  • 1. Data: 2011-05-24 16:17:24
    Temat: Wyrównanie podłogi betonowej - zaprawa czy klej?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Potrzebuję wyrównać pod panele podłogę, bo pianka nie daje rady.
    Budynek lata 70, podłoga betonowa, nierówna, górki i doliny, miejscami z
    centymetr spokojnie będzie.
    A że mam tego 25 + 15 metrów to chcę tanio. .
    Wpadłem do Casto i pospisywałem ceny. Są wyleki pseudosamo poziomującve ale
    nawet po 60 zeta za 25kg
    Wylewki Atlasa SAM200 to 16zł, ale może jakąś zaprawę jednak taniej?
    Cekol ZW-04 to 14zł, jakieś ABE zaprawa wyrównująca 10zł.
    Są też podkłady posadzkowe, ABE za 6,90 czy Kreisel n441 po 8zł, tylko coś
    tam duże są minimalne grubości jak czytałem.
    Klej do płytek za to ABE też po 10zł.
    Co szybciej wychnie i się lepiej rozprowadzi? klej czy zaprawa?
    Pseudosamopoziomującej koniecznie nie chcę. Ma być niedrogo i szybko
    wyschnąć. A packę ze 2 metry kupię i sobie rozprowadzę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-05-25 05:56:36
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 24 Maj, 18:17, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:
    > Witam

    > Klej do płytek za to ABE też po 10zł.
    > Co szybciej wychnie i się lepiej rozprowadzi? klej czy zaprawa?

> [...]

    Klej odpada-można to po stwardnieniu kruszyć palcami.

  • 3. Data: 2011-05-25 06:01:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Ja w analogicznej sytuacji dałem zwykłą gotową wylewkę betonową z "worka"
    zaciągniętą na listwach tynkarskich. Tym, że 0,5cm warstwa odparzy się lub
    popęka specjalnie się nie przejmuj bo robisz to pod panele i to niczemu nie
    będzie szkodzić.

  • 4. Data: 2011-05-25 06:33:01
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "lopi1" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Klej odpada-można to po stwardnieniu kruszyć palcami.

    Mam trochę płytek po rozbiórce i chciałem je ponownie wykorzystać, ale klej
    z nich za nic w świecie się nie chce odkleić.
    Musiałbym uzyć młotka i przecinaka a mi się nie chce. Chyba na Ceresit było
    klejone. :-)
    Niektóre kleje do styropianu to faktycznie się kruszą, ale miałem np. Alpola
    Profix i nie mogłem tego w palcach rozkruszyć. :-)

  • 5. Data: 2011-05-25 08:08:56
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 24-05-2011 o 18:17:24 Irokez <n...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pseudosamopoziomującej koniecznie nie chcę. Ma być niedrogo i szybko
    > wyschnąć. A packę ze 2 metry kupię i sobie rozprowadzę.

    Nie napisałeś najważniejszego - jakie masz te nierówności. Potem popatrz
    jaką max. grubość można położyć kleju a jaką zaprawy. Przy remoncie
    mieszkania wyrównywaliśmy klejem i miejscami przesadzaliśmy z grubością -
    jak trzeba było to wyrównywaliśmy na dwa razy - kafle trzymają i nic nie
    pęka.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-05-25 16:25:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Nie napisałeś najważniejszego - jakie masz te nierówności. Potem popatrz

    j/w

> [...]
    > mieszkania wyrównywaliśmy klejem i miejscami przesadzaliśmy z grubością
    > - jak trzeba było to wyrównywaliśmy na dwa razy - kafle trzymają i nic

    Pod płytki to też klejem równałem, ale czy pod podłogę.. stąd pytanie.
    Może faktycznie też ten klej ABE kupię i wyrównam. Schnie w sumie dość
    szybko.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-05-26 11:54:16
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 25-05-2011 o 18:25:09 Irokez <n...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > j/w

    łojej.. szukałem w tekście kilka razy i nie widziałem.. to już teraz
    jestem i głuchy i ślepy :(

    > Pod płytki to też klejem równałem, ale czy pod podłogę.. stąd pytanie.
    > Może faktycznie też ten klej ABE kupię i wyrównam. Schnie w sumie dość
    > szybko.

    Jeśli tylko centymetr to bym się nie zastanawiał tylko jechał to klejem.
    Wcześniej oczywiście grunt. Dodatkowo, jeśli podłoga gdzieś ucieka więcej
    (ale łagodnie) to kładłbym panele klejąc na łączeniach (jest do tego
    specjalny klej). Ja kładąc w bloku olałem sprawę - dałem więcej pianki - i
    teraz panele mi się uginają i miejscami skrzypią.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-05-26 11:58:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pseudosamopoziomującej koniecznie nie chcę. Ma być niedrogo i szybko
    > wyschnąć. A packę ze 2 metry kupię i sobie rozprowadzę.

    Skoro to pomieszczenia po 25/15mkw i równanie pod panele to bym się
    specjalnie z tym nie piescił. Kup najtańszy klej do płytekrozrób go długa
    łata rozprowadż po podłodze, nierówności sie wyrównaja i za kilka kładz
    podkład i panele.

    Krzysiek