  • 11. Data: 2011-01-18 14:12:25
    Temat: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 14:39, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    > napalencow jak Ty i moge zweryfikowac swoje podejscie do sprawy. Wiesz jak ja
    > wtedy bede piał o cudownym działaniu rekuperatorow.

    No wybacz ale swoja garazowa produkcja udowadniasz nieskutecznosc
    dzialania rekuperatora? I jeszcze jakies wymyslone teorie o przeplywie
    1:2. Ja w sterowniku mam dokladny podglad w m3/h jakie pcha jeden i
    drugi wentylator. Jakby mi sie chcialo to moge sie wpiac bezposrednio
    pod oba wentylatory i odczytac jakie sa przeplywy. Ale wiem, ze beda
    takie jak je zadeklaruje (1:1). Ale mi sie nie chce. A Twoje garazowe
    wynalazki jakos mnie nie przekonuja. JEDEN garazowy wymiennik stawiasz
    na szali z wymiennikami nad ktorymi od wielu lat pracuja i
    udoskonalaja wyspecjalizowani inzynierowie :) I smieszno i straszno :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2011-01-18 14:27:36
    Od: "ms" <s...@a...jp>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Sam sobie znajdz. Raptem dwa tematy o rekuperatorach sa. Jan gaz czy jakoś
    > tak. Jak byk napisane że inni producenci nie mówią ze jest 1:2.

    To byl przyklad jak mozna uzyskac niemal 100% odzysk i jak mozna manipulowac
    odbiorca. Prosze raz jeszcze przeczytac wszystkie informacje na stronie.
    Zaden producent nie bawi sie w takie rzeczy. Taki rekuperator pewnie nie
    bylby dopuszczony do sprzedazy. Realne wartosci odzysku nowoczesnych
    rekuperatorow to od 70% do 90% w zaleznosci od wymiennika przy zalozeniu ze
    tyle samo powietrza wlatuje co wylatuje. Zreszta przy rekuperatorach i
    wydajnosci jest podana norma wg jakiej sa robione badania i pomiary.

    ms.

  • 13. Data: 2011-01-18 16:07:51
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > na szali z wymiennikami nad ktorymi od wielu lat pracuja i
    > udoskonalaja wyspecjalizowani inzynierowie :) I smieszno i straszno :)

    Tematy o rekuperatozre wyglądają mi na spam. Dokąd byli tacy co je chwalili to
    bylo cacy. A teraz uprawiasz osobiste wycieczki i próbujesz mnie ośmieszyć bo
    widzisz że akcja się nie udała. Na dodatek na rzeczowe argumenty odpowiadasz w
    stylu że głupi jestem, że sie nie znam. Że wybitni inżynierowie itd. A skad
    wiesz że nie jestem wybitnym inżynierem od wentylacji. Napisał producent 2:1 i
    jest to święte. Bo on ma tych wybitnych inżynierow i sprawdzili. A że do tego
    nakłamał to inna sprawa.

  • 14. Data: 2011-01-18 16:27:10
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ms <s...@a...jp> napisał(a):

> [...]
    > tyle samo powietrza wlatuje co wylatuje. Zreszta przy rekuperatorach i
    > wydajnosci jest podana norma wg jakiej sa robione badania i pomiary.

    Robie coś dla teatru i znam głownego energetyka. Spytałem go dzisiaj czy mają
    coś do odzyskiwania ciepla. Zaprowadzil mnie do pomieszczeń gdzie poprawiają
    powietrze. Nic bardziej profesjonalnego nie ma bo tam jest pełna klimatyzacja.
    Zimą odzyskuje ciepło a latem odzyskuje zimno. Spytałem jaką to ma sprawność.
    Pokazał mi na komputerze bo to wszystko jest rejestrowane. Przy - 12 odzysk
    ciepła był na poziomie 21%. Dzisiaj było 12%. Powyzej 13 stopni na zewnątrz
    mniej niż 5% i mówil że przy 17 jest czapka za kapelusz i puszzcają powietrze
    obejściem bo silniki mniej prądu wtedy zużywają. 10% w skali tak duzego
    obiektu to są bardzo duże pieniadze. Taka instalacja ma szansę kiedyś sie
    zamortyzoać, albo nigdy się nie zamortyzuje. Przepisy mówią ze ma być to jest.
    Kosztu nie jestem w stanie sobie wyobrazić, kilkaset tysięcy na pewno.
    Wentylatory miały średnice na oko ponad póltora metra. Silniki minimum po 10
    kW do każdego wentylatora. A tutaj nagle ktoś twierdzi i udowadnia ze
    popierdółka za 5 tysiecy ma sprawność energetyczną 80%. Żartowniś z niego jest
    niezly. I tyle w tym temacie. Jak ktoś dzisiaj odzyskal 10% na rekuperatorze
    domowym to powinien skakać ze szcześcia.

