  • 11. Data: 2010-10-18 10:46:21
    Temat: Re: łączówki - jakie ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Paź, 11:43, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > To musiały nie być krony, tylko jakieś nędzne podróby (np. polskie
    > Agmary), albo były porozwalane krosowaniem za pomocą śrubokręta. Dobra
    > łączówka zabita jak należy daje połączenie wieczne i niezawodne.

    Dzieki panowie - kiedys zabijalem tanie gniazdko RJ45 Krone i dwa
    kable w jednym nozu juz nie trzymaly (tj. drugi kabel raz stykal, raz
    nie) ale to przypuszczam byla jak widac wina nedznego gniazda :) Tam
    rzeczywiscie noze byly w klin, a nie rownolegle do siebie. Zabijalem
    oryginalnym nozem Krone.

    Jarku - czy to:

    http://allegro.pl/krone-box-100par-i1271015413.html

    Jest oryginal Krone czy jakas podroba ?
    Dzieki z gory,
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-10-18 10:56:32
    Temat: Re: laczówki - jakie ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Paź, 12:37, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Wg mnie oba rozwiązania są jednorazowe czyli do d.. bo jak przyjdzie wyjąć
    > płytkę to z takim kłębem kabli kłopot.

    Jaka plytke ?? :)

    > Sam mam ten sam problem bo mam okablowany dom i zastanawiam sie jak to
    > połączyć
    > i sądzę że najlepsze będzie najprostsze czyji na kabble RJ45 a na płytkę
    > gniazdko.
    > Co prawda nie jest ono zbyt pewne bo zdarzają się niekontakty ale łatwo
    > rozłączalne
    > w razie czego, co prawda więcej miejsca zajmuje, ale zbyt gęste upakowanie
    > też nie jest
    > dobre bo ciężko później operować tam czymkolwiek.

    Ja mam problem z tym, ze PLC siedzi mi w skrzynce rozdzielczej na
    dolnej szynie, zajmuje prawie cala szerokosc (razem z modulami), a
    schodzi mi sie tam jakies 20-30 kabli UTP i wszystkie je trzeba do
    PLCka jakos podpiac. Do glownego modulu jeszcze jakos by sie dalo, bo
    ma zlacza zwykle skrecane na sruby. Ale moduly wejsc i wyjsc maja juz
    wpinana zlaczke zakonczona ~30-toma 2-3 metrowymi przewodami i tu juz
    jest problem :) Pewnie, ze moglbym to polaczyc nawet zwyklymi zelowymi
    szybkozlaczkami typu UY-2 ale burdel jaki bedzie panowal w skrzynce po
    nalozeniu 200 szt. takich szybkozlaczek bedzie nie do opisania, a
    kable bede chyba musial butem uciskac zeby sie zmiescily w
    skrzynce :-) Dlatego mysle o Krone-boxie. Tam ladnie ulozone i
    pospinane wszystkie skretki, parami, a z nich jakims wieloparowym
    kablem spowrotem do PLCka. Bedzie mozna ladnie kazdy kabelek opisac i
    w przyszlosci nie bedzie problemu z ew. rozbudowa, przebudowa, czy
    ogolnie polapaniem sie co jest co. Szczegolnie, ze te krone-boxy sa
    dosc tanie, a porzadeczek po ich zastosowaniu powinien byc fajny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-10-18 12:35:52
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 18 Paź, 12:46, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Jarku - czy to:
    >
    > http://allegro.pl/krone-box-100par-i1271015413.html
    >
    > Jest oryginal Krone czy jakas podroba ?

    Wyglądają na oryginalne, mają i napis KRONE na sobie i wszystko, co
    trzeba, ale i wiele na tym zdjęciu nie widać, nie widać np. czy mają
    na bokach nadrukowane logo krone, albo na tyle łączówek wyrobiony w
    samym tworzywie dość charakterystyczny znaczek.
    W każdym razie nie spotkałem się jeszcze z podróbą sygnowaną napisem
    "krone", produkty kronopodobne nie mają zwykle żadnych napisów, więc
    jest spora szansa. Upewnij się tylko, czy "nowe" w terminologii
    sprzedawcy jest tożsame z "naprawdę nowe i nigdy nie używane", bo
    różnie z tym bywa, może się np. okazać, że "są jak nowe".

    J.

  • 14. Data: 2010-10-18 20:05:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > kablem spowrotem do PLCka. Bedzie mozna ladnie kazdy kabelek opisac i
    > w przyszlosci nie bedzie problemu z ew. rozbudowa, przebudowa, czy
    No ale nadal pozostaje problem że z tego box-a trzeba tymi wszystkimi
    kablami zjechać do sterownika, ja nie będe dawał żadnego pośredniego box-u
    bo to nic w sumie nie daje, to nie centrala telefoniczna gdzie trzeba
    ciągle
    coś przełączać.

