  • 71. Data: 2010-11-01 16:15:36
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-31 21:20, M pisze:

    > W uproszczeniu wygląda to tak:
    > Moc grzejnika podłogowego zależy od temperatury powierzchni i
    > temperatury powietrza oraz wielkości samej powierzchni (ta jest stała).
    > Uzyskanie tej temperatury jest łatwiejsze w przypadku wierzchnich warstw
    > o wysokim współczynniku przewodnictwa (wystarczy wtedy niższa
    > temperatura wody). Natomiast straty ciepła (przekaz ciepła w dół) zależy
    > od temperatury - im wyższa, tym większe straty.
    OK, ja tylko ze swojej strony mogę dodać, że uniknięcie tej wysokiej
    temperatury (lepiej unikać bo drewno się może rozsychać) można
    zwiększając gęstość rurek.

    > Dlatego przy podłogach drewnianych (mniejsze przewodnictwo niż cienki
    > gres lub kamień) należy odpowiednio zwiększyć warstwę izolacji na dole
    > lub liczyć się z większymi stratami. Tyle jakościowo. Ilościowo trzeba
    > to przeliczyć w jakimś programie (który oparty jest na prostym modelu).
    Też OK.

    I rozumiem, że żadnych innych strat już nie będzie ?

    To jeśli mi wolno, teraz moje rozumowanie.
    Zakładam model uproszczony tj tych innych strat w ogóle nie ma (ja mam
    powrót ciepłej wody, rurki powrotu są izolowane, a pomimo wszystko jak
    pompa powrotu działa to woda w zasobniku stygnie szybciej).
    Ile by nie dać styropianu to straty zawsze będą.
    Dajemy dużo styro bo budujemy podłogówkę z drewnianą podłogą.
    Czyli mamy działającą podłogówkę pod drewnianą klepką
    Ta podłogówka zużyje ileś tam gazu na tydzień.
    Jeśli teraz zerwę tę klepkę i położę na tej samej podłodze gres to dla
    mnie oczywiste jest, że w takim samych tygodniu ilość gazu zużytego do
    ogrzania będzie mniejsza.

    Jeśli nie uwzględnimy tych innych strat to choćby z powodu tych strat
    przez styro (btw moja podłogówka ma dylatację do ściany 1cm, a biorąc
    pod uwagę, że ściana przewodzi ciepło na zewnątrz, to tu też strata jest).

    Jeśli Was nie przekonałem to trudno.

    Pozdrawiam
    Igus'

  • 72. Data: 2010-11-01 16:20:24
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-31 20:13, Marek Dyjor pisze:

    > te wszystkie straty w ostatecznym rozrachunku podgrzewają dom.
    >
    > straty to by były jakbyś miał kotłownie w komórce za chałupą a rury szły
    > przez zimną piwnicę.

    A jak masz zolowaną podłogówkę od ściany zewnętrznej ? Ja mam dystans
    1cm styro.

    Ja nie twierdzę, że te straty po drodze to jakaś masakra będzie.
    Ale będzie i jeśli zerwiesz drewno i w jego miejsce położysz gres to
    będzie mniejsze zużycie.

    Nie neguję, że drewno jest ładne na podłodze itp. Staram się patrzeć
    obiektywnie. Będzie większa strata, a czy to dla kogoś jest problem, czy
    nie ?
    Subiektywne.

    Pozdrawiam
    Igus'

  • 73. Data: 2010-11-01 16:23:15
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 17:06, ŁC pisze:

    > Otóż to - pseudoakademickie dysputy, jak zazwyczaj w tego typu wątkach,
    > biorą górę nad rozsądkiem.
    > Niech więc ktoś poda popartą więcej niż "bo tak" wartość - np. o ile
    > większe procentowo koszty ogrzewania czekają twórcę wątku przy położeniu
    > na podłodze drewna zamiast ceramiki. Ktokolwiek?

    Da się jak się dowiemy jak duża podłogówka, jak duży dom. Jaka
    technologia, czym ogrzewa i masę tego typu szczegółów.

    Grupy usnet właśnie to mają do siebie, że lubimy tu pseudoakademickie
    dyskusje :o)
    Jak chce pytający konkret to do instalatora, a nie na grupę :o)

    BR
    Igus'

  • 74. Data: 2010-11-01 16:28:32
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 17:11, nacocito pisze:

    > Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > OK, Przekonałeś mnie. Przy najbliższym remoncie zrywam deski z mojej
    > podłogówki i kładę 3mm srebrną blachę. A co, żadnych strat. Nikt mnie
    > nie pobije :D

    :o)))))

    A co masz przeciw stratom ?
    Straty są fajne. :o)))

    Wiesz jakie samochody się najmniej nagrzewają na słońcu ? Białe.

