  • 1. Data: 2012-02-01 12:27:40
    Temat: Oglądam sobie katalogi z ostatnich targów budma.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Katalog Iglotech.
    Centrala enervent na stronie 6.
    Rysunek centrali rekuperatora a na nim temperatury wejśc i wyjść.
    Powietrze wywiewane z pomieszczenia -22stC
    Wyrzucane na zewnątrz budynku 0stC
    Z zewnątrz pobierane -10stC
    Nawiewane do wnętrza +16stC

    Czy ja mam coś z oczami?

    Poniżej informacja że to klasa energetyczna A. Średni odzysk ciepła central
    enervent 80%

    Marek

  • 2. Data: 2012-02-01 18:05:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Powietrze wywiewane z pomieszczenia -22stC
    Sorry nie o to chodziło że minus bo w katalogu jest oczywiście +22stC.
    Pomyliłem się wklepując minus zamiast plus.

    Chodzi oczywiście o to że ta centrala to jakieś perpetum mobile.
    Wylatuje 22K a wlatuje 26K

    Marek

  • 3. Data: 2012-02-01 20:47:10
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pomyliłem się wklepując minus zamiast plus.
    >
    > Chodzi oczywiście o to że ta centrala to jakieś perpetum mobile.

    Nie masz nic z oczami ale ja tez ide po piwo :-) Nie 26 a 16 napisales wczesniej i
    wtedy to ma sens.

    b.

  • 4. Data: 2012-02-01 20:55:24
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Nie masz nic z oczami ale ja tez ide po piwo :-) Nie 26 a 16 napisales
    >wczesniej i wtedy to ma sens.

    Z zewnątrz pobierane minus 10, nawiewane plus 16 stad wyszło 26K

  • 5. Data: 2012-02-01 21:06:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Z zewnątrz pobierane minus 10, nawiewane plus 16 stad wyszło 26K

    aaaa w tym sensie :) Czyli marek sie martwi ze w wywiewanym różnica jest 22 a w
    nawiewanym 26? Albo nierówne przepływy czyli oszustwo ale bardzie prawdopodobne ze w
    wywiewanym strumieniu wykropliła sie woda i energia przemiany fazowej trafiła do
    strumienia wwiewanego. Czy różnica 4 stopnie to realnie to mi sie nie chce liczyć.

    b.

  • 6. Data: 2012-02-02 06:43:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    > energia przemiany fazowej trafiła do >strumienia wwiewanego. Czy różnica 4
    > stopnie to realnie to mi sie nie chce liczyć.

    OK. Ale gdzie sprawność80 jaką podali? 80%

    Marek

  • 7. Data: 2012-02-02 08:02:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > OK. Ale gdzie sprawność80 jaką podali? 80%

    nadal mi sie nie chce liczyć energie przed i po uwzględniając przemiany fazowe :-)
    Przy dobraniu odpowiednich wilgotnosci może i by tak wyszło. W kazdym razie cyfra 80
    jest jakos tam wiarygodna.

    b.