  • 1. Data: 2009-07-04 20:10:06
    Temat: materac - sprężynowy, czy lateksowy?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.
    Jako, że właśnie, po roku przebojów z budową domu, przyszła pora na
    wyposażeniem, staję przed dylematem wyboru materaca do sypialni... Chcę
    wreszcie kupić solidny i wygodny materac, ponieważ mam problemy z
    kręgosłupem i zwykle wstaję wcześnie rano... a budzi mnie ból w plecach.

    Jeśli są wsród Was osoby, które miały do czynienia z materacami lateksowymi
    i sprężynowymi, to proszę o wyrażenie opinii na temat rzeczonych...
    Czytałem, że lateksowe są super wygodne - dostosowują się do kształtu ciała
    i są idealne dla osób z problemami kręgosłupowymi... ale cena mnie przeraża.
    Czy rzeczywiście są warte swojej ceny? Jeżeli rzeczywiście biją na głowe
    tradycyjne - sprężynowe, to byłbym w stanie zapłacić te 900 złotych, żeby w
    końcu się wyspać ;)

    Pzdry i dzięki za podpowiedzi.
    /\/\/\/

  • 2. Data: 2009-07-06 05:14:14
    Temat: Re: materac - sprężynowy, czy lateksowy?
    Od: Mariusz <t...@n...jest.moj.adres.pl>

    wolim pisze:
    <...>
> [...]
    > tradycyjne - sprężynowe, to byłbym w stanie zapłacić te 900 złotych, żeby w

    900 zl to wcale nie jest duzo jak na sredniej klasy materac (powtarzam
    sredniej). Jak zaczniesz "glebiej" badac sprawe sam sie przekonasz ze za
    dobre spanie trzeba dobrze placic :)

  • 3. Data: 2009-07-06 08:00:32
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <t...@n...jest.moj.adres.pl> napisał w wiadomości
    > wolim pisze:
    > <...>

    Za Lateks musisz wydać ok 1800 pln taki o wym 160x200.

    Cezar

  • 4. Data: 2009-07-06 12:18:51
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    Hej, nie spałem na lateksowym.

    Ale spałem na materacu sprezynowym ( jakaś promocja z makro ) za 400 zl - i
    po roku czułem spręzyny - niepolecam.
    Teraz od poł toku użytkuje Coco climatic z BRW i wreszcie odpoczywam.
    Materaz kosztuje cos okolo 830 zł - ale warto.

    Wiec jak widzisz conajmniej 800 musisz wydać aby zmieścic sie w sredniej
    klasie .

    pzdr

  • 5. Data: 2009-07-07 06:24:54
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Czytałem, że lateksowe są super wygodne - dostosowują się do kształtu
    > ciała i są idealne dla osób z problemami kręgosłupowymi... ale cena mnie
    > przeraża.
    Mam bezpośrednie porównanie lateksu pełnego i kieszeniowego z kokosem.
    Lateks pełny (7-stref) to beznadzieja w sesie wentylacji i tzw 'dopasowania
    do ciała'. Od 6 mies użytkuję Estrella Lux Kokos, czyli materac kieszonkowy
    z płytą kokosu i na wierzchu 3cm lateksu. Mnie śpi się rewelacyjnie. Na
    lateksie bolał mnie rano kręgosłup, choć wieczorem wydawało się wygodnie.
    Bez lateksu na wierzchu materac z kokosem potrafi ugniatać w 'wystające
    kości' :-).

    Pzdr.
    Adam

  • 6. Data: 2009-07-07 10:53:35
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Bez lateksu na wierzchu materac z kokosem potrafi ugniatać w 'wystające
    > kości' :-).

    Ja tez mam taki (z allegro, zaden "markowy" producent) ktory lateks ma tylko
    po wierzchu 3 czy 4cm.
    Spi sie naprawde fajnie i wygodnie - kupilem ze wzgledu na samopoczucie - na
    starym lozku rano sie budzilem po prostu z bolem plecow. Po zmianie na
    materac - jak ręką odjął. Przy okazji zmienilem tez poduszke zwykla na te
    lateksowe-ergonomiczne (takie wygięte) - POLECAM. Trzeba sie co prawda
    przyzwyczaic trwa to moze dwie noce ale potem...po prostu warto.

    Za 2 materace 160x200 plus chyba cztery takie poduszki dalem na allegro
    ~1600zl jakis rok temu.
    Znajdziesz napewno (do autora topicu ;) ), jest tam tego od groma. Chodzily
    za mna mysli zeby kupic cos "firmowego" i "polecanego" no i oczywiscie
    "markowego" (czyli do firmy typowo "materacowej") ale zaryzywakoelm i nie
    zaluje.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-07-08 22:24:24
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2009-07-04 22:10, wolim pisze:
> [...]
    > tradycyjne - sprężynowe, to byłbym w stanie zapłacić te 900 złotych, żeby w

    Rok temu kupowałem materac. Sprężynowy od razu skreśliłem - wybierałem
    pomiędzy różnymi wersjami "piankowymi": lateks naturalny, syntetyczny,
    pianka termiczna. Moja rada jest taka - koniecznie znajdź sklep w którym
    pozwalają zwrócić materac (np. w ciągu 30 dni od daty zakupu). Ja tego
    nie zrobiłem i mam problem - wydałem więcej niż te wspomniane 900 zł na
    materac z pianki termicznej, który testowałem przez 20 min w sklepie.
    Wtedy wydawał mi się fantastyczny. Niestety w normalnym użytkowaniu w
    domu okazał się za miękki :-(. Pewne mankamenty wychodzą niestety
    dopiero po przespaniu całej nocy.
    pozdr.,
    gordom