  • 1. Data: 2011-06-30 09:51:18
    Temat: okap 60 czy 90 cm
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Mam salon z aneksem kuch. i zastawiam sie nad welkoscią okapu, chce
    zalomontowa Amice lub Akpo, taki z czarną szybą no i nie wiem, 60 wg mnie
    gubi sie troche miedzy gornymi szafkami, bo z prawej i lewej przy okapie
    beda szafki o wysokosci 50 cm, szerokosc 90 cm , a z kolei okap 90 cm taki
    dosc wielki wydaje sie:-)

    Moze sa jakies kryteria przy doborze okapu? Moc w 2 przypadkach jest taka
    sama i wynosi 650 m3/h

  • 2. Data: 2011-06-30 11:27:55
    Temat: Re: okap 60 czy 90 cm
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-30 11:51, LUKAS pisze:
> [...]
    > dosc wielki wydaje sie:-)
    >
    > Moze sa jakies kryteria przy doborze okapu? Moc w 2 przypadkach jest taka

    Okap powinien przede wszystkim pasować wizualnie do wielkości płyty na
    której gotujesz, do zabudowy... nie da się tak zdalnie poradzić nie
    wiedząc jak Twoja kuchnia wygląda.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2011-06-30 19:45:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moze sa jakies kryteria przy doborze okapu? Moc w 2 przypadkach jest taka
    > sama i wynosi 650 m3/h

    Quent w sumie juz odpowiedzial. Ja mam 90cm taki wyszacy pod katem na
    scianie i jest rowny szerokosci malo popularnym plytom o tej samej
    szerokosci. Jak dla mnie nie zamienilbym ani plyty ani okapu na mniejsze. Co
    do wydajnosci i samego okapu to o ile chcesz korzystac z tego to niestety
    podstawowym kryterium powinna byc glosnosc pracy, bo z maksymalnej
    wydajnosci na codzien sie nie korzysta a raczej z pierwszego biegu i tu
    wydajnosc jest najwazniejsza. Niestety zaleznosc jest taka, ze im cichszy
    tym drozszy, a duzy jeszcze drozszy. Tanie niestety sa ulomne pod tym
    wzgledem, a okap Amiki mojego kolegi mimo halasu odkurzacza nie ciagnie nic.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-07-01 08:25:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Moze sa jakies kryteria przy doborze okapu? Moc w 2 przypadkach jest taka
    > sama i wynosi 650 m3/h

    Okap powinien być większy niż płyta grzewcza. Jeśli więc masz kuchnię
    50cm to okap minimum 60cm , jeśli masz kuchenkę 60cm to okap 90cm ...

    Okap MUSI być większy niż kuchenka. On nie ma ładnie wyglądać a dobrze
    zbierać parę ...

    Ja do płyty 60cm kupiłem okap 90cm.