    A pomimo tego nie wszyscy chcą je kupować.

    Pozdrawiam
    Igus'

  • 75. Data: 2010-11-01 17:38:05
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 17:15, Igus' pisze:

> [...]
    > zwiększając gęstość rurek.

    > Też OK.
    >
    > I rozumiem, że żadnych innych strat już nie będzie ?

    Zapewne będą - ale to raczej kolejny rząd. Np. na zasileniu i powrocie
    będzie wyższa temperatura - większe straty na doprowadzeniu (akurat z
    tego większość zostanie w domu).

> [...]
    > Jeśli teraz zerwę tę klepkę i położę na tej samej podłodze gres to dla
    > mnie oczywiste jest, że w takim samych tygodniu ilość gazu zużytego do

    Jeszcze raz. Jeśli planujesz podłogówkę pod drewnianą podłogą to musisz
    ją przeliczyć, żeby się nie zdziwić. W ramach przeliczeń będziesz miał
    też straty oraz zwiększone nakłady inwestycyjne (ściany wyższe o kilka
    cm, dodatkowy styropian, etc.). Tego nikt nie neguje.

    > Jeśli nie uwzględnimy tych innych strat to choćby z powodu tych strat
    > przez styro (btw moja podłogówka ma dylatację do ściany 1cm, a biorąc
    > pod uwagę, że ściana przewodzi ciepło na zewnątrz, to tu też strata jest).

    To sprawdź ile. Weź kamerę termowizyjną.

    > Jeśli Was nie przekonałem to trudno.

    Wyszedłeś z rozważań energetycznych (zasada zachowania energii) z
    których trudno jest wywieść tezę. I tylko tyle.

    M.

  • 76. Data: 2010-11-01 17:39:27
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > większe procentowo koszty ogrzewania czekają twórcę wątku przy położeniu
    > na podłodze drewna zamiast ceramiki. Ktokolwiek?

    To trzeba przeliczyć i każdy fachowiec za małe 2kPLN zrobi to od ręki.

    M.

  • 77. Data: 2010-11-01 17:44:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Wiesz jakie samochody się najmniej nagrzewają na słońcu ? Białe.
    Srebne :)

    > A pomimo tego nie wszyscy chcą je kupować.
    Najpopularniejsze są włąśnie srebne :) i też taki mam.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 78. Data: 2010-11-01 19:03:41
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ta grupa to ma przyszlosc. Wystarczu rzucic jeden ze sztandarowych
    tematow a dyskusja odzywa na calego. Najblizsze 10 lat pewne jak nic.
    Jak zaczynalem czytac grupe dokladnie te same problemy byly. Nic do
    przodu się nie posuwamy :) (no moze wiekiem)

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 79. Data: 2010-11-01 19:07:48
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 17:23:15 +0100, Igus' napisał(a):

    > Da się jak się dowiemy jak duża podłogówka, jak duży dom. Jaka
    > technologia, czym ogrzewa i masę tego typu szczegółów.

    Tralalala - czyli te wszystkie wcześniejsze wypowiedzi to takie
    brandzlowanie się wzorkami i teoriami, z których nic nie wynika :-P
    Człowiek pyta, dostaje odpowiedź, że "będzie więcej płacił" i pewnie od
    razu myśli o rachunkach wyższych o 30%. A te różnice są może na poziomie
    takim, który zniweluje dłuższe o kilka sekund otwarcie drzwi
    wejściowych.

    > Grupy usnet właśnie to mają do siebie, że lubimy tu pseudoakademickie
    > dyskusje :o)

    Na szczęście nie wszystkie ;-)

    --
    ŁC
    "A z pocałunkiem póki co zaczekamy" - powiedział piękny książę złażąc ze

  • 80. Data: 2010-11-01 19:44:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Nie neguję, że drewno jest ładne na podłodze itp. Staram się patrzeć
    > obiektywnie. Będzie większa strata, a czy to dla kogoś jest problem, czy

    Wow, nie udalo sie z wyliczeniami przekazywania energii, nie udaje sie ze
    styropianem pod posadzka i rurkami oddajacymi cieplo wewnatrz domu to teraz
    dylatacja jest problemem? :-DD
    Moze po prostu zweryfikuj poglady z tak radykalnej tezy na poczatku do tez
    bardziej obiektywnych. Ja dla przykladu mam 3cm dylatacje od scian bo taki
    styropian akurat mi zostal. Jak ktos chce to moze dac i 5cm co komu szkodzi?

    Pozdro.. TK