  • 31. Data: 2010-02-24 15:58:32
    Temat: Re: membrana dachowa - przemyslenia
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 15:55, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Uważam jednak, że co by sobie nie gadano i czegoby nie propagowano i
    > promowano, ja swą decyzję o zakupie/zastosowaniu tej, czy tamtej
    > technologii podejmę i tak w oparciu o moje subiektywne odczucia :-).

    No pewnie.

    > dachu - ja jakoś nie czuję tematu folii. Mam jeszcze ciut ciut czasu i
    > jak przekonam się do folii, to ją założę, ale jak będę miał nadal

    Zastanow sie przede wszystkim co powoduje, ze folia wydaje Ci sie
    niewlasciwa ? Moze sama nazwa "folia" - miales taka membrane kiedys w
    rekach ? Moze poprostu wydaje Ci sie, ze ta folia to taka ze palec
    nadziejesz i sie rwie, jak jednorazowka z Tesco ?:) Moja rada - idz do
    jakiejs hurtowni i pomacaj sobie. Dwu lub trzy warstwowa. Ja mam
    tyveka pro dwuwarstwowego i ta folie moglbym rozwinac na czterech
    slupach, przybic ja czterema gwozdziami i tak sobie urzadzic hamak ;-)
    Ona jest super mocna i odporna na "niewlasciwe" traktowanie przez
    niewprawnych dekarzy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2010-02-24 22:51:24
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Naprawde uwazasz, ze deskowanie + papa wytrzyma bez remontu 50
    > lat ? :-) A nawet 30lat! Niech chociaz 20 wytrzyma to bedzie bardzo
    > niezle :)

    Papa na deskowaniu nie musi wytrzymac nawet 20 lat w niezmienionych
    wlasciwosciach. Co ostatecznie sie stanie jak zachowa 50% wczesniejszych
    parametrow?? I tak pelni funkcje odprowadzania skroplonej wody pod dachowka
    ktorej jest stosunkowo nie wiele, a sama papa nie wyparuje i nie opadnie bo
    lezy na deskach. Z taka iloscia wody poradzi sobie i za 100 lat. Problem
    folii jest taki, ze i za 50 lat powinna miec 100% poczatkowych wlasciwosci,
    bo co komu po polowie folii jak skroplona woda bedzie ciekla do welny??
    Zreszta znam osobiscie dachy kryte papa uzytkowane co najmniej przez 20 lat
    z ktorymi tak naprawde nie wiele sie nie dzieje. Pod blacha dystansowana
    latami spokojnie moze pelnic swoja funckje przez kolejne co najmniej 20 lat.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-02-24 22:56:47
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Dla tych, co mowia ze folia szybciej sie zdegraduje niz deska z papa,
    > proponuje zakopac folie i deske z papa pod ziemie i zobaczymy, co z
    > nich zostanie po paru latach;-) Folia to plastik, a plastik sie
    > rozklada setki lat, w przeciwienstwie do drewna.

    No to proponuje zakopac psa na jeden dzien, jak nie przezyje to znaczy ze
    mamy omamy na codzien. :-)

    BTW nie piszacy od jakiegos czasu madry chlop Piotr Boncza pisywal, ze nie
    raz widzial skruszona folie pod blacha podczas instalowania solarow. Mozna w
    to wierzyc albo nie, kazdy wie lepiej co dla niego dobre.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2010-02-24 23:00:32
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > No ale na dachu folia promieniowania UV nie zobaczy, a wilgoc - jak
    > najbardziej! :)
    [...]
    > No racja. Dlatego pod blachodachowke nie dalbym chyba folii.. Ale pod
    > dachoweczke ktora jest przewiewna, mysle ze folia bedzie lepsza niz
    > deskowanie i papa :-)

    Co za roznica?? Deski sa wentylowane od spodu a papa z gory pod blacha czy
    czym tam jeszcze. Wilgoci w deskach nie ma prawa byc, bo niby skad??