  • 15. Data: 2011-01-18 16:50:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > jest.
    > Kosztu nie jestem w stanie sobie wyobrazić, kilkaset tysięcy na pewno.

    przepisy mówią:
    -W instalacjach wentylacji mechanicznej ogólnej nawiewno-wywiewnej lub
    klimatyzacji komfortowej o wydajności 2 000 m3/h i więcej należy stosować
    urządzenia do
    -odzyskiwania ciepła z powietrza wywiewanego o skuteczności co najmniej 50%

    zatem to co widziałes to zapewne jest instalacja do zupełnie czego innego
    (klimatyzacja???) i ten odzysk robi sie zupełnie przypadkiem. Stąd tak marne
    parametry.

    >A tutaj nagle ktoś twierdzi i udowadnia ze
    > popierdółka za 5 tysiecy ma sprawność energetyczną 80%. Żartowniś z niego
    > jest
    > niezly.

    Ty masz fobie jakaś, tak? Wymyślasz parametry z kosmosu i sie dziwisz, ze
    nie działa. Ten twój garażowy wymiennik powodował zwiększone zużycie energii
    bo w koncu zacząłes wentylowac pomieszczenie. Trzebabyło zrobić drugą próbę
    i sprawdzić co bedzie jak wymiennik zlikwidujesz ale wentylatory zostaną.
    Zanim zacząłes próbe to praktyznie nie było wentylacji czyli strat z tego
    powodu.

    A własciwie to ty masz niezły sposób na sprzedawców reku -pytasz jaka ma
    sprawnosc, usłyszysz na pewno powyżej 60%. I masz pełna podstawe do oddania
    z tytułu niezgodnosci z umową - bo w koncu bedzie tylko 10% :-) Tak?
    Ciekawe ile wg ciebie mają sprawnosci płytowe wymienniki ciepła do wody...
    Co o tym sadzisz? Podobna konstrukcja, też 10%?

    b.

  • 16. Data: 2011-01-18 17:23:52
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ciekawe ile wg ciebie mają sprawnosci płytowe wymienniki ciepła do wody...
    > Co o tym sadzisz? Podobna konstrukcja, też 10%?

    Jasne bo ja jebnięty jestem i nie wiem co widzę a glowny energetyk w teatrze
    dyplom ma za gęsi i na noc idzie spać do pokoju bez klamek. Mnie to rybka czy
    ktoś sobie kupi rekuperator. Zrobilem, sprawdzilem i wiem. Ludzie w rożne
    rzeczy wierzą. W Boga, kosmitów, cuda. Mogą wierzyć i w rekuperator. Nigdzie
    nie napisalem że powtórne wykorzystanie cieplą nie ma sensu. Ma ogromny sens.
    Sam to robię. Wykorzystuję ciepłą wodę z pralki do ogrzewania. A po remoncie
    lazienki wykorzystywal bedę cieplą wodę z wanny zanim ją wyleję do
    kanalizacji. Będzie puszczona rurkami, po 1 zl za metr, w podlodze. Policzyłęm
    i to sie oplaca. Jednostkowy zysk bardzo maly ale w skali roku uzbiera sie
    tyle co z nieduzej instalacji solarnej. Tylko praktycznie przy zerowych
    kosztach. rekuperatory są niezastąpione na przyklad w restauracjach. Ogromna
    ilosc cieplą w jedym pomieszczeniu. Tylko że śmierdzące. Jeśli wykorzystać
    kilka kilkanaście procent i ogrzać nim tam gdzie są klienci to ogrzewanie zimą
    jest darmo nie licząc kosztu urządzenia. Sporo jest takich miejsc. Nie są nimi
    domek jednorodzinny i mieszkanie. Ale biurowiec już bęzdie takim miejscem.

