  • 1. Data: 2009-11-04 10:08:21
    Temat: odbiór
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy podczas odbioru domu/mieszkania od wykonawcy - czy mogę żądać
    zaprezentowania że np kąty są 90 o,czy też to ja muszę udowodnić że nie są
    (jeśli nie są, a chcę aby były) - co do kogo należy?

  • 2. Data: 2009-11-04 20:07:44
    Temat: Re: odbiór
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > czy podczas odbioru domu/mieszkania od wykonawcy - czy mogę żądać
    > zaprezentowania że np kąty są 90 o,czy też to ja muszę udowodnić że nie są
    > (jeśli nie są, a chcę aby były) - co do kogo należy?

    Zrob sobie "odbior" wczesniej na spokojnie, porob notatki, poznacz na
    scianie i na "odbiorze" z wykonawca po prostu mu to pokaz - "tu i tu jest
    zle, sprawdzilem, prosze sobe sprawdzic" (niech goni i sprawdza - ty juz
    swoje zrobiles). Jesli nie masz doswiadczenia - wez sobie na ten swoj
    prywatny pomiar kogos kto jakiekolwiek doswiadczenie ma (chocby tylko jako
    inwestor ktory juz jakas budowe zaliczyl i wyciagnal wnioski).

    Mowie z doswiadczenia: jednego wykonawce sprawdzilem metoda "laze z nim i
    przykladamy w losowych miejscach kątownik/poziomnice/miare" i nie ustrzeglem
    sie wielu przeoczen ktore oczywiscie wykonawcy byly na reke (mogl o nich nie
    wiedziec - robia jego ludzie). Doswiadczenie to zaowocowalo zmiana
    podejscia: tynkarze musieli robic liczne poprawki a i tak rabat wyniosl 20%.
    Dzieki solidemu sprawdzeniu "dzieła".

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-11-05 17:23:43
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    ale mi chodziło o kwestię formalną - 'kto ma zapewnić miarkę' (pomiar czyli)

  • 4. Data: 2009-11-05 21:02:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    yapann wrote:
    > ale mi chodziło o kwestię formalną - 'kto ma zapewnić miarkę' (pomiar
    > czyli)

    Ty zapewniasz taka, wg ktorej sciany sa krzywe, katy "nieproste" i
    wogole jest do poprawki. Wykonaca zapewnia taka, wg ktorej wszystko jest
    w porzadku. O tym, ktora miarka jest lepsza - decyduje sad...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2009-11-05 23:10:40
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    oznan.pl...
    > Ty zapewniasz taka, wg ktorej sciany sa krzywe, katy "nieproste" i
    > wogole jest do poprawki. Wykonaca zapewnia taka, wg ktorej wszystko jest
    > w porzadku. O tym, ktora miarka jest lepsza - decyduje sad...

    i to jest rzeczowa odpowiedź.