    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrodzenie z siatki zgrzewanej
    Date: Mon, 12 Apr 2010 09:42:53 +0000 (UTC)

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

    > Jou meny :)
    >
    > Co sadzicie o ogrodzeniu z siatki zgrzewanej, zamiast standardowej
    > siatki plecionej ? Jakie wady i zalety ?
    >
    > Mysle o siatce tego typu:
    >
    > http://sklep-dirox.pl/_var/gfx/2c42623d403befe16dba1
    b06f9d74a12.jpg

    > Koszt jest b. podobny, a montaz na pozor troche latwiejszy. Siatka z
    > drutu 2,5mm, ocynk + powleczona pvc. Oczka 5 x 10cm. Nie wiem tylko co
    > w przypadku uszkodzenia / przeciecia - polaczyc sie raczej nie da,
    > wiec trzebaby poprostu cale "przeslo" od slupka do slupka wymienic :
    > Czy ta siatke tez sie naciaga? (niektorzy sprzedawcy mowia, ze
    > delikatnie trzeba, inni ze nie).
    Nie naciąga się tak jak zwykłej plecionej ale trzeba ją po prostu mocować do
    słupków tak, żeby była napięta na całej długości.

    > Czy taka siatka jest porownywalna (jezeli chodzi o wytrzymalosc) do
    > dobrze naciagnietej siatki plecionej ?

    To zależy przed czym ma chronić. Przed psami trochę bardziej jest wytrzymała
    siatka zgrzewana, przed wandalami raczej mniej. Jak taki gagatek zacznie
    wchodzić na siatkę zgrzewaną to ci ją pooobrywa i tego się nijak nie da
    naprawić, na zwykłą siatkę też wejdzie ale jej nie zniszczy tak szybko bo jest
    zdecydowanie bardziej elastyczna.
    Jak chcesz mieć zaporę przed wandalami to nawet panele nie są zbyt wielką
    ochroną a płot betonowy też raczej nie stanowi wielkiego problemu.
    W kolejności odporności na wandali - siatka zgrzewana, siatka pleciona, panele
    ogrodzeniowe, długo długo nic a później są specjalne panele montowane np. w
    więzieniach, przez które przejść się nie da.

    > Jezeli ktos ma - napiszcie prosze jakie sa Wasze odczucia. Czy przez
    > taka siatke (wysokosci 1,8 lub 2m) da sie latwo przeskoczyc ? Nie wiem
    > na co sie zdecydowac. Mam 300mb do ogrodzenia od strony laki / lasu
    > ale siatka moze byc narazona na mlodych wandali (dla nich nawet
    > betonowy plot nie bedzie pewnie problemem..). Aha - teren mam dosc bym
    > powiedzial trudny, bo "gory doliny". Co bedzie latwiesze w montazu ?
    > Caly potrzebny sprzet mam - lacznie z niwelatorem optycznym i
    > spalinowa wiertnica do gleby ;)
    > pozdr.

    Łatwiejsze w montażu dla lajkonika będzie na pewno sitka zgrzewana ale i
    zwykła siatka zbyt wielkiego problemu nie stanowi.