  • 1. Data: 2009-03-01 19:25:03
    Temat: odporność osb na wilgoć/zimno/wode
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    Witam,

    Chodzi o domek jednorodzinny. Nie mam podbicia żadnego na zewnątrz pomiędzy
    dachem a ścianami :

    jest tak :
    /
    /
    /
    /

    a ma być tak

    /
    /
    /
    /
    -----

    chodzi o to jakim materiałem zrobić to podbicie? Myśłałem o OSB co o tym
    sądzicie? Na to OSB mógłbym położyć jakieś zewnętrzne plastikowe panele z
    castoramy. Chodzi o to czy OSB może być na zewnątrz?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2009-03-01 19:31:17
    Temat: Re: odporność osb na wilgoć/zimno/wode
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "byku" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sądzicie? Na to OSB mógłbym położyć jakieś zewnętrzne plastikowe panele z
    > castoramy. Chodzi o to czy OSB może być na zewnątrz?

    może być,aczkolwiek łatwiej i taniej będzie przybić od spodu łaty
    równolegle do krawędzi dachu i do nich zamocować prostopadle do krawędzi
    panele.
    pozdr

  • 3. Data: 2009-03-01 20:09:05
    Od: a...@g...com

    On 1 Mar, 20:25, "byku" <m...@n...pl> wrote:

    > chodzi o to jakim materiałem zrobić to podbicie? Myśłałem o OSB co o tym
    > sądzicie? Na to OSB mógłbym położyć jakieś zewnętrzne plastikowe panele z
    > castoramy. Chodzi o to czy OSB może być na zewnątrz?

    Ludzie robia podbitke z OSB + tynk i sie trzyma, wiec wnioskuje, ze
    OSB moze byc w *tym miejscu* - tam w koncu nie powinna sie zbierac
    zadna woda, deszcz tez tam nie dociera :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-03-01 20:10:57
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

> [...]
    > sądzicie? Na to OSB mógłbym położyć jakieś zewnętrzne plastikowe panele z
    > castoramy. Chodzi o to czy OSB może być na zewnątrz?

    Moze byc bez problemu ale to kosztowne jest co chcesz zrobic. Plyta OSB to
    zbyt "drogi" podklad. Ja mam z plyt OSB podbitke ale pozniej ta plyta byla
    tynkowana.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 5. Data: 2009-03-01 22:00:56
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    Użytkownik "II ?

    > Moze byc bez problemu ale to kosztowne jest co chcesz zrobic. Plyta OSB to
    > zbyt "drogi" podklad. Ja mam z plyt OSB podbitke ale pozniej ta plyta byla
    > tynkowana.

    Myślisz, że dałbym radę samemu to otynkować? Jestem początkujący, dom
    odziedziczyłem po kimś i sam wszystko próbuje przy nim robić żeby nie było
    dużych kosztów :-) Rozumiem, że są jakieś tynki w castoramie zewnętrzne,
    starczy taki tynk rozrobić z wodą nałożyć jakimś wałkiem i dziękujemy jest
    gites?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 6. Data: 2009-03-02 00:02:14
    Od: a...@g...com

    On 1 Mar, 23:00, "byku" <m...@n...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > starczy taki tynk rozrobić z wodą nałożyć jakimś wałkiem i dziękujemy jest

    Tynk to niestety nie farba :) Wymieszac z woda w wiaderku, nalozyc
    paca stalowa i zatrzec paca plastikowa.. To tak w duzym skrocie.. Ale
    IMHO to wczesniej bedzie trzeba jeszcze polozyc jakas inna warstwe, bo
    tynk na gole OSB sie chyba nie chwyci tak latwo.. Nie wiem - nie mam
    zadnego doswiadczenia w obrobce OSB :) Ja mam w planach robic podbitke
    z takiej plyty: http://www.knaufinsulation.pl/pl/products/heraklith-
    bm
    - tego sie tynk trzyma bezproblemowo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-03-02 08:36:20
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 1 Mar, 23:00, "byku" <m...@n...pl> wrote:
    [...]
> [...]

    tynk na gole OSB sie chyba nie chwyci tak latwo.. Nie wiem - nie mam
    zadnego doswiadczenia w obrobce OSB :) Ja mam w planach robic podbitke

    scream dopiero co pisal...
    gruntujesz OSB spezialhaftgrund i mozesz nawet plytki polozyc...
    ale w tym wypadku to jednak "na102" ma recje, tak bedzie najlatwiej i
    najtaniej
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl