  • 1. Data: 2010-01-08 08:48:20
    Temat: nawilzacz powietrza
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    pytanko do uzytkownikow takich urzadzen

    co polecacie, jak wiadomo za oknem zimno, mieszkanie w bloku, sucho jak
    pieprz, nad ranem czlowiek juz ledwo oddycha, kupilismy jakis czas temu
    "nawilzacz ultradzwiekowy" jest on co prawda cichy, ale po calej nocy
    dzialania, w pokoju jest jak w tropiku, wilgotno i mgliscie ;)

    zaczynamy sie sklaniac ku wydaniu wiekszej gotowki, ale kupna czegos co
    bedzie utrzymywalo w mieszkaniu/pokoju pewna okreslona odpowiednia
    wilgotnosc, widzialem takie urzadzenia, ale zupelnie nie znam nikogo kto
    moglby cos na ich temat napisac czy powiedziec (Np na prezentacji rainbowa
    pokazywal gosc nawilzacz oczyszczacz powietrza)

    moze tutaj znajdzie sie ktos zadowolony lub nie z takiego urzadzenia, albo
    macie jakies inne sposoby na skuteczne nawilzenie powietrza, ale tez nie na
    zawilgocenie wszystkiego dookola

  • 2. Data: 2010-01-08 09:26:59
    Temat: Re: nawilzacz powietrza
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dokup zegar sterujący za 19,99 zł i nastaw sobie aby nawilżacz pracował
    kilka godzin, a nie nonstop i po kłopocie. A co to za nawilżacz? Bez
    regulacji?
    Jak chcesz wydawać kasę na Rainbowy to daj lepiej połowę na Caritas a drugą
    przepuść, będzie lepszy pożytek.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-08 09:44:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 8 Sty, 09:48, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > "nawilzacz ultradzwiekowy" jest on co prawda cichy, ale po calej nocy
    > dzialania, w pokoju jest jak w tropiku, wilgotno i mgliscie ;)

    A on nie ma żadnej regulacji? Wydawało mi się, że choć prosta
    regulacja mocy jest w każdym...

    Ultradźwiękowy nawilżacz miałem, prosty model bionaire i miał zarówno
    regulację mocy, jak i prędkości obrotowej wentylatora wydmuchującego
    mgłę. Kląłem jednak na niego co niemiara, ponieważ jego eksploatacja
    była delikatnie mówiąc kłopotliwa. Filtr do wymiany co kwartał (50zł/
    szt.) pod rygorem mania całego pokoju pokrytego drobniutkim białym
    pyłem, a nawet i przy nowym filtrze gładkie powierzchnie czy ekran TV
    wymagały o wiele częstszego przecierania.
    Mój nawilżacz zmarł sobie i teraz się zastanawiam nad nowym, już nie
    ultradźwiękowym, a takim typu "ciepła mgiełka". Wydaje się mieć same
    zalety i tylko jedną, niestety poważną wadę: 10x większą prądożerność
    (300-400W zamiast 30-40)

    > (Np na prezentacji rainbowa
    > pokazywal gosc nawilzacz oczyszczacz powietrza)

    Który zapewne z powietrza w centrum Katowic był w stanie zrobić
    krystaliczną bryzę rodem z bieszczadzkich lasów, przy okazji mieszał
    drinki, leczył czyraki, trądzik i raka a na dokłądkę podawał
    gospodarzowi kapcie? A kosztował... no naprawde nieistotne, ile
    kosztował, bo jak się weźmie pod uwagę te kapcie i zaoszczędzone
    koszty leczenia, to i tak wyjdzie na to, że z każdym miesiącem on
    jeszcze zarabia na siebie? ;-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-08 11:23:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
    On 8 Sty, 09:48, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > A on nie ma żadnej regulacji? Wydawało mi się, że choć prosta regulacja
    > mocy jest w każdym...

    bo i jest, ale nawet nastawiony na minimum, w zamknietym pokoju o
    powierzchni okolo 11 metrow, daje taki efekt

    uprzedajac pytania, tak, pokoj musi byc zamkniety

    > Który zapewne z powietrza w centrum Katowic był w stanie zrobić
    > krystaliczną bryzę rodem z bieszczadzkich lasów

    nie wiem co byl w stanie, sprawial calkiem dobre wrazenie, szczegolnie po
    dolaniu zapachu, ale czy spelnial swoja najwazniejsza role, tego nie wie,
    dlatego pytam

    w sumie to co mi najbardziej chodzi po glowie, to urzadzenie do utrzymywania
    stalej wilgotnosci powietrza, widzialem takie zabawki w okolicach 500-700,
    ale czy to warte jest swojej ceny?

  • 5. Data: 2010-01-08 15:10:05
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

> [...]

