  • 61. Data: 2011-11-10 17:16:35
    Temat: Re: ogromny sukces rządu Tuska!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 17:33, janusz_kk1 pisze:

    > Noo tak prawie :) zauważ że na tym zgniłym zachodzie nikt ztybylców się nie
    > weźmie za pracę poniżej x euro/h a u nas zawsze się desperat znajdzie.
    > Dl;atego pracoawcy dyktują warunki i dlatego że cię zacytuję
    > "Za to pełno takich, co zasuwają po 12 godzin z klapkami na oczach, bo
    > ich szefostwo redukcjami straszy."

    Tubylcy nie biorą się za nisko płatną robotę, bo bardziej im się opłaca
    ciągnąć dolę. U nas też taka granica istnieje, tylko nieco niżej.

    To po pierwsze.

    Po drugie zawsze się znajdzie jakaś siła robocza z importu z
    biedniejszego kraju.

    Po trzecie po likwidacji doli (czyli program JKM) krajowcy będą musieli
    pracować za grosze lub ginąć z głodu.

    Programy socjalne i np. płace minimalne zmuszają pracodawców do dawania
    lepszych warunków i ratują tych, co mają problem ze znalezieniem pracy z
    przyczyn obiektywnych. Z drugiej strony zniechęcają obiboków do pracy. Z
    trzeciej strony obiboki i tak pracują nieefektywnie ;)

    Tak na marginesie: ja byłbym mniej-więcej tak samo pracowity nawet
    jakbym miał gwarantowaną dolę w wysokości moich aktualnych dochodów.
    Jedyna różnica jest taka, że byłbym odważniejszy w zakresie wypróbowania
    się w różnych miejscach i dziedzinach, choć i tak jestem stosunkowo
    radykalny ;) Ale duża część populacji chętne leżałaby brzuchem do góry.

    Przypominam, że ledwie 100 lat temu (choć i tak były już to czasy
    rewolucji przemysłowej) ogromna część polskiej (i europejskiej)
    populacji pracowała na roli i w fabrykach. W dzisiejszych czasach
    zapotrzebowanie na taką siłę roboczą jest stosunkowo małe, zwłaszcza
    biorąc pod uwagę patologiczne opieranie się na imporcie z Chin itepe.

    Jakie zajęcie znaleźć tym niepotrzebnym? Sektor rozrywki nieco pomógł,
    pojawiły się nowe zawody (informatyk, elektronik) ale to nadal za mało.

    Zlikwidujesz programy socjalne i ci ludzie będą głodować.

    Pozostawisz programy socjalne i ryzykujesz ich demoralizację (patrz:
    doliści z Ludowej Republiki Haven).

    Znaleźć im zatrudnienie w siłach zbrojnych? Ja bym się bał upychać
    rezerwę produkcyjną w wojsku. Biurokracja jest złem, ale niestety jest
    złem koniecznym przy obecnym rozwoju psycho-społecznym ludzi.

    Rozwój technologiczny grozi niestety coraz większym ograniczeniem
    zapotrzebowania na pracę ludzi... miernych (których jest, co wynika z
    czystej statystyki, większość). O ile nic się nie rypnie dojdzie w końcu
    do punktu w którym generalnie wszystkie podstawowe potrzeby życiowe będą
    dostępne dla każdego bez ograniczeń.

    Przy zachowaniu idealnej wizji świata wg. JKM będziemy mieli planetę
    Indiotów (patrz: "Dzienniki Gwiazdowe" Lema) bo bogaci kapitaliści będą
    właścicielami środków produkcji, a praca całej reszty społeczeństwa
    będzie w większości zbędna.

    Są pewne sygnały, że mamy szansę na wariant Chironian ("Voyage from
    Yesteryear" Hogana), ale póki co jedyny sposób na przetrwanie to
    unikanie radykalnego odchylenia w jedną czy drugą stronę. JKM jest
    niebezpiecznie radykalny, co gorsza jego radykalizm to radykalizm
    konserwatywny - powrót do mechanizmów z czasów zasadniczo wiktoriańskich.

  • 62. Data: 2011-11-10 20:36:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-10 15:24, Andrzej Lawa wrote:
    > Pięknie. Likwidujemy podatki i ubezpieczenia społeczne. A aktualnych
    > emerytów - do gazu?

    Nie przeszkadza Ci zupełnie, jak widzę, prawo działające wstecz.

    > brzmisz jak komunista

    Hehe.
    Ciągle pieprzysz jak rasowy czerwony a teraz mnie od komunistów?
    Jest Was dwóch czy jak?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 63. Data: 2011-11-10 20:52:19
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-10 15:21, Andrzej Lawa wrote:

    > Al Capone? ;->

    Akurat on działał w czasach które z wolnym rynkiem nie miały NIC
    wspólnego!!!
    To właśnie interwencjonizm państwa go wykreował!
    Bardzo dobry przykład! Dzięki.

    > No i stanowili błąd statystyczny lub przypadki wyjątkowych skurwieli,
    > bogacących się na wyzysku innych.

