  • 1. Data: 2012-02-01 12:09:57
    Temat: metanometr
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jakis czas temu, byl temat wartosci energetycznej gazu ziemnego i o
    tym, ze oszukuja dopuszczajac "za duzo" azotu i wtedy dziwnie duze
    zuzycia gazu wychodza.

    Jedynym wtedy rozwiazaniem byl metanometr. Czy komus udalo sie moze
    zakupic i zainstalowac taki metanometr i czy to mu "poprawilo"
    rachunki za gaz?

    Ciekawi mnie:

    - cena, miejsce zakupu
    - walka z gazownikami o montaz i uwzglednianie jego odczytow

    Tzw. droga przez meke

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-02-01 12:39:28
    Temat: Re: metanometr
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > jakis czas temu, byl temat wartosci energetycznej gazu ziemnego i o
    > tym, ze oszukuja dopuszczajac "za duzo" azotu i wtedy dziwnie duze
    > zuzycia gazu wychodza.
    > [...]

    Na sto procent dmuchaja czegos do gazu. Widze a bardziej slysze,
    jak mój piecyk pali... jak zamiast gazu leci cos "malo palnego",
    to plomien robi sie zólty/pomaranczowy (widac noca spod pieca)...
    ... i nasila sie syk (tak jakby sprezone powietrze uwalnialo sie
    przez dziurki palnika).

    Chyba faktycznie trzeba zlapac to cos co wylatuje z rury gazowej
    w balonik jakis i zaniesc na jakies badania...

    Jakbym mial duza dzialke i duzo miejsca do skladowania drewna, to
    bym jednak chyba w tym kierunku szedl (póki czlowiek w miare mlody
    i ma sily... to nosic czy rabac) ... tu przynajmniej czlowiek
    widzi co spala - ile to wazy - przynajmniej nikt do drewna powietrza
    nie nadmucha.

    Tylko ze drewno musi schnac minimum 2 lata - wiec tak naprawde
    potrzeba 3x wiecej miejsca niz potrzeba na sezon (swieze drewno,
    te co ma 1 rok, i te co ma 2 lata, którym aktualnie palimy).

    Zakladajac 15m3 na sezon, musimy wygospodarowac miejsce na 45m3
    drewna - najlepiej miejsce sloneczne i przewiewne... eh.