  • 1. Data: 2023-07-18 11:45:36
    Temat: lekka wylewka
    Od: Mac J <m...@g...com>

    Cześć.
    Mam mieszkanie w starym budownictwie z lat 60 do remontu.
    Na podłodze w tej chwili znajdują się panele, a pod panelami są legary.
    Chciałbym zrobić wylewkę, a na niej gres, ale słyszałem, że od wylewki może sąsiadowi
    poniżej pękać sufit.
    I czy jest jakaś alternatywa do wylewki? Bo w łazience czy kuchni chciałbym mieć
    jednak płytki zamiast paneli.
    pozdro.

    ka3o

  • 2. Data: 2023-07-18 11:54:30
    Temat: Re: lekka wylewka
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 11:45 Mac J <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > I czy jest jakaś alternatywa do wylewki? Bo w łazience czy kuchni
    > chciałbym mieć jednak płytki zamiast paneli.

    Płyty OSB lub podłogowe (gipsowo-włóknowe), na to grunt, elastyczna
    izolacja w płynie i elastyczny klej do płytek.
    Grubość płyty trzeba dostosować do odległości między legarami. Ale jak
    masz panele (drewniane,winylowe?) to zapewne leżą na czymś innym niż
    bezpośrednio na legarach.

    TG

  • 3. Data: 2023-07-18 11:58:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Grubość płyty trzeba dostosować do odległości między legarami. Ale jak
    > masz panele (drewniane,winylowe?) to zapewne leżą na czymś innym niż

    Ja sobie jakiś czas temu robiłem na OSB. Najpierw użyłem zwykłego kleju
    do płytek ale odpadło. Później użyłem Atlas:

    https://allegro.pl/oferta/atlas-grunt-sczepny-na-lam
    perie-plyty-osb-5kg-11489718044
    a na to
    https://allegro.pl/oferta/atlas-plus-klej-do-plyt-os
    b-plyty-g-k-10-kg-11500668016

    Trzyma jak chuj, kilka lat :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-07-18 12:26:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja sobie jakiś czas temu robiłem na OSB. Najpierw użyłem zwykłego kleju
    > do płytek ale odpadło. Później użyłem Atlas:

> [...]
    Konkretnie: ta klapa.
    https://youtu.be/vi96ekTnD1g

    Na działce ROD, wchuj wilgoci, bez ogrzewania.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-07-18 17:21:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jul 2023 02:45:36 -0700 (PDT), Mac J

    > I czy jest jakaś alternatywa do wylewki?

    Płyty. Ale tu problemem masy nie będzie wylewka, co same płytki.
    Mój nowy dom stał 2 lata w stanie surowym zamkniętym (z tynkami
    i jastrychem), nic się nie działo. Jak położyłem w końcu gres
    (po całości), to dopiero na klatce schodowej pojawiła się rysa
    (tak siadł strop) i przy oknach. Wyszło mi, że gres na 180m2
    ważył w sumie 4 tony. ;P

    Sugeruję w takim wypadku zrobić w łazienkach i kuchni też panele,
    ale winylowe. Są wodoodporne. Przy czym do klejonych wymagane jest
    lustro na podłodze (dlatego między innymi zrezygnowałem z nich
    na rzecz gresu).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-07-18 22:24:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2023 17:21:25 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > ale winylowe. Są wodoodporne. Przy czym do klejonych wymagane jest
    > lustro na podłodze (dlatego między innymi zrezygnowałem z nich

    Co rozumiesz pod pojęciem "lustro na podłodze"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-07-19 16:56:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jul 2023 22:24:58 +0200, Adam

    > Co rozumiesz pod pojęciem "lustro na podłodze"?

    Że musi być idealnie równo, bo pod klejonym winylem czuć każdą,
    nawet najmniejszą, nierówność.

    --
    Pozdor
    Myjk