    Otóż to. To właśnie miałem na myśli.
    W socjalizmie statystycznie jest z tym o wiele gorzej.

    > A potem w drugą stronę. I tak historia oscyluje wokół stanu równowagi.

    No dokładnie. Ale nie oznacza to, że pasożytniczy socjalizm należy
    gloryfikować.

    > Ale to szczyt kapitalizmu, który tak kochasz.

    To jest kompletnie nielogiczne.
    To tak jakby powiedzieć, że szczytem dobroci jest zło.
    To są 2 sprzeczne rzeczy. Korporacjonizm i wolny rynek. Bo mówiąc
    kapitalizm mam na myśli (oczywiście i zawsze) gospodarkę wolnorynkową.

    > Swoją droga który okres masz na myśli?

    Okresy...
    Lata 50te ale też usa sprzed 1913 roku

    > Kwintesencja kapitalizmu - rządzi kapitał.

    Znów błędne uproszczenie.
    Pieniądze przekupują niezależnie od ustroju.
    Tyle, że w socjalizmie państwo jest rozbuchane i kontroluje wszystko.
    Stąd są niemal nieograniczone możliwości przekupstwa polityków na wielu
    polach. Obserwujemy to w PL jak na dłoni - afera za aferą.

    > Tylko to twoje światełko w tunelu to niestety nadjeżdżający pociąg.

    Pociąg widzą socjaliści i słusznie! On ma zmieść tych złodziei z
    powierzchni ziemii. Mam na myśli socjalistów cwanych bo są też Ci
    naiwni, jak np. Ty.

  • 64. Data: 2011-11-10 20:57:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-10 15:15, Andrzej Lawa wrote:
    > Skoro chcesz mieć totalnie wolny rynek, to po co ci państwo?

    Państwo jest niezbędne.
    Ma kilka fundamentalnych funkcji do wypełnienia. Szkoda,że dziś ich nie
    spełnia.

    > Sprawiedliwość to taka sama abstrakcja jak szczęście.

    I pewnie z chęcią byś zlikwidował sądownictwo. Jesteś skrajnym lewakiem
    a nawet anarchistą.
    No to chyba się nie dogadamy.

    > Dziecko drogie... Jak dorośniesz (o ile dorośniesz) to zrozumiesz, że
    > złapałeś się na puste frazesy kolejnego guru od rewolucji mającej
    > położyć kres wszelkim rewolucjom i dać ludziom szczęście i
    > sprawiedliwość.

    Oj tych guru jest więcej. Kilku z nich to nobliści. Jestem dumny, że mam
    takich guru.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 65. Data: 2011-11-10 21:05:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 21:57, quent pisze:

    > Państwo jest niezbędne.

    Bo?

    > Ma kilka fundamentalnych funkcji do wypełnienia.

    Np.?

    > Szkoda,że dziś ich nie spełnia.

    No właśnie - skoro wg. ciebie nie spełnia tych funkcji, które powinno
    spełniać, to po co ono? To trochę tak jakby trzymać totalnie skasowany
    samochód ;) Na nic się nie przydaje, a OC kosztuje.

    > I pewnie z chęcią byś zlikwidował sądownictwo.

    Obecne jest, delikatnie mówiąc, skorumpowane (w dużej mierze). Ale boję
    się, że

    > Jesteś skrajnym lewakiem a nawet anarchistą.
    > No to chyba się nie dogadamy.

    Trudno mi się dogadać z imbecylem, który sobie tworzy sobie jakieś
    wizje, przypisuje je mi, a potem z tymi wizjami "dyskutuje".

    Ja tam wolę myśleć samodzielnie.

  • 66. Data: 2011-11-10 21:11:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-10 22:05, Andrzej Lawa wrote:
    > Bo?

    Mam Ci mówić po co państwo?
    Nie kompromituj się.

    > Np.?

    j.w.

    > No właśnie - skoro wg. ciebie nie spełnia tych funkcji, które powinno
    > spełniać, to po co ono? To trochę tak jakby trzymać totalnie skasowany
    > samochód ;) Na nic się nie przydaje, a OC kosztuje.

    Nie totalnie skasowany a uszkodzony.
    Uszkodzone się naprawia.

    > Trudno mi się dogadać z imbecylem,

    Noi zaczyna się. Andrzej wyjmuje swoją tajną broń. Po wyrzyganiu steku
    bzdur zaczynają się bluzgi.

    > Ja tam wolę myśleć samodzielnie.

    I to się chwali. Szkoda tylko, że skutki są mizerne.

  • 67. Data: 2011-11-10 21:16:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 21:52, quent pisze:

    > Akurat on działał w czasach które z wolnym rynkiem nie miały NIC
    > wspólnego!!!
    > To właśnie interwencjonizm państwa go wykreował!
    > Bardzo dobry przykład! Dzięki.

    Widzisz, czyli państwo mocno interweniujące też sprzyja bogaceniu się.

    > Otóż to. To właśnie miałem na myśli.
    > W socjalizmie statystycznie jest z tym o wiele gorzej.

