  • 1. Data: 2010-02-23 09:39:46
    Temat: Dom ze szlaki
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Dom z lat 50-tych jest w kształcie sześcianu (piwnica, piętro, strych).
    W rogach domu cegły, a ściany ubijane ze szlaki.
    Grubość ścian zewn. na oko 40cm.
    Na strychu na podłodze jest szlaka.
    Powierzchnia użytkowa domu na piętrze to 65 m2, w piwnicy 60m2.

    Pytania:
    1. Ile może wynieść ocieplenie takiego domu materiał + robocizna (śląsk)?
    2. Jakie powinny być parametry takiego ocieplenia?
    3. Co zastosować do ocieplenia podłogi na strychu?
    4. Czy na takich murach ze szlaki będzie można zrobić nowy dach np. z
    dachówek?
    5. W jednej ze ścian w środku chciałbym zmienić położenie drzwi
    (przesunąć w inne miejsce), czy mogą być z tym jakieś problemy?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-23 10:54:30
    Temat: Re: Dom ze szlaki
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Dom z lat 50-tych jest w kształcie sześcianu (piwnica, piętro, strych).
    > W rogach domu cegły, a ściany ubijane ze szlaki.
> [...]

    Zanim zabierzesz sie do planowanie robot napisz czy ludzie mieszkajacy w tym
    domu jeszcze zyja a jesli tak to ile maja lat...
    Domy ze szlaki budowane w latach kiedy nic normalnie kupic nie bylo mozna,
    wszystko trzeba bylo "zalatwiac", nie byly najlepszym rozwiazaniem ze wzgledow
    zdrowotnych. Szlaka, hasz, popiol, zuzle wielkowpiecowe itp. przez lata
    wydzielaja trujace gazy i promieniuja.
    Ja bez dokladnych pomiarow nie ryzykowalbym mieszkania w takim domu.
    Co prawda po tylu latach tych reakcji wtornych, ktorych efektem sa te gazy
    nie bedzie ale z promieniowaniem alfa czy nawe gamma - nie wiadomo.
    Ja z autopsji znam, widzialem kika takich domow, pustych, bo wszyscy
    mieszkancy stosunkowo szybko powymierali. Pisze to zupelnie powaznie.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-02-23 11:03:09
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Tornad pisze:
> [...]
    > Ja z autopsji znam, widzialem kika takich domow, pustych, bo wszyscy
    > mieszkancy stosunkowo szybko powymierali. Pisze to zupelnie powaznie.

    Teść żył 77 lat, teściowa ma 70 lat i się nieźle trzyma :)

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-23 11:04:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ja z autopsji znam, widzialem kika takich domow, pustych, bo wszyscy
    > mieszkancy stosunkowo szybko powymierali. Pisze to zupelnie powaznie.

    Promieniowanie oczywiście występuje, ale ono występuje zawsze i wszędzie i
    liczy sie tylko jego poziom. Gdyby to co piszesz było prawdą, to pół Polski
    już dawno wymarłaby, bo niby z czego były robione m.in. tak popularne
    pustaki Alfa? Z tego budowano i domy jednorodzinne i bloki. Tak samo jest z
    cementem - wykorzystuje się odpady z elektrowni.
    Jeśli ktoś ma obawy co do poziomu radiacji to zawsze moze to zbadać.

  • 5. Data: 2010-02-23 19:12:01
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > Tak samo jest z cementem - wykorzystuje się odpady z elektrowni.
    > Jeśli ktoś ma obawy co do poziomu radiacji to zawsze moze to zbadać.
    Dokładnie tak.
    Szlaka rzeczywiście powinna być odgazowana, ale po tylu latach problem nie powinien
    zupełnie istnieć.
    Promieniowanie szlaki to bzdura.Nawiasem sam zanurzałem licznik GM w pustaki alfa z
    niemal jeszcze
    ciepłej szlaki i wynik nie odróżniał sie od tła.
    Zauważcie(via google),że to akurat "zdrowa, ekologiczna glina" zwykle ma podniesiony
    poziom emisji
    m.in. z powodu śladowych ilości uranu...

  • 6. Data: 2010-02-23 21:28:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lut, 12:04, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > już dawno wymarłaby, bo niby z czego były robione m.in. tak popularne
    > pustaki Alfa? Z tego budowano i domy jednorodzinne i bloki. Tak samo jest z

    Niby masz racje. Ale liczba zachorowan i umieralnosc na nowotwory -
    stale rosnie.. Choroba cywilizacji :/
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-02-23 22:11:55
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-02-23 22:28, Adam Szendzielorz pisze:

    > Niby masz racje. Ale liczba zachorowan i umieralnosc na nowotwory -
    > stale rosnie.. Choroba cywilizacji :/

    Inne choroby łatwiej wyleczyć, więc o zejściu decydują nowotwory.

    Marek

  • 8. Data: 2010-02-23 22:29:58
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Niby masz racje. Ale liczba zachorowan i umieralnosc na nowotwory -
    > stale rosnie.. Choroba cywilizacji :/

    1. Liczba stwierdzonych zachorowań rośnie.
    2. Ludzie kiedyś nie dożywali wieku, w którym na pewne choroby
    chorowali. Spójrz np. na umieralność niemowląt (które już nie umrą na raka).

    M.

  • 9. Data: 2010-02-23 23:52:40
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5. W jednej ze ścian w środku chciałbym zmienić położenie drzwi (przesunąć
    > w inne miejsce), czy mogą być z tym jakieś problemy?

    czasami remont kapitalny takiego domu to prawie drugi dom w kosztach, a
    zwsze jest stary. Zastanów sie dziesięc razy przed remontem

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 10. Data: 2010-02-24 04:59:34
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    mirek pisze:

    > czasami remont kapitalny takiego domu to prawie drugi dom w kosztach, a
    > zwsze jest stary. Zastanów sie dziesięc razy przed remontem

    pewnie masz rację, ale:
    1. nie muszę remontować wszystkiego na raz, a więc nie muszę brać
    kredytu na 30 lat.
    2. przez te 30 lat zaoszczędzę na odsetkach 150 tys.
    3. żeby zacząć budować nowy dom wcześniej trzeba kupić nie tanią działkę.
    4. i wcale nie znaczy to, że przez wiele lat żyję na budowie. Remont
    podstawowych rzeczy wewnątrz zrobię wciągu dwóch miesięcy.

    --
    Krzysiek