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-02-24 23:17:07
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Aha, czyli rzeczywiscie to pewnie tasma do sklejania membran.. Jaki
    > masz spadek dachu? Bodaj powyzej 22st wystarczy zaklad 10-15cm,
    > dopiero ponizej trzeba kleic. Ja nie kleilem - uwazam ze to przesada.
    > Ale zaraz KIKI wyskoczy, ze trzeba skleic wszystko bo wiatr bedzie
    > fujal ;-) U mnie jakos nie fuja (a moglby bo by szybciej wilgoc
    > odbieral ;)

    A tak sie zastanawiam, bo zaklady masz od dolu tzn. membrana przybijana jest
    od dolu do gory kolejnymi warstwami, zeby skroplona woda mogla swobodnie
    splywac na zewnatrz. Tu moim zdaniem pojawia sie ryzyko podrywania przez
    wiatr kolejnych warstw na zakladzie i nawiewanie sniegu i kurzu pod
    membrane. U mnie zanim opianowalem okna dachowe, to snieg podczas wiekszych
    wiatrow pokazywal sie na stropie poddasza i to wcale nie w takich malych
    ilosciach. Od okapu do okna w lini prostej jest pewnie ze dwa metry i tyle
    pokonal snieg szczelina miedzy blacha a deskami. Co jak co ale w Twoim
    ukladzie lepiej bylo kleic tasma albo kupic membrane z klejem.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2010-02-24 23:18:21
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Darek" <d...@o...pl> wrote in message
    >
    > Powinieneś daś membranę, na to nabić 5cm łaty o szerokości krokwii i
    > dopiero deskowanie i papa.
    > Będzie i szczelina i solidnydach z wiatroizolacją.
    > Inaczej to nic nie da

    Zaraz 5cm, z palcem w zopie wystarczy 2cm.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-02-25 02:58:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lut, 00:17, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

> [...]
    > pokonal snieg szczelina miedzy blacha a deskami. Co jak co ale w Twoim
    > ukladzie lepiej bylo kleic tasma albo kupic membrane z klejem.

    Nie ma szans, folia jest lekko naciagnieta, co 80cm przybita do
    krokwii kontrlatami. Wiatr nie podwiewal jej w zaden sposob nawet jak
    nie bylo jeszcze dachowki :) Nie wiem jaka masz dachowke -> ja mam
    robena monza plus, ktora jest duza, i wydawaloby sie, ze malo
    szczelna. Ale podnosilem w czasie sniegow losowe dachowki (tyle co
    moglem siegnac z okien dachowych) i nie bylo grama sniegu :) Zreszta,
    producent kaze sklejac dopiero ponizej 22 st wiec nie sklejalem ;-) Ja
    mam 36 st.

    A sie przy okazji dachowych dyskusji pochwale daszkiem ktory mi kumpel
    wczoraj skonczyl robic z tylu chaupy nad garazem :-)

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1988

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2010-02-25 03:04:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lut, 00:18, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Zaraz 5cm, z palcem w zopie wystarczy 2cm.

    Nie wystarczy. Zeby bylo 200% pewnosci co do szczelnosci tego dachu i
    nie budzic sie w nocy w wyniku napadow lęków niewiadomego pochodzenia
    - nabic jeszcze jedna late i zadeskowac po raz drugi (wczesniej
    oczywiscie drugi raz folia). Potem mozna sie zglosic do swojej
    hurtowni budowlanej po tabliczke "najlepszy klient" i powiesic ja nad
    kominkiem :) Dalej to juz tylko dac na tace i pomodlic sie, zeby
    korniki nie zjadly nam po 10-ciu latach wiezby ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2010-02-25 09:09:01
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > szczelna. Ale podnosilem w czasie sniegow losowe dachowki (tyle co
    > moglem siegnac z okien dachowych) i nie bylo grama sniegu :)

    Nie tyle chodzi o dachowki co o otwarta przestrzen pod dachowka, scislej
    miedzy folia a dachowka. Ja mam blache, wiec snieg byl nawiewany pod rynna
    od okapu w gore w sprzyjajacych warunkach. Takie byly w zeszlym roku, mniej
    sniegu, ale wiatr przy najmniej u mnie bardziej zawiewal. Ale skoro Ci nie
    podwiewa to nie podwiewa. :-)

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2010-02-25 09:15:06
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > nie budzic sie w nocy w wyniku napadow lęków niewiadomego pochodzenia

    A to juz jest nerwica i podlega leczeniu przez psychiatre. Na poczatek np.
    Tranxene.

    Pozdro.. TK