  • 1. Data: 2011-05-25 09:02:33
    Temat: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Cięzko się domyka, trzeba by przesmarować
    kupiłem jakis olej do zawiasow, taki mi polecili ale efekt
    slaby, wcześniej zauwazylem ze na oknach byl jakis jasny smar
    tam gdzie troszke go bylo.
    do roku po zakupie bylo super pozniej coraz gorzej, czy taki zabieg często
    powtarzacie?

    czym wy przesmarowujecie okna? Olej maszynowy z castoramy (niby do zawiasów)
    wydaje sie byc po prostu za rzadki.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-25 11:57:55
    Temat: Re: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Cięzko się domyka, trzeba by przesmarować

    wd40

  • 3. Data: 2011-05-25 13:05:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > wd40

    WD40 to nie smar. To się doskonale nadaje do mycia ze starych smarów,
    odrdzewiania, odkręcania zapieczonych śrub...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-05-25 13:45:16
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 25-05-2011 o 15:05:30 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > WD40 to nie smar. To się doskonale nadaje do mycia ze starych smarów,
    > odrdzewiania, odkręcania zapieczonych śrub...

    Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-05-25 14:38:38
    Od: ogórek <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-25 15:45, Shaman pisze:

    > Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.

    "nasmaruj" sobie tym wkładkę w samochodzie dokładnie i pojeździj ze dwa lata

  • 6. Data: 2011-05-25 15:33:22
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-25 16:38, ogórek pisze:

    > "nasmaruj" sobie tym wkładkę w samochodzie dokładnie i pojeździj ze dwa
    > lata

    Jeździsz na oknach? Chodzi o przesmarowanie okuć w oknach.

    http://www.urzedowski.pl/?p=/pl/1produkty/01okna/ju6
    8/menu/6/index

    Tutaj wskazują WD 40 jako rekomendowany środek.

    M.

  • 7. Data: 2011-05-25 20:10:15
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    > Cięzko się domyka, trzeba by przesmarować????

    a może wystarczy wyregulować okucia, może profil "obwisł"

    pzdr

  • 8. Data: 2011-05-25 20:15:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:

    > Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.

    Kiedyś widziałem w sieci badania tego preparatu, a właściwie jego właściwości
    smarujących. Ktoś zbudował mechanizm, o ile pamiętam z łożyskiem ślizgowym, i
    "smarował" go WD-40. Nic to nie dało. Łożysko zatarło się błyskawicznie.
    Po "odparowaniu frakcji lotnej" jak to nazwałeś, zostaje płyn o konsystencji
    ropy naftowej, piwnym kolorze, który moim zdaniem, ma więcej właściwości
    rozpuszczających niż smarujących. Można sobie tym wręcz ręce umyć.
    Jeśli producent okien zaleca WD-40 do konserwacji, to prawdopodobnie konserwować
    tym można. Ale wg mnie, nie można tego nazwać "smarowaniem".

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-05-26 11:46:48
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 25-05-2011 o 22:15:27 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jeśli producent okien zaleca WD-40 do konserwacji, to prawdopodobnie
    > konserwować tym można. Ale wg mnie, nie można tego nazwać "smarowaniem".

    Ja nie stosuję WD40 do smarowania, zresztą jeszcze niedawno uważałem
    dokładnie to samo co Ty, że ten środek "smaruje" jedynie pozornie - przez
    rozpuszczenie i rozprowadzenie już istniejącego, zaschniętego lub
    wypartego smaru.. Ale pewnego dnia natknąłem się na wpis w Wikipedii i
    trochę się zdziwiłem - cyt: "Składnikiem o długotrwałym działaniu jest
    nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając
    smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny
    węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być
    używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu.
    Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał
    napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla)
    zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez
    dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.
    Właściwości te sprawiają, że produkt ten ma zarówno zastosowania domowe
    jak i komercyjne. Są to głównie: smarowanie i rozluźnianie połączeń i
    zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz
    zapobieganie rdzy. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci."

    Więcej na: http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40

    Sam nie wiem co o tym sądzić. Wkładka w drzwiach typu Yeti psiknięta WD40
    ładnie chodzi już z 8-9 lat...

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-05-26 11:48:37
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 25-05-2011 o 16:38:38 ogórek <j...@w...pl> napisał(a):

    > "nasmaruj" sobie tym wkładkę w samochodzie dokładnie i pojeździj ze dwa
    > lata

    I co się wtedy stanie? (nie używam kluczyka - mam centralny zamek)

    --
    PZDR
    Shaman