  • 17. Data: 2011-01-18 17:42:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 18:23, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > kto sobie kupi rekuperator. Zrobilem, sprawdzilem i wiem. Ludzie w ro ne
    > rzeczy wierz . W Boga, kosmit w, cuda. Mog wierzy i w rekuperator. Nigdzie
    > nie napisalem e powt rne wykorzystanie ciepl nie ma sensu. Ma ogromny sens.
    > Sam to robi . Wykorzystuj ciep wod z pralki do ogrzewania. A po remoncie
    > lazienki wykorzystywal bed ciepl wod z wanny zanim j wylej do
    > kanalizacji. B dzie puszczona rurkami, po 1 zl za metr, w podlodze. Policzy m
    > i to sie oplaca. Jednostkowy zysk bardzo maly ale w skali roku uzbiera sie
    > tyle co z nieduzej instalacji solarnej. Tylko praktycznie przy zerowych

    LOL. Chyba liczyles to tak samo rzetelnie jak zyski z rekuperatora :D
    No dobra - ja EOTuje. Nie bede juz z Toba dyskutowal na temat
    rekuperatora. A odzysk ciepla z wanny mozesz zrobic calkiem za darmo!
    Wystarczy po kapieli wyciagac kurek 30 min pozniej :D

    EOT stanowczy!!!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2011-01-18 19:20:23
    Od: "Papo Smurfo" <d...@...wonsa.mi>

    Órzytkownik "Budyń" napisał:
> [...]
    > zatem to co widziałes to zapewne jest instalacja do zupełnie czego innego
    > (klimatyzacja???) i ten odzysk robi sie zupełnie przypadkiem. Stąd tak

    budyń budyń, dynksu siem znowu na budowie ochlałeś i bełkoczesz, a te notmy
    to pewnie tacy sami intieligenci jak ty piszom!:O)

  • 19. Data: 2011-01-18 19:34:46
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.01.2011 18:42, Adam pisze:

> [...]
    > rekuperatora. A odzysk ciepla z wanny mozesz zrobic calkiem za darmo!
    > Wystarczy po kapieli wyciagac kurek 30 min pozniej :D

    Ha! Wiedzialem czemu, jak bylem maly, nigdy nie spuszczalem wody z
    wanny! Niestety, mama to szybko wyplenila :(

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 20. Data: 2011-01-18 20:05:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jasne bo ja jebnięty jestem i nie wiem co widzę a glowny energetyk w teatrze
    > dyplom ma za gęsi i na noc idzie spać do pokoju bez klamek.

    czy ty jebnięty, to nie mnie oceniać... a o fachowcach w teatrach też
    mam swoje zdanie... dla równowagi, w kilku teatrach jakie widziałem
    stoi nowoczesny sprzęt do sterowania oświetleniem sceny, taka
    standaryzacja miała być, przyjeżdża zespół gościnnie, wrzuca się cd z
    zapisem scen świetlnych przedstawienia do komputera i w 15 min
    oświetlenie zaprogramowane... na powiedzmy 5 teatrów z takim sprzętem,
    w 4 szafa zamknięta na klucz i panowie inżynierowie operują ręcznie
    hebelkami, w Teatrze Małym w Wawie widziałem tylko to w działaniu, a
    fachowcy w teatrze to raczej bawią się w związki zawodowe, niż w
    pogłębianie swojej wiedzy... ale to już bardzo OT...
    i nie przekonuj po raz kolejny, że reku ekonomicznie się nie opłaca,
    nikt się przy tym specjalnie nie upiera, bo nie w tym rzecz... ale co
    ja będę głuchemu opowiadał...

    pozdrawiam
    s_13