    Ależ nie. Jest dokładnie tak samo, tylko wymaga innego podejścia.

    > No dokładnie. Ale nie oznacza to, że pasożytniczy socjalizm należy
    > gloryfikować.

    A kto gloryfikuje? Bo na pewno nie ja.

    > To jest kompletnie nielogiczne.
    > To tak jakby powiedzieć, że szczytem dobroci jest zło.

    ROTFL

    > To są 2 sprzeczne rzeczy. Korporacjonizm i wolny rynek. Bo mówiąc
    > kapitalizm mam na myśli (oczywiście i zawsze) gospodarkę wolnorynkową.

    Tylko jeśli masz kapitalizm bez żadnej kontroli, to jak zapobiegniesz
    tworzeniu się takich patologii, hmm?

    > Okresy...
    > Lata 50te ale też usa sprzed 1913 roku

    Lata 1950-te...Czyli okres m.in. odcinania kuponów ze sprzedaży broni w
    WW2?

    > Znów błędne uproszczenie.
    > Pieniądze przekupują niezależnie od ustroju.

    Mmmm... niekoniecznie. Za złotówki ciężko było "za komuny" kogokolwiek
    przekupić do czegoś poważniejszego. W pewnych okresach już kartki były
    lepszym argumentem ;)

    > Tyle, że w socjalizmie państwo jest rozbuchane i kontroluje wszystko.
    > Stąd są niemal nieograniczone możliwości przekupstwa polityków na wielu
    > polach. Obserwujemy to w PL jak na dłoni - afera za aferą.

    No niestety. Ty zaś chcesz rozbuchanych kapitalistów, którzy kontrolują
    wszystko. Generalnie wyjdzie na to samo, tylko po drodze będzie
    rozpierducha.

    > Pociąg widzą socjaliści i słusznie! On ma zmieść tych złodziei z
    > powierzchni ziemii.

    Ach, ten ogień świętego gniewu na wyzyskiwaczy i niesprawiedliwość
    społeczną... Parę dekad temu dokładnie takim samym ogniem płonęli
    fundamentaliści spod czerwonej flagi... I tak samo jak ty byli
    przekonani o swojej słuszności.

    A wyszło jak wyszło.

    > Mam na myśli socjalistów cwanych bo są też Ci
    > naiwni, jak np. Ty.

    Ty masz poważne problemy z czytaniem ze zrozumieniem... Zapakowałeś
    sobie swoją biedną łepetynkę Wyznaniem Wiary Prawdziwego Kapitalisty i
    gdy tylko ktoś nie potakuje gorliwie - ty nawet nie czytasz, co ten ktoś
    pisze..

  • 68. Data: 2011-11-10 21:19:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 21:36, quent pisze:

    > Nie przeszkadza Ci zupełnie, jak widzę, prawo działające wstecz.

    Odpowiedz na moje pytanie. Co zrobisz z emerytami otrzymującymi
    ZUSowskie emerytury? Wybijesz?

    > Hehe.
    > Ciągle pieprzysz jak rasowy czerwony a teraz mnie od komunistów?
    > Jest Was dwóch czy jak?

    Dziecko, po prostu jesteś zbyt głupiutki by dostrzec konsekwencje twojej
    religii, której JKM jest prorokiem...

  • 69. Data: 2011-11-10 21:25:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-10 22:19, Andrzej Lawa wrote:
    > Odpowiedz na moje pytanie. Co zrobisz z emerytami otrzymującymi
    > ZUSowskie emerytury? Wybijesz?

    Prawo nie może działać wstecz! Tymludziom trzeba płacić, pracowali na to
    całe życie.
    Pieniądze na ten cel pochodzić powinny głównie z prywatyzacji.

    > Dziecko, po prostu jesteś zbyt głupiutki by dostrzec konsekwencje twojej
    > religii, której JKM jest prorokiem...

    Może lepiej wyłącz to swoje "samodzielne myślenie".
    Piszę o rzeczach, które już gdzieś zdały egzamin.
    Ale to już było.
    Pewnie nie doczytałeś znów.

  • 70. Data: 2011-11-10 21:27:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 22:11, quent pisze:

    > Mam Ci mówić po co państwo?
    > Nie kompromituj się.

    Dlaczego unikasz odpowiedzi?

    > j.w.

    Chcę wiedzieć, jakie są te funkcje wg. ciebie. Dlaczego unikasz
    odpowiedzi? Sam nie wiesz?

    > Nie totalnie skasowany a uszkodzony.
    > Uszkodzone się naprawia.

    Ty nie chcesz naprawiać - ty chcesz wywalić i wstawić inny.

    > Noi zaczyna się. Andrzej wyjmuje swoją tajną broń. Po wyrzyganiu steku
    > bzdur zaczynają się bluzgi.

    Bluzgi? A kto mnie od czerwonych, lewaków, anarchistów wyzywał i
    generalnie od czci i wiary odsądzał?

    "Belka w oku" coś ci mówi? (i nie, nie mam na myśli pewnego polityka)