    Podpina sie kable do sterownika zamyka szafę i zapomina o niej :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-10-18 21:45:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Paź, 22:05, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > kablami zjechać do sterownika, ja nie będe dawał żadnego pośredniego box-u
    > bo to nic w sumie nie daje, to nie centrala telefoniczna gdzie trzeba

    Oj daje, daje. Przy 100 parach - zamiast 25 kabli UTP do skrzynki z
    PLCkiem wejdzie tylko np. 5 kabelkow 20-parowych, ladnie ulozonych.
    Pozatym jak pisalem - u mnie zlacz skrecanych w PLC jest tylko 24+16 =
    40. Reszta (czyli ponad 90 szt.) to poprostu wychodzace ze zlacz
    kable, ktore trzebaby z tym UTPkiem jakos polaczyc. UY-2 bylyby tu
    najsensowniejsze ale to zajeloby mase miejsca i zrobilo taki burdel,
    ze w zyciu nie doszedlbys juz do czego ktory kabel sluzy :) No i jak
    polaczyc w inny sposob sensownie po jednym przewodzie z pary razem w
    takim UTP? Trzeba sciagac spora izolacje z kabla, odwijac pary (co
    przy 100 parach zajmie pol dnia ;) i.. Nie wiem co dalej - nie
    wyobrazam sobie np. polutowac 100 cienkich kabelkow ze skretki UTP
    jednoczesnie - co drugi po sciagnieciu izolacji sie zwyczajnie lamie.
    A tak - pary zabijasz jedna obok drugiej, wyciagasz sobie z kabelka
    UTP jeden dluzszy odcinek pojedynczej zyly i bez sciagania izolacji,
    bez dzielenia go na 100 odcinkow, poprostu "maszynowo" lecisz z tym
    kabelkiem pokolei nad zabitym przewodem z kazdej pary i tez go do
    niego zabijasz (co trwa moze sekunde), laczac te 100 kabli do kupy w
    ciagu doslownie paru minut :) A do polaczenia ze zlaczami srubowymi na
    PLC uzyje troszke grubszych niz w skretce np. YTDY, ktore sie nie beda
    tak lamaly (no niestety ta moja skretka jest b. delikatna :)

    Zrobie fotki "przed" i "po" i zobaczysz o czym mowie ;-) W mojej
    skrzynce mimo, ze duza, to juz nie ma miejsca na zabawe w laczenie
    takiej ilosci kabelkow.

    > Podpina sie kable do sterownika zamyka szafę i zapomina o niej :)

    Do czasu pierwszej awarii ;-) A wtedy lepiej miec porzadeczek w
    okablowaniu!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-10-19 11:06:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > PLC uzyje troszke grubszych niz w skretce np. YTDY, ktore sie nie beda
    > tak lamaly (no niestety ta moja skretka jest b. delikatna :)

    czy ty aby nie przesadziłeś z tymi kabelkami. :)

  • 17. Data: 2010-10-19 11:41:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 13:06, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > czy ty aby nie przesadziłeś z tymi kabelkami.  :)

    Z kazdego wylacznika w domu mam jeden lub dwa kabelki UTP. A troche
    ich sie nazbieralo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-10-19 12:35:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Paź, 23:39, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dodatkowo problem jest taki, ze po jednym przewodzie z kazdej pary
    > musza sie laczyc do kupy. Tj. wszystkie ~80 przewodow musza byc
    > polaczone razem. Fajnie wiec jakby taki system mial jakas systemowa
    > listwe w stylu szyny laczeniowej (grzebieniowej) jak sie laczy moduly
    > w skrzynce elektrycznej.
    >
    > Te kabelki sa cieniutkie (w wiekszosci to UTP) wiec laczenie na kostki
    > raczej odpada.. Krone byloby idealne gdyby wlasnie mialy mozliwosc
    > polaczenia do kupy kilku/nastu kabli lub/i gdyby dalo sie wcisnac w
    > zacisk dwa kable jednoczesnie (a sie nie da - kiedys testowalem :)

    Jesli chcesz po prostu polaczyc to laczowki krone beda ok.
    Ale jak chccialbys miec calosc rozlaczana to moze lepiej sobie
    zmontowac PCB z zlaczem szpilkowym takim jak dla hdd?
    Kable dolutowac calosc zmontowac.

  • 19. Data: 2010-10-19 12:52:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 14:35, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Jesli chcesz po prostu polaczyc to laczowki krone beda ok.
    > Ale jak chccialbys miec calosc rozlaczana to moze lepiej sobie
    > zmontowac PCB z zlaczem szpilkowym takim jak dla hdd?
    > Kable dolutowac calosc zmontowac.

    Nieee, PCB to juz by byla przesada! :) A laczowki Krone sa tez
    rozlaczne - cena prawie taka sama, wklada sie maly kolek w wybrane
    zlacze i jest rozlaczone :) Ale mi na tym nie zalezy. Zalezy mi na tym
    zeby byla jakas przestrzen na sensowne i schludne ulozenie kabli i
    polaczenie ich :) Juz do mnie ten Krone-box 100 parowy idzie (niby
    noweczka z fabryki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.