  • 1. Data: 2011-05-24 14:39:12
    Temat: Przedplatowy licznik energii elektrycznej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Dowiedziałem się dzisiaj od pana z energetyki, że istnieje możliwość
    zainstalowania licznika przedpłatowego - odpadają wtedy koszty obsługi
    odczytów i wysyłania rachunków...

    Dostałem kilka dni temu rachunek za ok 2 miesiące i...
    No trochę przeginają z tym pierdylionem jakichś zagadkowych opłat.
    Całość energii zużytej - 767 kWh, do zapłaty - 572 złote.
    Po podzieleniu tego - jedno przez drugie :-) - wychodzi mi, że 1 kWh
    kosztuje mnie coś ok 0,74 gr. Czy zna ktoś ceny energii przedpłacanej w
    ZE Enion? Jakoś nie mogę się doszukać takich informacji... już całkiem
    mi chyba na oczy pada...

    Może ktoś ma jakieś faktyczne doświadczenia z takim czymś jak... licznik
    przedpłatowy?
    Wolałbym przedpłacać, a w efekcie ponosić mniejsze koszty.

    pozdr
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-05-24 14:47:02
    Temat: Re: Przedplatowy licznik energii elektrycznej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Aaa... zapomniałem.
    Moja taryfa to C11. Czy jak przekształcę toto na słynną G11, to te
    opłaty mają szansę spaść?

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-24 15:44:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-24 16:39, robercik-us wrote:
> [...]
    > kosztuje mnie coś ok 0,74 gr. Czy zna ktoś ceny energii przedpłacanej w
    > ZE Enion? Jakoś nie mogę się doszukać takich informacji... już całkiem

    http://www.enion.pl/pl

    Na dole strony, w sekcji stawki opłat, masz dokumenty dotyczące cen
    zarówno dla gospodarstw domowych jak i dla firm.

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-05-24 20:31:36
    Temat: Re: Przedpłatowy licznik energii elektrycznej
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "robercik-us" napisał w wiadomości grup

    >Może ktoś ma jakieś faktyczne doświadczenia z takim czymś jak... licznik
    >przedpłatowy?
    >Wolałbym przedpłacać, a w efekcie ponosić mniejsze koszty.

    Ja ma w mieszkaniu które wynajmuje. koszty energii dokładnie takie same
    tylko odpada problem ze mi lokatorzy ew. długów narobią

  • 5. Data: 2011-05-25 07:26:41
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

> [...]
    > przedpłatowy?
    > Wolałbym przedpłacać, a w efekcie ponosić mniejsze koszty.

    Witam!

    Ostatnio znajomy z firmy w jednym z swoich mieszkan zamontował przedpłatowy,
    pojechaliśmy razem do EnergiPro i kupił za 200zł kwit, dostal 364kW Sam się
    bardzo zdziwiłem
    bo u mnie w abonamencie wychodzi znacznie drożej,
    ale pytając w boku, stwierdzieli ze będzie tak samo, bo w przedpłatowym też
    są opłąty przesyłowe, a jednak wyszło taniej.

    Dojechalismy do mieszkania, wbiliśmy kod i u kazało się 364kW na liczniku.

    teraz uzupełnił osbie za 4k i ma spokoj na dlugie lata :)

    Po porostu juz mial dosyc rachunkow po 1000zł wyrownawczych
    za mieszkanie, w ktorym nie mieszkał, gdzie to podczas remontow grzali sobie
    robotnicy farelkami :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-05-25 07:35:22
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    > Aaa... zapomniałem.
    > Moja taryfa to C11. Czy jak przekształcę toto na słynną G11, to te opłaty
    > mają szansę spaść?

    Ja właśnie dziś zmieniłem na G11 z C11
    w warunkach wymagali odbioru budynku, ale nikt nie zapytał
    pokazalem protokol i akt notarialny i podpisalem dziś nową umowę

    Pani mnie ponformowała, ze teraz będę płacił znacznie mniej
    sam abonament o 50zł mnie i za każdy kW o klilka groszy mniej.

    zadeklarowałem kwotę miesięczną, mają przyjechać odczytać licznik i tyle

    szkoda, ze wcześniej tego nie załatwiłem, tak więc zamist przepłacać to
    szoruj do zakładu zmieniać taryfę jak masz protokol odbioru, jak nie to rob
    bo szkoda ich karmin.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-05-25 09:00:29
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 24 Maj, 17:44, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > http://www.enion.pl/pl
    >
    > Na dole strony, w sekcji stawki opłat, masz dokumenty dotyczące cen
    > zarówno dla gospodarstw domowych jak i dla firm.

