  • 101. Data: 2010-11-04 05:59:58
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Igus' wrote:

    > Da się jak się dowiemy jak duża podłogówka, jak duży dom. Jaka
    > technologia, czym ogrzewa i masę tego typu szczegółów.
    >
    > Grupy usnet właśnie to mają do siebie, że lubimy tu pseudoakademickie
    > dyskusje :o)
    > Jak chce pytający konkret to do instalatora, a nie na grupę :o)

    no pan Franek mu powe to co wi... :)

  • 102. Data: 2010-11-04 18:40:36
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Nie pozostaje mi nic innego, jak po raz kolejny przypomnieć pytanie
    > otwierające wątek: czy jest sens kłaść drewno na podłogówkę? Dla mnie to
    > zagadnienie można rozbić na dwa:
    > 1. czy taki układ jest ekonomiczny (nie będzie nadmiernych strat ciepła)?
    > 2. czy taki układ jest skuteczny (potrafi ogrzać pomieszczenie)?

    Zerknij do instrukcji technicznych projektowania ogrzewania podłogowego
    zamieszczonych na stronach producentów systemów PEX. Znajdziesz tam bezpośrednią
    odpowiedź na drugie pytanie oraz pośrednie na pierwsze (dowiesz się o ile musi
    wzrosnąć temperatura płyty a z tego wyliczysz sobie wzrost kosztów dla pokrycia strat
    energii).