    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: nawilzacz powietrza
    Date: Fri, 8 Jan 2010 01:44:34 -0800 (PST)

    On 8 Sty, 09:48, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > co polecacie, jak wiadomo za oknem zimno, mieszkanie w bloku, sucho jak
    > pieprz, nad ranem czlowiek juz ledwo oddycha, kupilismy jakis czas temu
    > "nawilzacz ultradzwiekowy" jest on co prawda cichy, ale po calej nocy
    > dzialania, w pokoju jest jak w tropiku, wilgotno i mgliscie ;)

    A on nie ma żadnej regulacji? Wydawało mi się, że choć prosta
    regulacja mocy jest w każdym...

    Ultradźwiękowy nawilżacz miałem, prosty model bionaire i miał zarówno
    regulację mocy, jak i prędkości obrotowej wentylatora wydmuchującego
    mgłę. Kląłem jednak na niego co niemiara, ponieważ jego eksploatacja
    była delikatnie mówiąc kłopotliwa. Filtr do wymiany co kwartał (50zł/
    szt.) pod rygorem mania całego pokoju pokrytego drobniutkim białym
    pyłem, a nawet i przy nowym filtrze gładkie powierzchnie czy ekran TV
    wymagały o wiele częstszego przecierania.
    Mój nawilżacz zmarł sobie i teraz się zastanawiam nad nowym, już nie
    ultradźwiękowym, a takim typu "ciepła mgiełka". Wydaje się mieć same
    zalety i tylko jedną, niestety poważną wadę: 10x większą prądożerność
    (300-400W zamiast 30-40)

    > (Np na prezentacji rainbowa
    > pokazywal gosc nawilzacz oczyszczacz powietrza)

    Który zapewne z powietrza w centrum Katowic był w stanie zrobić
    krystaliczną bryzę rodem z bieszczadzkich lasów, przy okazji mieszał
    drinki, leczył czyraki, trądzik i raka a na dokłądkę podawał
    gospodarzowi kapcie? A kosztował... no naprawde nieistotne, ile
    kosztował, bo jak się weźmie pod uwagę te kapcie i zaoszczędzone
    koszty leczenia, to i tak wyjdzie na to, że z każdym miesiącem on
    jeszcze zarabia na siebie? ;-)

    J.