    > macie jakies inne sposoby na skuteczne nawilzenie powietrza, ale tez nie
    Ja mam dwa nawilżacze w domu jeden własnie parą, a drugi taki od ozdobnej
    lampy- ultradzwiękowy. Obydwa działają podobnie, natomiast wilgotność w domu
    regulujęa własciwie mierzę tak
    http://www.klimatop.pl/product_info.php/cPath/88/pro
    ducts_id/1161
    te różne mierniki z zegarem czy termometrem miały rozrzut ok 20% tzn jeden
    pokoazywał 40 a drugi obok 60%
    cena przyzwoita, polska instrukcja i już sprzęt ma póltora roku i działa,
    kupiłam dwa . Podaję lika bo to jedyne miejsce które znalazłam a szukałam i
    szukałam. T
    --
    www.ilustracje-wektorowe.pl

  • 6. Data: 2010-01-09 22:06:32
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > "nawilzacz ultradzwiekowy" jest on co prawda cichy, ale po calej nocy
    > dzialania, w pokoju jest jak w tropiku, wilgotno i mgliscie ;)

    Są takie co mają regulację czyli czujnik wilgotności powietrza i się
    wyłącza jak osiągnie zadany parametr.
    Ma jedną wadę, trzeba go myć prawie co drugi dzień.
    Właśnie kupiłem zwykły czasowy. Mniej skomplikowany w obsłudze.
    "Stary - półroczny" dobrej amerykańskiej firmy mogę odstąpić.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 7. Data: 2010-01-10 08:53:00
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > macie jakies inne sposoby na skuteczne nawilzenie powietrza, ale tez nie
    Witam!

    Ja posiadam ultradzwiekowy Boneco .
    Posiada szereg przydatnych funkcji takich jak :
    - regulowany poziom wilgotnosci 40-75% (sam kontroluje poziom i sie wylacza
    po jego osiagnieciu) lub praca ciagla
    - timer : od 1-9 godzin pracy
    - podgrzewanie wody (do ok 80'C ) - wylatujaca mgielka ma ok 40'C
    - tryb automatyczny dobierajacy poziom wilgotnosci do panujacej temperatury
    - tryb nocny - ustawia sie sam na 60% wilgotnosci i wylacza po 8 godzinach
    pracy.
    - regulacja "mgielki"
    - informacja o czyszczeniu (co 2 tyg) na wyswietlaczu
    - informacja o braku wody na wyswietlaczu
    - czytelny kolorowy wyswietlacz diodowy (w opisach na stronach i allegro
    jest napisane ze ma wyswietlacz LCD co nie jest prawda )

    Cena zakupu 430zl

    Do kosztow eksploatacji nalezy doliczyc wymiane wkladu filtra
    odwapniajacego.

    Do minusow mozna zaliczyc bialy nalot ktory sie pojawia szczegolnie na
    naelektryzowanych kineskopach, ciemnych powierzchniach w przypadku gdy nasza
    woda nie jest zbyt miekka. W miare zuzywania sie filtra mozna zaobserwowac
    nasilenie sie bialego nalotu.

    Oczywiscie sa zwolennicy i przeciwicy tych nawilzaczy, sa rowniez nawilzacze
    mechaniczne np Venta czy drozsze Boneco (ok 1000zl) oraz parowe. Natomiast
    w cenie do okolo 500zl nie dostaniemy nic ciekawszego z tak szerokim
    zakresem regulacji i opcji.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-01-10 12:12:26
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    KM <n...@o...pl> wrote:

    > - czytelny kolorowy wyswietlacz diodowy (w opisach na stronach i
    > allegro jest napisane ze ma wyswietlacz LCD co nie jest prawda )

    Na podstawie zdjęć co prawda trudno stwierdzić, ale szczerze mówiąc
    absolutnie nie wygląda mi to na wyświetlacz LED. Obstawiałbym
    własnie LCD albo ewentualnie VFD (choć w VFD w nowym urządzeniu
    wątpię, to rozwiązanie już chyba jednak do lamusa odeszło).

    J.

  • 9. Data: 2010-01-10 13:24:18
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > albo ewentualnie VFD (choć w VFD w nowym urządzeniu wątpię, to rozwiązanie

    Na 101% jest to wyswietlacz diodowy - wskaznik glowny to podwojny "segment"
    LED (zielony). Reszta oznaczen pewnie wykonana na wiekszych diodach w
    obudowie prostokatnej lub okraglej umieszczona za odpowiednia maskownica
    (kolor pomaranczowy + czerwony).
    Co do opisu, jak zreszta wiekszosc towarow - handlujacy na allegro i innych
    sklepach internetowych powielaja dane ze strony dystrybutora, a tutaj nie
    zawsze oryginalny tekst jest poprawnie przetlumaczony.
    Z uwagi na znajomosc elektroniki jestem w stanie poprawnie rozroznic typy
    wyswietlaczy podane w powyzszym poscie. Druga sprawa producent nie pakowalby
    sie w koszty z kolorowymi wyswietlaczami w innej technologii majac
    niezawodne i bardzo tanie LED'y.

    Pozdrawiam :)

  • 10. Data: 2010-01-10 13:52:03
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    szerszen napisał(a):
    > zaczynamy sie sklaniac ku wydaniu wiekszej gotowki, ale kupna czegos co
    > bedzie utrzymywalo w mieszkaniu/pokoju pewna okreslona odpowiednia
    > wilgotnosc

    Polecam akwarium. Przyjemne z pożytecznym.

    --
    Krzysiek