    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Date: Tue, 25 Sep 2012 18:29:58 +0200

    Witam,

    spotkałem się z hydraulikiem, podobno świetnym (i drogim). Rozmawialiśmy o
    ogrzewaniu podłogowym. Przyznam, że zaskoczył mnie w kilku sprawach.

    1. Hydraulik chce układać rurki ogrzewania na całości podłogi, również pod
    szafkami kuchennymi, pod wanną, prysznicem itd. Nie tak gęsto jak na
    otwartej podłodze, ale jednak trzeba dać rurki, bo w przeciwnym razie pojawi
    się tam grzyb, pleśń, wilgoć itp.
    2. W komin systemowy (Plewa Uni-las) chce włożyć rurę stalową lub plastikową
    fi60-80 do odprowadzania spalin z kotła gazowego kondensacyjnego. Sądziłem,
    że mój komin nie wymaga żadnych dodatkowych rur...
    3. W całości domu planuję podłogówkę, ale jednak dodatkowo chcę dać 4
    kaloryfery na cały dom (w tym dwa drabinkowe do łazienek). Mój hydraulik
    proponuje aby wszystkie kaloryfery zasilić wodą z podłogówki. Wtedy kocioł
    będzie pracował najwydajniej (na niskiej temperaturze).
    4. Garaż planowałem nieogrzewany (jest w bryle domu, ocieplenie z zewnątrz
    15cm styropianu), ale hydraulik twierdzi, że kaloryfer w garażu to
    konieczność, bo mróz na pewno wejdzie i uszkodzi rury. Rurę wodociągową
    która wchodzi do budynku mam tuż przy bramie garażowej.

    Co o tym sądzicie? Szczególnie mocno zastanawia mnie punkt 1.

    Pozdrawiam,
    BWP