  • 1. Data: 2011-06-30 09:27:50
    Temat: chudziak na wysokim fundamencie
    Od: quent <x...@x...com>

    Sytuacja na dziś jest taka, że ściany fundamentowe mają 2m wysokości i
    został zrobiony na nich wieniec. Będą zasypane zagęszczonym piachem.
    Zastanawia mnie czy przy takiej ilości piachu nie istnieje większe
    prawdopodobieństwo osiadania chudziaka. W końcu nie wiem czy na 100%
    dobrze mi ten piach zagęszczą.

    Chcę teraz zalewając chudziak na stanie zero wtopić siatkę zbrojącą w
    arkuszach 2x1m.

    Czy to może stanowić jakieś dodatkowe zabezpieczenie?
    Czy to jest wg Was dobry pomysł??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-06-30 10:36:23
    Temat: Re: chudziak na wysokim fundamencie
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.06.2011 11:27, quent pisze:
> [...]
    > arkuszach 2x1m.
    >
    > Czy to może stanowić jakieś dodatkowe zabezpieczenie?

    Masz 2 metrowe ściany fundamentowe i świadomie rezygnujesz z piwnicy?
    Na jakim poziomie masz wodę gruntową? Ile Cie wyniesie zasypanie tego
    piaskiem? A ile zrobienie normalnego stropu + schodów?

  • 3. Data: 2011-06-30 10:38:59
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-30 12:36, Albercik pisze:

    Nie chcę mieć piwnicy - tej opcji w ogóle nie biorę pod uwagę

  • 4. Data: 2011-06-30 20:14:27
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    W dniu 2011-06-30 11:27, quent pisze:
    > Sytuacja na dziś jest taka, że ściany fundamentowe mają 2m

    U mnie mają +/- metr i dzisiaj przywieźli 175 ton piasku to u ciebie
    bedziesz musial kupic kawałek zwirowni...

  • 5. Data: 2011-06-30 20:23:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-30 22:14, ark_fx wrote:

    > U mnie mają +/- metr i dzisiaj przywieźli 175 ton piasku to u ciebie
    > bedziesz musial kupic kawałek zwirowni...

    juz kupione wszystko

  • 6. Data: 2011-06-30 20:32:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Zastanawia mnie czy przy takiej ilości piachu nie istnieje większe
    > prawdopodobieństwo osiadania chudziaka. W końcu nie wiem czy na 100%

    zapowiedz ze zrobisz badanie zageszczenia gruntu i nie odbierzesz jak bedzie źle. Ile
    ma być ustal z kierbudem.

    > Chcę teraz zalewając chudziak na stanie zero wtopić siatkę zbrojącą w
    > arkuszach 2x1m.

    ja zatopiłem te duze 2x5m fi6. I tak mam ryse w jednym miejscu, a warstwami
    zagęszczałem osobiście :)

  • 7. Data: 2011-07-01 05:01:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > bedzie źle. Ile ma być ustal z kierbudem.

    > ja zatopiłem te duze 2x5m fi6. I tak mam ryse w jednym miejscu, a

    dokładnie tak samo, po roku troszeczkę siadło co widać na ściankach
    działowych.

  • 8. Data: 2011-07-01 05:45:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > ja zatopiłem te duze 2x5m fi6. I tak mam ryse w jednym miejscu, a
    warstwami zagęszczałem osobiście :)

    Ja nie dawałem żadnych siatek do chudziaka i nic mi nie popękało.
    Fundament zasypywałem żwirem rzecznym i pozwoliłem mu trochę osiąść
    przed zalaniem.
    Na chudziak dałem B15, bo w betoniarni słabszego nie mieli :-).
    Po zimie widziałem, że osiadł może o 1 cm na calej powierzchni - nie był
    związany ze ścianami fundamentowymi, więc się nic nie stało. Potem
    przyszły wylewki i już jest ok :-).

    pozdr

  • 9. Data: 2011-07-01 06:01:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-01 07:45, robercik-us pisze:
    > nie był
    > związany ze ścianami fundamentowymi, więc się nic nie stało.

    No właśnie, lepiej aby był połączony ze ścianami czy oddylatowany?

  • 10. Data: 2011-07-01 06:30:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-30 22:32, Budyń pisze:
    > ja zatopiłem te duze 2x5m fi6. I tak mam ryse w jednym miejscu, a warstwami
    zagęszczałem osobiście :)

    Rysa może powstać wskutek złej pielęgnacji wiążącego betonu albo
    naprężeń w połączeniach mat zbrojenia.

    Po jakim czasie powstała Ci ta rysa?