    A to ciekawe - bratu buraki z enionu twierdza, ze im sie nie oplaca
    zakladac nowych - ma zreszta taki w odziedziczonym po ciotce domu i
    poki co nie przepisuje go na siebie, bo twierdza, ze wtedy zalozyliby
    mu zwykly.

    mucher

  • 8. Data: 2011-05-25 10:29:02
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-05-25 09:26, ATA pisze:

> [...]
    >
    > Po porostu juz mial dosyc rachunkow po 1000zł wyrownawczych
    > za mieszkanie, w ktorym nie mieszkał, gdzie to podczas remontow grzali sobie

    A jak teraz robotnicy włączą farelkę to co? Licznik będzie wiedział że
    te 4 tys. to ma być tylko na oświetlenie i telewizor? Czy jak ktoś
    zapłaci 1000zł a przy stanie 500zł wypadnie remont, to Enion nadpłaconą
    kasę na wniosek abonenta zwróci?
    Pytam, bo rozumiem że można płacić tylko po 100zł z góry, ale nie wiem
    czy to wygodne (pewnie nie, skoro ktoś jednak płaci 4k) a przed
    "zjedzeniem" tej kasy licznik nie zabezpieczy.
    I jeszcze jedno: znam osobę której licznik "zwariował" i nabił 2,5 x
    tyle co w analogicznym okresie na przestrzeni ostatnich kilku lat. I do
    zakładu energetycznego pisała odwołania, miała opłaty rozkładane na raty
    itp. Nie wiem, ale sądzę, że jakby te 4k zł przepadło w tydzień, to już
    by ZE olał sprawę - "było, nie ma, płaćcie od nowa". Ja tę firmę znam z
    jednego - chętnie zmienią zasady bez podpisywania umów i aneksów (vide
    zmiana okresu rozliczeniowego z "z dołu na 2 miesiące" na "z góry,
    prognozowane, na pół roku" przy prognozie 1,5x to co do tej pory było)
    ale bardzo niechętnie rozpatrują reklamacje. Sąsiada skasowali za
    "zerwanie plomby co może wskazywać na kradzież energii". Tylko że plomby
    miał trzy - dwie nienaruszone a tę trzecią mógł chociażby inkasent
    zerwać. Nie wiadomo kto zawinił, wiadomo, że nie było ingerencji w
    licznik (w końcu dwie plomby nienaruszone) ale ZE wie swoje.

  • 9. Data: 2011-05-25 11:26:49
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    > A jak teraz robotnicy włączą farelkę to co?

    juz nie i nie będzie robotnikow, mieszkanie wyremontowane

> [...]
    > to wygodne (pewnie nie, skoro ktoś jednak płaci 4k) a przed "zjedzeniem"

    mozna uzupełnić na dowolną kwotę ale to tyczy się może naszego rejonu
    Energia pro

  • 10. Data: 2011-05-25 11:37:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ATA" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > juz nie i nie będzie robotnikow, mieszkanie wyremontowane
    >
    > Licznik będzie wiedział że
    >
    > mozna uzupełnić na dowolną kwotę ale to tyczy się może naszego rejonu
    > Energia pro

    Bo top jest tak że jak np w styczniu 2011 roku wykupił energi za 4tys zł i
    wbił to w licznik to zostały pobrane opłaty stałe za styczeń(przesyłowa
    itp)i reszta kwoty została przeliczona na kilowaty. I teraz gościu może
    zuzyć prądu za ok 4tys. i np nie doładowywać licznika przez 3 lata. Jednka
    gdy np za 3 lata doładuje licznik to pobiora mu się zaległe opłaty
    przesyłowe itp za poprzednie miesiące.
    Zawsze pierwsze doładowanie w danym miesiącu to pobierane są opłaty stałe(u
    mnie np 4 zł rata za licznik bo opłate za licznik rozłozyli mi na raty).
    Dalsze doładowania w danym miesiącu to "czysta energia" Itd

    Krzysiek