają.

    L.

  • 19. Data: 2014-06-09 08:50:01
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 08:32:29 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >

    > Czyli praktycznie nie trzeba montować CO? :>
    >

    > Może to i fajne, ale albo jakiś głąb to tłumaczył

    W zimę darmo chłodzi planetę. W zimę ogrzewałem mieszkanie czymś podobnym. Działało
    do pewnych temperatur zewnętrznych jako jedyne źródło ciepła.

  • 20. Data: 2014-06-09 09:33:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Jun 2014 23:32:29 -0700 (PDT), Lisciasty

    > - free-cooling,
    > Znaczy się, że za darmo chłodzi?

    Może chodziło o "wolno". :P

    > - zaspakaja nawet do 80% wymagań grzewczych budynku.
    > Czyli praktycznie nie trzeba montować CO? :>

    Weź pod uwagę, że to włoski produkt -- a tam ogólnie cieplej i szkielety
    głównie. ;) Ale ogólnie stwierdzenie może być prawdziwe (przy takiej
    "zimie" jak była w tym roku -- tylko tydzień czasu poniżej -5).

    > Może to i fajne, ale albo jakiś głąb to tłumaczył
    > i nie wie o co chodzi, albo ściemniają.

    Czemu, to całkiem mocna pompa powietrzna jest.

    --
    Pozdor Myjk