  • 1. Data: 2009-09-19 20:13:54
    Temat: mocne półki z g-k
    Od: "bloom" <a...@w...pl>

    witam,

    jak zrobić (wzmocnić) półki z płyt g-k, aby utrzymały książki. te półki
    mają być we wnęce ściany też zrobionej z płyt g-k. głębokość półek ok. 20
    cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś profile,
    wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

    dzięki, pzdr.

  • 2. Data: 2009-09-20 11:41:28
    Temat: Re: mocne półki z g-k
    Od: "JS" <m...@g...com>

    IMO kiepski pomysł.
    Dołożenie stelaża z profili stalowych rozwiąże problem wytrzymałości. ALE po
    czasie (kilka lat) gips się powygina i półki będą faliste.
    Dlatego radzę rozważyć półki z płyt meblowych. Nie jest to może idealny
    materiał ale w tym zastosowaniu o niebo lepszy od gipsu. Od czoła i od spodu
    można wykończyć rigipsami i uzyskać te 6 cm i zamaskować konstrukcję.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-09-20 11:41:31
    Od: "Łukasz" <g...@o...pl>

    najlepiej wylej je z betonu
    koszt niewielki , nastepnie wyszpachluj .....

  • 4. Data: 2009-09-20 11:44:00
    Od: "krzysiek" <x...@g...com>

    Użytkownik "bloom" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś
    > profile, wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

    Muszą być z płytyt g-k? zrób eleganckie z drewna i będzie git

  • 5. Data: 2009-09-20 11:59:23
    Od: "bloom" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > materiał ale w tym zastosowaniu o niebo lepszy od gipsu. Od czoła i od
    > spodu można wykończyć rigipsami i uzyskać te 6 cm i zamaskować
    ok, dzięki, fajny pomysł.

    pzdr. bloom

  • 6. Data: 2009-09-20 12:00:14
    Od: "bloom" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > najlepiej wylej je z betonu
    > koszt niewielki , nastepnie wyszpachluj .....

    to chyba bardziej robota dla speca...

    pzdr.
    bloom

  • 7. Data: 2009-09-20 19:43:20
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > to chyba bardziej robota dla speca...
    >
    > pzdr.
    > bloom

    E tam dla speca, my wszyscy tu spece :P
    Boki murujesz z czego tam masz pod ręką cegła,silikaty bloczki betonu
    komórkowego, tylko nie bloczki betonowe :)
    Robisz szalunek sobie z OSB-ładny taki jak ta półka, kupujesz pręty fi 12
    zbrojeniowe.
    I wbijasz je/wmurowujesz w boki ściany-tej wymurowanej/ ewentualnie robisz
    jeszce kilka prętów poprzecznie i przewiązujesz je drutem
    Przykładasz szalunek tak żeby były niżej o 1-2cm od prętów i "zalewasz"
    wszytko zaprawą cementową.
    Grubość półki to może być 4cm i więcej.
    Myślę, że dasz radę :)

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-09-20 20:49:00
    Od: "Łukasz" <g...@o...pl>

    > E tam dla speca, my wszyscy tu spece :P
    > Boki murujesz z czego tam masz pod ręką cegła,silikaty bloczki betonu
    > komórkowego, tylko nie bloczki betonowe :)

    On juz ma istniejaca wneke
    przynajmniej tyle z opisu wywnioskowalem

> [...]
    > I wbijasz je/wmurowujesz w boki ściany-tej wymurowanej/ ewentualnie robisz
    > jeszce kilka prętów poprzecznie i przewiązujesz je drutem

    ja bym nawiercił otwór fi 11 i wbił 30cm pret na głębokosc 8-10cm
    a do reszty dowiazał zbrojenie
    (mowa o precie fi 12 chociaz na moj gust troche za gruby)

  • 9. Data: 2009-09-21 07:31:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Łukasz wrote:

> [...]
    > a do reszty dowiazał zbrojenie
    > (mowa o precie fi 12 chociaz na moj gust troche za gruby)

    półka na ołowiane pojemniki ze wzbogaconym uranem? :)

    duch kikiego gdzies tutaj krąży

  • 10. Data: 2009-09-21 07:36:40
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > półka na ołowiane pojemniki ze wzbogaconym uranem? :)
    >
    > duch kikiego gdzies tutaj krąży

    No to zaproponuj coś lepszego :).
    JA dałem współczynnnik bezpieczeństwa n=5.
    NA wszelki wyapdek bo jak nigdy tego nei robił to ma byc dobrze.
    W końcu to metrowa półka.

    Pozdrawiam Michał